یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: 20 اثر فرهنگی- تاریخی از لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
ثبت 20 اثر فرهنگی- تاریخی لرستان در فهرست آثار ملیبه گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، "غلام‌رضا سلیمانی" با اعلام این خبر افزود: پیرو ارسال تعدادی از پرونده‌های پیشنهادی آثار تاریخی لرستان به شورای ثبت آثار تاریخی و طبیعی سازمان جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور، در پانزدهم اسفند 94 جلسه شورای ثبت با حضور مدیر کل محترم ثبت آثار سازمان، اعضای محترم شورای ثبت کشور، معاون میراث فرهنگی و مسئول ثبت استان لرستان به منظور بررسی پرونده‌ها برگزار گردید.
وی اظهار داشت: در این جلسه 20 اثر فرهنگی و تاریخی شهرستان کوهدشت متعلق به ادوار پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی پس از طرح و بررسی و تبادل‌نظر اعضای شورا، واجد ارزش تاریخی تشخیص داده شدند و در ردیف آثار ملی کشور قرار گرفت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان افزود: پرونده ثبتی تعداد 110 اثر دیگر در سطح استان نیز تهیه شده است که در آینده نزدیک در فهرست آثار تاریخی - فرهنگی کشور به ثبت خواهند رسید.
سلیمانی تاکید کرد: این آثار شامل چندین تپه، محوطه، پناهگاه صخره‌ای و غار می‌باشند.

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-12-18 12:08
قلعه فلک الاافلاک خرم آباد را دریابید که در حال ریزش است.
نقل قول کردن
#2 باقری دانشجوی گردشگری 1394-12-18 14:48
جناب آقای سلیمانی مدیریت محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان ، تلاش شما و همکاران محترمتان را، در زمینه پیگیری ثبت آثار باستانی منطقه کوهد شت قدر می نهیم ،
شنیدن این خبر ، مایه غرور وشور و شعف ما لرستانیها ست . بی شک ثبت این آثار، که متعلق به دوره های قبل از تاریخ است ، و از نظر ارزش باستانی و تاریخی که دارند ، میتواند نماد دیگری از تمدن چند هزار ساله این دیار باشد .تاریخ قوم لر ، ریشه از نیاکانی دارد در در دوره های باستان برپایه علوم و دانشی که آن را به تکامل رساندند ، تمدنی ساختند که آثار آن ،نشانگر عظمت و شکوفایی علمی کاسیان و ثمره باتمدن قوم لر است .آری لرستان سرزمینی است که می توان جهانی از تاریخ و تمدن را در آن جست .
این سرزمین حقایقی در درون دارد ( کتیبه ها ، لوح ها ، و اشیای باستانی ) که اگر آشکار شوند ، همه و همه نشانگر تمدن باستانی چند هزار ساله ما لرهاست . تمدنی که هیچکس ،نمیتواند به هر دلیل ،آن را به قوم دیگری جز قوم لر نسبت دهد . موفق باشید.
نقل قول کردن
#3 دلواپس 1394-12-18 17:30
همین آثاری که داریم ، نمی تونید مراقبت کنید جدید ها پیشکش
نقل قول کردن
#4 پرنیان 1394-12-19 00:24
ممنون میشویم اگر عکس هایی که در سایت قرار میدهید عکس های مرتبط با همان موضوع باشد.
راستی توجه کردید اخباری که عکس های بیشتر داره بیشتر خواننده هم دارد .
نقل قول کردن
#5 مگی 1394-12-19 00:51
عید واقعی از آن کسی است که پایان سالش رو جشن می گیره ، نه آغاز سالی که از آن بی خبراست . خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی لرستان پایان سالش رو جشن گرفته با اخبار خوشی که این روزها شاهد آنیم .
نقل قول کردن
#6 هوشنگ 1395-01-06 19:35
درود بر میراث فرهنگی لرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا