یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماينده ولی ‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: تاريخ 40 هزارساله لرستان نشان می‌دهد مردم اين استان صاحبان فرهنگ و تمدن نماينده ولی ‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بوده و ظرفیت‌های بسياري در حوزه فرهنگي دارند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيداحمد ميرعمادي" عصر پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه 95 در مراسم روز فرهنگ لرستان در نمايشگاه بین‌المللی كتاب تهران، ضمن تبریک عید مبعث پیامبر اسلام گفت: اگر مبعث پیامبر نبود چیزی به‌عنوان فرهنگ و تمدن متعالی دیده نمی‌شد.
وی با تأکید بر این ‌که بعثت پیامبر نویدبخش فرهنگ متعالی، فرهنگ سعادت‌بخش و فرهنگ نجات‌بخش است افزود: فرهنگ و تمدن مردم لرستان نیز برگرفته از دین مبین اسلام است.
میرعمادی تأکید کرد: هويت هر ملت به سه عامل "دين و آيين"، زبان و آداب ‌ ورسوم " و"علم، دانش و خردمندی " بستگي دارد.
وي اظهار داشت: نام‌گذاری روز فرهنگ لرستان يك اقدام شايسته و قابل‌تقدیر است چراكه با مروري بر پيشينه اين استان، توانمندی‌های فرهنگي آن مشخص می‌شود و جا دارد از سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جلسه هم حضور دارند تشکر کنم.
میرعمادی به پیشینه غنی لرستان اشاره کرد و گفت: بناهاي تاريخي، مکان‌های مذهبي، فرهنگي و کتاب‌های مختلف نشان‌دهنده عظمت و رشد فرهنگي اين استان است.
نماينده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌ جمعه خرم‌آباد افزود: همچنين علما، دانشمندان و شخصیت‌های فرهنگي ملي و جهاني بسياري ازجمله آیت‌الله بروجردي و آیت‌الله كمالوند و دکتر شهیدی و ... از افتخارات لرستان هستند
امام‌جمعه خرم‌آباد با فضای توأم با وحدت در استان اشاره کرد و گفت: در سایه این وحدت و آسایش شاهد رشد فرهنگی لرستان هستیم که این رشد قابل‌مقایسه با گذشته نیست.
وي به تلاش استعمارگران برای نابودي فرهنگ اصيل ملت‌ها اشاره کرد و گفت: بايد فرهنگ زندگي مردمان لرستان که توأم باصداقت، سادگي و پاكي است را محافظت کنیم.
میرعمادی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند اسلام تمام داشته‌هایش را به‌رایگان در اختیار انسان‌ها قرار داده، اما امروز شاهد هستیم که غرب حاضر نیست پیشرفت‌هایش را با مردم دنیا مطرح کند.
نماينده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در پایان به نقش کتاب و نوشتن در توسعه فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: كتاب پايه فرهنگ و ضامن استمرار تمدن ملت‌ها است و اين ارزش بايد تقویت گردد.
قابل‌ذکر است بر اساس مصوبه شورای تعاملات استانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه، استان لرستان در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران به معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود در حوزه نشر پرداخت.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 15 اردیبهشت‌ماه با سخنان رئیس‌جمهور آغاز و تا 25 اردیبهشت 1395 در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا خواهد بود.

عبدالرضا قاسمی / تهران

دیدگاه‌ها  

#1 آریان ازتهران 1395-02-17 00:56
اقدام شایسته ای بوداماساعت برگذاری آن مناسب نبودواستقبال خوبی نداشت
نقل قول کردن
#2 مسعود ایمان طلب 1395-02-17 01:59
من که برای بازدید از غرفه ها و خرید کتاب رفته بودم هیچ اثری از برگزاری روز فرهنگ نبود چون نه تابلویی، نه بنری و نه اطلاع رسانی انجام شده بود بعد از بازدید از غرفه ها با کلی پرس و جو اطلاع یافتیم که در سالن ملل میباشد که وقتی آنجا رسیدم اصلا در حد برگزاری روز یک استان نبود!
برگزاری بسیار ضعیف بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا