یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جشن گلریزان معامله با خداست و هزینه کردن در این راه یک نوع سرمایه‌گذاری است.

به گزارش يافته، حجت‌الاسلام سید‌احمد میرعمادی در مراسم جشن گل‌ریزان كه با حضور استاندار، رييس كل دادگستري استان و تعدادي از مديران نهادها در دفتر نماينده ولي فقيه برگزار شد، گفت: هر کس می‌خواهد دعایش مستجاب شود، باید گره از کار یک گرفتار بگشاید.

وی با اشاره به این‌که شرکت در گل‌ریزان یک وظیفه دینی، اجتماعی و اخلاقی است، افزود: روی حاکم بر فرهنگ اهل بیت‌(ع) دست‌گیری از نیازمندان و رفع مشکل گرفتاران بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ائمه اطهار‌(ع) همواره بر تحکیم روابط اجتماعی انسان‌ها و بر طرف کردن مشکلات مردم در زمینه‌های گوناگون تاکید داشته‌اند.

میرعمادی تصریح کرد: سیره ائمه‌(ع) بر انفاق، بخشش، صدقه و رسیدگی به فقرا و نیازمندان بوده است.

وی در ادامه به میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) اشاره کرد و گفت: روز پانزدهم ماه مبارک رمضان میلاد امام حسن مجتبی(ع) است و این روز، روز اکرام ایتام نام‌گذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در زندگی هر یک از امامان معصوم‌(ع) یک نکته برجسته‌ای وجود دارد که آن را از میان امامان دیگر متمایز کرده است.

وی افزود: امام حسن مجتبی‌(ع) سه ‌بار در طول عمر بابرکت خود اموالش را با محرومین و نیازمندان تقسیم کرده است.

میرعمادی تصریح کرد: انفاق و احسان به فقرا و نیکوکاران یکی‌دیگر از ویژگی‌های امام حسن مجتبی‌(ع) است که باید از این امام درس بگیریم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه ضمن دعوت همه مردم به احسان و نیکوکاری گفت: مردم باید در طرح اکرام و ایتام و کمک به نیازمندان، معلولان و محرومان مشارکت گسترده‌ای داشته باشند، زیرا اینها توشه آخرت هستند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: برخی از صفات خدای متعال مانند کریم نشان دهنده اهمیت بخشش و انفاق است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: محور دستورات دین براساس انفاق، ایثار و گذشت است.

وی افزود: در دین اسلام سه چیز به انسان شخصیت می‌دهد، دین، علم و مال، که مال اگر در راه دین و علم به کار گرفته شود باعث شخصیت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جشن گل‌ریزان معامله با خدا است و هزینه کردن در این راه یک نوع سرمایه‌گزاری است، زیرا باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان می‌شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت ستاد دیه لرستان گفت: ستاد دیه لرستان عملکرد قابل قبولی داشته است و در سال 91، 267 زندانی جرایم غیرعمد را در لرستان آزاد کرده است.

میرعمادی تصریح کرد: امیدواریم مابقی زندانیان جرایم غیرعمد طی سال جاری آزاد شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه ضمن تقدیر از مردم لرستان گفت: مردم این دیار در حالی که از لحاظ مالی آن‌چنان وضعیت خوبی ندارند، اما در کارهای خیر کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

استاندار لرستان نيز این استان را جزو هفت استان برتر کشور در جذب کمک‌های مردمی توسط ستاد دیه دانست.

دهمرده روز گذشته در جشن گل‌ریزان خرم‌آباد که به منظور جذب کمک های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد، بیان داشت: با وجود این که مردم لرستان از بعد مالی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند؛ اما این استان جزو هفت استان برتر کشور در جذب کمک‌های مردمی توسط ستاد دیه می‌باشد و این مایه مباهات است.

وی تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را باقیات و صالحات و نوعی سرمایه‌گذاری دانست و افزود: مردم لرستان در دفاع از ارزش‌ها دارای رکورد و نصاب هستند و این واقعیت را در 8 سال دفاع مقدس سخاوتمندانه با نثار جان خود به اثبات رساندند.

استاندار لرستان گفت: هر آن‌چه که در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از دست ما برآيد کوتاهی نخواهیم کرد؛ چرا که معتقدیم آزادی هر زندانی نوعی سرمایه‌گذاری است و فرد با بازگشت به آغوش خانواده خود می‌تواند آرامش را به کانون گرم خانواده باز گرداند.

رئیس کل دادگستری لرستان نیز در این جشن گل‌ریزان بیان داشت: 29 نفر زندانی مهریه و نفقه با 5 میلیارد تومان بدهکاری و 126 نفر بدهکار مالی با 6.5 میلیارد تومان بدهکاری در زندان‌های لرستان وجود دارند که برای آزادی آن‌ها 7.5 میلیارد تومان نیاز است.

جعفر بدری افزود: در حال حاضر بالغ بر 4 هزار زندانی در 4 زندان استان لرستان وجود دارد که 20 درصد از این تعداد را زندانیان جرایم غیر عمد تشکیل می‌دهند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: سال گذشته 267 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان توسط ستاد دیه آزاد شدند و برای آزادی 197 زندانی جرایم غیرعمد دیگر 7 الی 7.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بدری با بیان این که زندان های لرستان مملو از زندانی هستند، ادامه داد: تلاش‌های خوبی شده است تا از شیوع بیماری‌ها و ناامنی در زندان‌های لرستان جلوگیری شود؛ اما نگرانی ما بیش‌تر به خاطر آسیب‌هایی است که گریبان خانواده‌های زندانیان را می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که از صدور حکم حبس برای متهمان جرایم غیرعمد احتراز کنیم؛ اما از طرف دیگر نمی‌توانیم از حقوق فرد زیان‌دیده هم در مسائل مالی چشم‌پوشی کنیم.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا