یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر اعتبار کافی به آن اختصاص یابد، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر، "شهرام ملکی" اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از سال 85 آغاز شده که به شهرام ملکی مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی لرستاندلیل نبود اعتبار هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
وی ادامه داد: اگر طی امسال حدود 4 میلیارد تومان اعتبار به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تخصیص یابد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به این که حدود 2 میلیارد تومان هزینه برای احداث موتورخانه و تاسیسات پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد لازم است، افزود: از نظر زمانی کم‌تر از يك سال به اتمام این پروژه باقی مانده است.
کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در کنار مصلای الغدیر این شهر، پروژه‌ای است که می‌تواند بخش از کمبودهای موجود در زمینه فضای کتابخانه‌ای مرکز لرستان را رفع کند تا تکمیل این پروژه تبدیل به یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان شود.
اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه آن جا روشن تر می‌شود که لرستان متاسفانه در زمینه سرانه فضای کتابخانه‌ای در جایگاه مناسبی قرار نداشته و جزء استان‌های انتهایی جدول در میان استان‌های مختلف کشور محسوب می‌شود.
از سوی دیگر روند کند تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی تا کنون موجب شده تا انتقادات بسیاری از این وضعیت از سوی مردم و مسئولان استان مطرح شود، پروژه‌ای که مطابق برخی اظهار نظرها نزدیک به 12 سال است که مردم لرستان معطل نگه داشته است.
پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هر چند که به گفته برخی مسئولان عملیات اجرایی آن از سال 85 شروع شده ولی کلنگ‌زنی این پروژه مهم مطابق اظهارات مسئولان طی سال 80 صورت گرفته است.
در این مدت هر ساله تاریخ متعددی برای بهره‌برداری از پروژه کتابخانه مرکزی استان لرستان توسط مسئولان عنوان شده است که هنوز هیچ‌کدام از این تاریخ‌ها به وقوع نپیوسته است تا این پروژه همچنان در محدود پیشرفت 60 تا 70 درصدی در جا بزند.
وضعیت بلاتکلیفی این پروژه در حالی‌ است که مطابق برخی آمارهای اعلام شده مساحت كتابخانه‌های شهرستان خرم‌آباد 7هزار و 360 مترمربع و زيربنای ساختمانی آنها 3 هزار و 13 مترمربع است که اين فضا در برابر تعداد جمعيت تقریبا نیم میلیونی شهرستان خرم‌آباد كافی نيست و باید نسبت به گسترش فضای كتابخانه‌ها اقدامات موثرتری انجام گيرد.
این در حالیست که پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خود به تنهایی دارای 8 هزار و 100 مترمربع زیربنا است که تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند میزان سرانه فضای کتابخانه‌ای در مرکز استان را به طور چشم‌گیری افزایش دهد.

دیدگاه‌ها  

#1 حسن 1395-01-14 23:18
ما الان 18 سال از کلنک زنی هتل صخره ای خرم اباد می گذرد و هنوز به بهره برداری نرسیده است باید استاندار پیگیر شود واین پروژه ظرف 6ماه به بهره برداری برسد می توان گفت هتل صخره ای خرم آباد نماد عدم توسعه یافتگی خرم آباد قلمداد کرد
نقل قول کردن
#2 مگی 1395-01-15 02:39
جناب اقای ملکی حالا چه عجله است 14 سال گذشته ،فوقش چند سال دیگه هم بگذرد ، همون 70 درصد بنای انجام شده را میتوان به عنوان یه اثر تاریخی فرهنگی مورد بازدید گردشگران قزار دارد .
نقل قول کردن
#3 معصومه باقری 1395-01-15 03:35
آقای ملکی ، 15 سال اززمان کلنگ زنی کتابخانه مرکزی گذشته ،بنظر شما آیا زمان آن نرسیده که این پروژه به بهره برداری برسد .پروژه بزرگ آزاد راه خرم آباد – پل زال که 4 سال بعد از کلنگ زنی کتابخانه مرکزی ،یعنی از سال 84عملیات ساخت آن آغاز شد آنهم به طول 104 کیلومتر، و با دارابودن ، ۱۴ دهنه تونل دوقلو به طول ۲۵کیلومتر ، ۱۴۰ دهنه پل کوچک، و ۲۸ پل بزرگ به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متربود ، در تاریخ 11 آبان 1389 به بهر برداری رسید اما از افتتاح کتابخانه مرکزی خبری نشد . فکر کنیداگر قرار باشد در شهر ما کارخانه ای بزرگی احداث شود واقعا چند سال ، تا زمان افتتاح کافی است تا به بهره برداری برسد .
نقل قول کردن
#4 معصومه باقری 1395-01-15 03:37
آقای ملکی ،شما صحبت های چند روز قبل مهندس بازوند را در جمع مدیران ادارات نشنیدید که خطاب به آنها چه گفتند : ((اگر مدیری مدام بگوید امکانات ندارم! منابع ندارم! این‌ها مورد پذیرش ما نیست؛ مدیر باید برود از مقام بالاتر وزارتی‌اش اعتبارات و امکانات و منابع بگیرد نه اینکه مدام بگوید من امکانات و منابع برای اجرای فلان پروژه ندارم! مردم پاسخگویی و رفع مشکلات را از مدیر می‌خواهند نه اینکه مدیر مدام برای رفع مشکلات مردم، طفره برود. مدیران باید ، برنامه‌هایی ارائه دهند که قابل اجرا باشد! اگر مدیری می‌بیند نمی‌تواند فلان پروژه را اجرا کند همان ابتدای کار، نباید این پروژه را تعریف کند.آقای ملکی ،در استان ما پروژه هایی که فقط کلنگ زده شده اند و هیچ وقت به بهره برداری نرسیده اند ،فراوان است . امیدوارم مسئولان استان سال 95 ،برنامه هایی را ارائه دهند که شدنی باشد و ما جوانان را سال ها ،در حسرت افتتاح این پروژه ها ، چشم انتظار نگذارند .
نقل قول کردن
#5 amin 1395-01-15 08:56
آقای ملکی لطفا فکری به حال این همه تصادفات جاده ای استان بکنید .
نقل قول کردن
#6 دانشجو 1395-01-15 12:57
پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد سال هاست که به یکی از مطالبات جدی مردم این شهر تبدیل شده است اما با کمال تاسف مسئولین به مطالبات مردم بی توجهی میکنند و بیش از 15 سال است که امروز و فردا می کنند. جناب آقای ملکی یک باز برای همیشه کار را تمام کنید شمایی که می فرمایید 70 درصد پیشرفت داشته آن 30 درصد را هم امسال به قول استاندار محترم به هر نحوی که شده اعتبار از وزارت مطبوعتان بگیرید و نام خودتان را برای این مردم همیشه ماندگار کنید.
نقل قول کردن
#7 م 1395-01-15 13:00
اقای ملکی به خودتان افتخار کنید بیشتر این مدت حضرت عالی رییس سازمان مسکن بوده اید
نقل قول کردن
#8 پاپی 1395-01-15 23:01
غیر از پروژه های خاص همه چی 15 ساله و حتی بیشتر طول می شه. نگاهی به ساخت و سازای اطراف همین کتابخونه کنید متوجه میشید. این پروژه بعد از بیست سال نصف و نیمه افتتاخ خواهد شد ولی بعد از بیست سال از همون روز اول فرسوده است.
نقل قول کردن
#9 لیلی 1395-01-16 20:41
جاده خرم آباد پلدخترو خرم آباد کوهدشت وجاده خرم آباد الشتر کی به سرانجام می رسد وهمچنین تعریض خیابانهای مطهری انقلاب سبزه میدان وشهدا کی شدنی میشود مسئولان همت کنند وخواسته های مردم را برآورده سازنددرشهرخرم آباد ترافیک مشکل بزرگی است وعرض کم خیابانها دلیل اصلی ترافیگ است وخرم آباد نیازضروری به احداث پارکینگ درشهدا وسبزه میدان وشریعتی دارد
نقل قول کردن
#10 حمیدت 1395-01-16 22:41
به نقل از لیلی:
جاده خرم آباد پلدخترو خرم آباد کوهدشت وجاده خرم آباد الشتر کی به سرانجام می رسد وهمچنین تعریض خیابانهای مطهری انقلاب سبزه میدان وشهدا کی شدنی میشود مسئولان همت کنند وخواسته های مردم را برآورده سازنددرشهرخرم آباد ترافیک مشکل بزرگی است وعرض کم خیابانها دلیل اصلی ترافیگ است وخرم آباد نیازضروری به احداث پارکینگ درشهدا وسبزه میدان وشریعتی دارد
تمامی مسئولین این شهر با مشکلات و معضلات این شهربخوبی آشنا هستن فقط مشگل اینکه همیشه کار امروز رو به فردا میندازن.بخاطر همین بیست سال است که بحث تعریض خیابان حافظ و انقلاب رو داریم میشنویم ولی دریغ از یک متر تعریض....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا