یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همزمان با برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران، آيين اختتامیه نخستین دوره جشنواره داستان خاتم برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، در این مراسم که قبل از مراسم روز فرهنگ لرستان در سرای اهل قلم برگزار ‌شد، داستان‌های برتر این جشنواره در دو بخش کودک و نوجوان و بخش بزرگسال معرفی و تقدیر شدند.
دبیرخانه جشنواره اسامی 66 داستان راه‌یافته به مرحله نهایی را اعلام کرد که در این فهرست، 4 اثر از 4 نویسنده‌ی خرم‌آبادی نیز حضور داشت. داستان «وضعیت سخت» نوشته‌ی کیاندخت حجاریان، داستان «بیست و هشتمین روز» نوشته‌ی احمد داوری، داستان «محمد رسول‌الله» نوشته‌ی ناهید پورزرین و داستان «الکی؟» نوشته‌ی امین شیرپور در جمع 66 اثر برتر این جشنواره قرار داشتند.
در مراسم اختتامیه که عصر پنج‌شنبه 16 اردیبهشت برگزار شد داستان «الکی؟» نوشته‌ی امین شیرپور آن‌طور که در بیانیه‌ی هیأت داوران این جشنواره آمده به دلیل نوع ورود به فضای مجازی و خودآگاهی‌بخشی به تحریف‌ها و استنادهای مربوطه در جمع 10 داستان برتر بخش بزرگسال این جشنواره قرار گرفت و لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی به نویسنده‌ی آن تعلق گرفت.
هیأت داوران این جشنواره داستانی را شایسته‌ی کسب رتبه‌ی اول ندانست و رتبه‌ی دوم جشنواره به دو اثر«مهمد» نوشته‌ی مرتضی کربلایی‌لو (به دلیل پرداختن به برهه حساسی از تاریخ که کم‌تر مورد توجه قرارگرفته و استفاده از آرایه‌های تمثیلی و زبان داستانی) و داستان «صد مثلث» نوشته‌ی آرش صادق‌بیگی به‌خاطر پرداخت هنرمندانه به باورهای مردمی و برخورداری داستان از حس برانگیزی لازم رسید.
 رتبه‌ی سوم جشنواره به داستان «هندی» نوشته‌ی آقای یاسین حجازی به دلیل پیوند هنرمندانه اثر با تاریخ، توجه به نقش تحریف گران و ساختار قدرتمندانه داستان رسید.
 
 ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 یونس 1395-02-17 23:24
تبریک میگم و آرزوی توفیق روزافزون دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا