یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برنامه تلویزیونی «خندوانه» در آخرین شب عید نوروز ۱۳۹۵ حال و هوایی لرستانی داشت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در برنامه پنج‌شنبه‌شب ۱۲ فروردین، کاروان «خندوانه» در جریان سفر به استان‌های کشور، این بار مهمان مردم پرستو گلستانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون نیز با پوشش گل‌ونی لرستان بود.
در این برنامه کاروان خندوانه تصاویری زیبا از آبشار نوژیان، همراه با نوای موسیقی لری را به نمایش گذاشت كه بابك پيماني نوازنده جوان تنبك نيز در بخش‌هايي از برنامه "بهروز بقايي" و گروه گزارشي برنامه خندوانه را در روستا‌هاي بخش پاپي همراهي كرد و به نوازندگي پرداخت.

آبشار نوژيان در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد (بخش پاپی) به ارتفاع ۹۵ متر وعرض تاج ۵ متر است. اين آبشار چهل و ششممین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد. در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می‌رویند و دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است. مردم و گردشگران زیادی برای تماشای این آبشار و برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند.

راه ارتباطی آن از طریق خرم‌آباد به گردنه نوژیان جاده آسفالته و یا از راه‌آهن به ایستگاه کشور و از آن طرف هم با پای پیاده حدود ۲ ساعت پیاده روی به سمت آبشار است.

 معرفی برخی  آداب و رسوم لرستان از دیگر بخش‌های برنامه خندوانه در اين شب بود.
البته بسیاری از لرستانی‌ها از عوامل برنامه خندوانه گله‌مند شدند چرا که از پوشش ساير دیدنی‌های شهرهای لرستان مثل قلعه فلک‌الافلاک و دریاچه کیو خرم‌آباد و مسجد جامع بروجرد و ... صرف نظر کرده و در اين گزارش تلاش شد لرستان را استانی کاملاً روستایی با بافت عشایری معرفي شود در حالی که بیش از سه چهارم جمعیت این استان در شهرهایی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر زندگی می‌کنند.
همچنین"پرستو گلستانی" (همسر سابق بهروز بقايي) بازیگر معروف سینما و تلویزیون نیز با پوشش "گل‌ونی" (سرپوش مخصوص زنان لرستان و غرب كشور) در برنامه حاضر شد؛ وی در کنار لیلی رشیدی، شهره سلطانی و بهاره افشاری دیگر بازیگران سینما، میهمانان برنامه بودند.
از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به صحبت‌های جناب‌خان در خصوص حفاظت و دوستی با محیط‌ زیست در آستانه روز سيزدهم فروردين اشاره کرد.
قابل ذکر است برنامه «خندوانه» شب گذشته به کار خود در عید نوروز خاتمه داد و از روز یک‌شنبه 15 فروردین‌ماه با بخش‌های جدید در ساعت 23 و 15 دقیقه به روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.


ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 حمیدت 1395-01-13 13:17
البته صدا سیما درشبکه HDبخوبی شهر خرم آباد و لرستان رو در ایام نوروز به مردم کشور معرفی نمودند ...دیشب که برنامه خندوانه رو نگاه میکردم از اینکه بازیگر معروف سینما پرستوگلستانی پوشش گلونی رو برای شرکت در خندوانه انتخاب کرده بودند بسیار خوشحال شدم و این پوشش بسیار زیبا و باوقار نشان میداد...
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1395-01-13 13:19
متاسفانه قسمت استان لرستانش فوق العاده ضعیف بود و همونطور هم که آقای بقایی بارها تکرار کردن سکوت محض بود و در واقع هیچی برا گفتن نداشت
نقل قول کردن
#3 هیرمند 1395-01-15 13:05
متاسفانه برنامه خندوانه ویژه لرستان بسیارضعیف بود و نبود یک لیدر قوی و مسلط به لرستان کاملا مشهود بود
نقل قول کردن
#4 ایدا پیمانی 1395-01-18 01:06
آقا بابک پیمانی و برادر گلم شاهرخ جان بی نظیر بودن دمشون گررررررم :roll: :oops: :lol: :oops:
نقل قول کردن
#5 بارانا 1396-02-07 23:37
اقای بابک پیمانی و اقای شاهرخ پیمانی عزیز سنگ تموم گذاشتن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا