یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دهمین نمایشگاه کتاب لرستان به‌عنوان یک رخداد فرهنگی مهم استان، با همت متولیان از تاریخ 11 تا 16 مهرماه در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار می‌گردد.
پیش‌بینی می‌شود این نمایشگاه بیش از صد هزار نفر بازدیدکننده داشته باشد.
نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های مفید فرهنگی است که می‌تواند پیامدهای مثبتی همچون تلاش در جهت آشتی دادن مردم با کتاب، دعوت خانواده‌ها به بازدید دسته‌جمعی از نمایشگاه، ضرورت افزایش یافتن سرانه مطالعه در استان، یادآوری نقش مطالعه در افزایش سطح کیفی زندگی فردی و اجتماعی افراد، اقدام عملی در حمایت از ناشران و نویسندگان هم استانی، دسترسی عادلانه علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی به کتاب و دسترسی به تازه‌های نشر کشور و... داشته باشد.
ارتباط بین دهمین نمایشگاه کتاب لرستان و آغاز سال تحصیلی- شعار سال- ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)- فرهنگ اصیل لرستان و آثار باستانی (سنگ‌نوشته‌ها از اولین اشکال کتاب بوده‌اند) و آسیب‌شناسی مشکلات حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان می‌تواند مبنای انتخاب، شعار امسال نمایشگاه استان توسط شورای سیاست‌گذاری آن باشد.
مطمئناً انتخاب شعاری مناسب می‌تواند بیانگر نوع نگاه و هدف‌گذاری متولیان برگزاری نمایشگاه از برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها خواهد بود. برخورداری از یک نگاه آسیب شناسانه علمی در حوزه "فرهنگ عمومی"، "راهبرد" مناسب خود را (که همان "شعار نمایشگاه" خواهد بود) ارائه خواهد کرد.
متأسفانه امسال جای خالی شعار در پوسترهای نمایشگاه کتاب لرستان احساس می‌شود.
بی‌شک کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات تصدیق خواهند کرد که در عرصه فعالیت‌های "خدماتی" یا "مشتری مدار" یا "مشتری محور" با ارائه یک "شعار خاص"، می‌توان نوع نگاه خود را به مقولات مرتبط با آن کالا یا خدمات، مشخص و تعریف نمود.
مثال: حوزه سیاست (همچون شعار سال 1395 توسط مقام معظم رهبری: سال اقتصاد مقاومتی)، حوزه فرهنگ (شعار نمایشگاه کتاب تهران 1395: فردا برای خواندن دیر است)، حوزه بهداشت و سلامت (شعار سازمان بهداشت جهانی در سال 2016: دیابت) و نمونه‌های دیگری که بیانگر "نقش نمادین" ارائه و انتخاب شعار در فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... است.
 
نصرت‌اله امیری‌خواه

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا