یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در اولین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی از 471 معلم برگزیده لرستانی تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، در این مراسم که صبح روز جاری در سالن همایش پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد از 20 معلم برگزیده استانی و یک معلم برگزیده کشوری نیز تجلیل شد.
تجلیل از معلمان برگزیده  لرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم
مهم‌ترین محصول هرجامعه ای تولید اندیشه است
نماينده ولي فقيه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در اين مراسم گفت: تفکر شهید مطهری در مقابل تمام تفكرهای باطل ایستادگی كرد. مهم‌ترین محصول هر جامعه‌ای تولید اندیشه است و تفكر جامعه نیز مدیون مقام معلم است.
حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد احمد میرعمادی" در این مراسم خاطرنشان کرد: نخبگان، اساتید، پژوهشگران و صنعتگران همگی حاصل تلاش معلمان جامعه هستند و در حقیقت تعالی جامعه در گرو تفكر معلم است.
وی با تاكید بر این كه روز گرامی‌داشت مقام شامخ معلم با نام اندیشمند بزرگ شهید مطهری گره خورده است ادامه داد: این مساله رسالت معلمان جامعه ایران اسلامی را سنگین‌تر كرده است.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: در حالی كه شهید مطهری درحوزه و دانشگاه با تفكرهای مختلفی روبرو بود اما در برابر تمامی تفكرهای باطل ایستادگی كرد.
نماینده ولی‌فقیه در ادامه افزود: تفكر شهید مطهری شاخص و میزان بود و تفكرات باطل مادی‌گرایی، امپریالیستی و التقاطی را با شجاعت مورد نقد قرار داد و با شجاعت و استدلال در مقابل آن‌ها ایستاد.

 تراز کار معلمان به شخصیت شهید مطهری گره خورده است
مدیر كل آموزش و پرورش لرستان نيز با بيان اين كه معلم نمادی از کلیدواژه‌های محبت، عزت، لطافت و متانت است، گفت: تراز کار معلمان به شخصیت شهید مطهری گره‌ خورده است.
"گودرز كريمي‌فر" اظار داشت: شهید مطهری فیلسوف و متفكری بود كه پیروی از عقلانیت را در مسیر اعتدال می‌دانست.
وی به تجلیل از 471 معلم برگزیده اشاره کرد و افزود: شهید مطهری هم به سنت دین معتقد بود و هم به سبك نوگرایی اعتقاد داشت.
مدیر كل آموزش و پرورش لرستانخاطر نشان کرد: شهید مطهری معتقد بود که نوگرایی زمانی زیباست که روح شریعت در آن حفظ شود. در ادامه ارتباط با دانشگاه و نسل جوان را از ویژگی‌های بارز شهید مطهری برشمرد و افزود: این شهید والامقام توانست بین حوزه و دانشگاه ارتباط عاطفی و صمیمی برقرار کند.
کریمی‌فر تاکید کرد: ایشان شخصیتی به روز و سخنان او بدیع و تازه بود؛ چرا که معتقد بود در سخن نو حلاوتی است. خردگرایی مطهری در چارچوب همان سنت عقلی و فلسفه اسلامی قرار می‌گرفت.

از 471 معلم برگزیده لرستانی تجلیل شد
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش لرستان در حاشیه این مراسم گفت: تمدن برای پیشرفت و توانمندی انسان امکانات بالقوه‌ی فراوانی دارد، اما انسان برای دستیابی صحیح به دانش موجود و تقسیم صحیح منابع و سهیم نمودن تمام افراد در تعالی بشریت باید آموزش‌های لازم را دریافت کند.
علی عبدی پور افزود: نظام آموزشی باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به انتقال دانش، تفکر و تعقل، مهارت و ارزش گردد.
دبیر ستاد بزرگداشت مقام و منزلت معلم آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه گفت: بیش از 2 هزار پرونده معلم برگزیده در 24 منطقه و شهرستان بررسی شد که در نهایت از میان این معلمان 450 معلم به عنوان برگزیده منطقه‌ای و شهرستانی، 20 معلم به عنوان برگزیده استانی و یک معلم هم به عنوان برگزیده کشوری مشخص شدند.
"خیراله خیرایی" در ادامه به روزشمار هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: تجلیل از معلمان شهید، ایثارگر، پیشکسوت، ساعی و پژوهنده هم از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی در ادامه به روش آموزش در کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: تغییر و تحولات مختلفی روی داده تا معلم بتواند دانش‌آموزانی به روز و جهانی را تربیت کند.

اسامي معلمان نمونه استان لرستان در سال تحصيلي 95-1394:

نام

شهر / منطقه

مراد ويس‌كرمي

ويسيان

اسدالله بازوند

رومشكان

مهري روشن

دورود

عزت‌الله اميري

سلسله

نسرين نعمتي

ناحيه 2 خرم‌آباد

محمد قادرپناه

ناحيه 2 خرم‌آباد

مصطفي رضايي

كوهدشت

شاه‌ميرزا رحمتي

كوهدشت

ساره گودرزي

بروجرد

معصومه سرلك

اليگودرز

علي‌احمد آبسري

پلدختر

سيد امير قدمي

نورآباد

معصومه گودرزي

اشترينان

جعفر سپهوند

ناحيه يك خرم‌آباد

سيده‌ليلا نرگسي‌خرم‌آباد

ناحيه يك خرم‌آباد

ولي‌الله شعبان

زاغه

حاجي‌علي فرشيدفر

راه‌آهن

محمد چگني

سيلاخور

محمدحسن محمودي‌مهر

معمولان

الهه همتي‌راد

ازنا


همچنين "علي‌نجات روستا" از آموزش و پرورش عشايري تنها معلم برگزيده كشوري از استان لرستان اعلام شد.
از 21 معلم برگزیده و نمونه لرستان تجليل شد‌ + اسامي

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند خرم اباد 1395-02-14 14:55
ای کاش من هم بجا سی سال کار یک معلم بودم الان یا نماینده مجلس بودم یا عضو شورای شهر و یا غیر انتفاعی داشتم و یا کارخانه چون فرصت زیادی برای سیاسی کاری داشتم و امروز نون در سیاسی کاری می باشد.
نقل قول کردن
#2 طط 1395-02-14 17:54
دوست عزیز واقعا بی انصافی شما رو میرسونه .بهترین نیروی فکری جامعه ما وارد شغل معلمی شدن و دارن با این حقوق کم زندگی رو اداره میکنن و به شرایط زندگی عادت کردن .
تو هر نهادی افراد سیاسی کار زیاد هست و حرف شما به من معلم که با نمام وجود خودم رو وقف تربیت فرزند شما کرده ام و با بدترین شرایط معیشتی زندگی می کنم یک توهین است . متاسفم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا