یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: حجاب از منظر و ديدگاه اسلام مسأله‌اي عمومي و همگاني است كه تنها مختص زنان نبوده بلكه همه افراد ملزم به رعايت آن هستند.

به گزارش يافته، مرتضي ولي‌پوري در جلسه ستاد صيانت از حقوق شهروندي كه با موضوع ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در فرمانداري اين شهرستان برگزار گرديد رعايت حجاب را موجب امنيت، رفاه، آسايش و تحكيم بخش روابط اجتماعي برشمرد و از آن به عنوان عاملي كه سبب تقويت سلامت اجتماعي مي‌شود ياد نمود.

وي اظهار بيان داشت: در راستاي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف و نهادينه كردن آن در فضاي ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان، اقدامات مناسبي صورت پذيرفته است.

فرماندار خرم‌آباد برگزاري كلاس‌هاي آموزشي با حضور اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه، تهيه و تدوين نشريات و مقالات پژوهشي با موضوع حجاب و عفاف در دستگاه‌ها، برگزاري نمايشگاه با عرضه محصولات فرهنگي در حوزه حجاب و عفاف و چندين عمل مشابه را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف در سطح شهرستان خرم‌آباد ذكر نمود.

ولي‌پوري در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان خرم‌آباد گفت: در سال گذشته و طي بازرسي‌هاي صورت گرفته از ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان توسط يك تيم متشكل از ستاد امر به معروف و نهي از منكر فرمانداري شهرستان خرم‌آباد و كارشناسان امور بانوان به ترتيب بسيج خواهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش نواحي 1 و 2 شهرستان خرم‌آباد رتبه‌هاي برتر در حوزه ترويج فرهنگ حجاب و عفاف اين شهرستان را به خود اختصاص دادند كه طي مراسمي خاص، از زحمات آنان تقدير به عمل خواهد آمد.

فرماندار خرم‌آباد اظهار داشت: جهت تقويت و نهادينه كردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بايد به نقش خانواده به عنوان اولين نهاد اجتماعي و پس از آن مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان پايگاههاي داراي نفوذ و جايگاه خاص اهميت ويژه‌اي داده شود.

وي برنامه‌ريزي دقيق، الگو قراردادن زندگي ائمه به ويژه حضرت فاطمه زهرا(س) و خودباوري جوانان و حفظ  و ارتقاي شأن و منزلت آنان را از جمله عوامل تاثيرگذار در تقويت فرهنگ حجاب و عفاف بر شمرد.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا