یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان را به علت عملکرد ضعیف این سازمان به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، "ایرج عبدی" در جلسه رونق گردشگری لرستان که در خرم‌آباد برگزار شد، بیان داشت: دستگاهی به بی‌حالی میراث فرهنگی در لرستان وجود ندارد و عملکرد این دستگاه جای گلایه زیادی دارد.

ايرج عبديوی با تاکید بر این که میراث فرهنگی لرستان به حال خود رها شده است، افزود: سیستم مدیریتی در میراث فرهنگی لرستان مشکل دارد و اگر این سازمان در لرستان تعطیل هم شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد!

نماینده مردم خرم‌آباد با بیان این که در میراث فرهنگی لرستان کسی پی‌گیر کار نیست و طرح و برنامه‌ای هم براي رونق‌بخشي به گردشگري استان وجود ندارد، گفت: میراث فرهنگی مدعی پرداخت 10 هزار فقره وام صنایع دستی در سال‌های اخیر است، سوال این‌جاست که در اين صورت اشتغال‌زایی و تولیدات این تسهیلات کجاست؟

عبدی ادامه داد: بی‌حالی سازمان یعنی این که اگر می‌خواهند رئیس میراث فرهنگی استان را تغییر دهند و یک معلم پرورشی را جایگزین او کنند؛ چرا نباید بدنه‌ي کارشناسی سازمان در مقابل این تغییر مقاومت کند و چرا باید نمایندگان استان از طریق یک رسانه محلی متوجه این تغییر و تحول شوند.

وی تصریح کرد: اگر می‌گوییم که میراث فرهنگی در لرستان رها شده است به این خاطر است که امروز پارک‌های جنگلی استان رها شده‌اند، خبری از انجام پروازهای مکه از طریق فرودگاه خرم‌آباد نیست، مدیریتي بر آبشارها ديده نمی‌شود، کسی پی‌گیر پل‌های تاریخی لرستان نیست، سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای خرم‌آباد تسهیلات را گرفته و آن را نیمه‌کاره رها کرده و کسی نیست که از او شکایت کند و منِ نماینده باید پی‌گیر پل‌های تاریخی لرستان باشم.

نماینده مردم خرم‌آباد با بیان این که مردم از زندگی در آپارتمان‌ها ساخته خسته شده‌اند، گفت: طبیعی است که مردم برای رهایی از این قفس‌ها چند روزی را به مسافرت بروند و همین مساله در افزایش سفرها مؤثر است، با این حال نمی‌توان افزایش سفرها را پای میراث فرهنگی نوشت.

در ادامه اين جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از رشد 31 درصدی بازدید از موزه‌های این استان خبر داد.

قاسم قرباني مدير كل ميراث فرهنگي لرستان"سيدقاسم قربانی" بیان داشت: علی‌رغم افزایش 3 برابری قیمت بلیط‌ها، بازدید از موزه‌های لرستان به ميزان 31 درصد رشد داشته است.

وی ورود بالغ بر 4 میلیون گردشگر به لرستان برای اولین بار را اتفاقی خوب ارزیابی کرد و افزود: امسال در لرستان رشد 31 درصدی ورود مسافر و رشد 131 درصدی اقامت را داشته‌ایم و این استان برای اولین بار مقصد گردشگری بسياري از مسافران بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: 55 درصد از مسافرانی که به لرستان سفر کرده‌اند از استان تهران بوده‌اند.

قربانی با انتقاد از عدم حمایت مالی معاونت برنامه‌ریزی استانداری لرستان تصریح کرد: علی‌رغم دستور استاندار برای حمایت مالی این معاونت از میراث فرهنگی؛ اما با وجود صرف هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات، ریالی به این سازمان اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: زمانی که از حمایت کردن از گردشگری استان شانه خالی می‌شود؛ چرا باید موفقیت‌های این حوزه را به نفع خودشان مصادره کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به وجود 90 پل تاریخی در لرستان از این استان به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی یاد کرد و گفت: پل گاومیشان لرستان بزرگ‌ترین پل تاریخی در دنیاست و نظير چنین پلی در هیچ کجا وجود ندارد.

قربانی از آبشارهای طبیعی به عنوان دیگر ظرفیت‌های گردشگری در لرستان نام برد و بیان داشت: در 3 ماهه اخیر 2 آبشار جدید در لرستان رؤيت شده که ارتفاع یکی از آن‌ها 3 برابر آبشار بیشه است.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا