یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از پدر بلوط لرستان و ایران به‌ عنوان "خیر و حامی نمونه منابع طبیعی کشور" تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری یافته، در مراسمی که صبح یک‌شنبه 16 اسفندماه به مناسبت "روز منابع طبیعی، رسانه و فرهنگ‌سازی" در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، از "‌مظفر افشار" به‌ عنوان "‌خیّر و حامی نمونه منابع طبیعی کشور" تقدیر شد.
وی که به‌عنوان یکی از سخنرانان نیز در مراسم حاضر بود با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: حدود 16 انجمن زیست‌محیطی در شهر خرم‌آباد و 55 انجمن در سطح استان لرستان مشغول به فعالیت هستند.
افشار با اشاره به اینکه فعالیت این انجمن‌ها به‌صورت شخصی و مستقل انجام می‌شود افزود: با همکاری انجمن‌های زیست‌محیطی در منطقه بام خرم‌آباد توانسته‌ایم در دو مرحله حدود 8 هکتار و 5 هکتار (مجموعاً 13 هکتار) گونه‎های مختلف بومی از قبیل گیرچ؛ مرو، قلنگ، داغ داغان (تای) را کشت کنیم.
وی افزود: ما بهره‌بردار نیستم و تولیدکننده هستیم و محصول تولیدی ما بلوط است و سالانه 2 هزار و 500 تا 3 هزار نهال را پرورش می‌دهیم.
افشار افزود: تلاش ما این است تا به سمت کاشت گونه‌هایی برویم که در مواقع بحران، نیاز به آب نداشته باشند و این گونه‌ها که در بام خرم‌آباد و کمربند سبز شهر کاشته‌ایم بسیار  سرسبزتر از فضای سبز موجود در شهر است و  نمای زیبایی به منطقه داده است.
پدر بلوط ایران در ادامه به اهمیت نقش آموزش در کارهای زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: تا امروز با  مشارکت اداره کل منابع طبیعی استان لرستان دانش آموزان 39 مدرسه را آموزش داده‌ایم.
وی همچنین به فعالیت‌های خوب آموزش‌وپرورش استان و در زمینه اقدامات محیط زیستی اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر آموزش در مدارس، در خزانه شخصی خود میزبان دانش آموزان هستیم و آموزش‌های لازم را به مردم و دانش آموزان ارائه می‌دهیم.
پدر بلوط ایران افزود: ما سعی کرده‌ایم از ظروف زباله برای کاشت نهال استفاده کنیم تا دانش آموزان را متوجه اهمیت حفظ محیط‌زیست کنیم.
خیر و حامی نمونه منابع طبیعی کشور افزود: علیرغم اینکه زمان به ثمر رسیدن نهال بلوط را حدود 40 سال تخمین زده‌اند، ما در خرم‌آباد باگذشت حدود 24 سال شاهد میوه دهی این‌گونه‌ی خدادادی هستیم.
افشار با اشاره به همکاری خوب فرمانداری خرم آباد افزود: در دولت فعلی عملیات ثبت قانونی انجمن‌ها بسیار تسهیل شده و سرعت گرفته است و ارتباط خوبی بین مردم و دولت در حال انجام است.
وی در ادامه به آثار مخرب آتش‌سوزی سال‌های اخیر در منطقه زاگرس اشاره کرد و گفت: در موقع آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های استان شاهد بودیم که افراد محلی و روستاییان با دست‌خالی و بدون امکانات، از  جان‌ودل برای مهار آتش اقدام  کردند، لذا انتظار می‌رود روستائیان به ابزار اولیه مهار آتش مجهز گردند.
وی در پایان خبر خوشی به حاضرین داد و گفت: بارندگی‌های اخیر باعث شده که میلیون‌ها اصله درخت بلوط در منطقه زاگرس که به بیماری «زوال بلوط» دچار شده‌اند، جوانه‌های جدیدی زده و شاخ و برگشان رشد کند.
قابل‌ذکر است مراسم تقدیر از "خیران و حامیان نمونه منابع طبیعی کشور" صبح یکشنبه 16 اسفندماه به مناسبت " روز منابع طبیعی، رسانه و فرهنگ‌سازی "  با حضور "خداکرم جلالی " معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، جمعی از مدیران کشوری و فعالان منابع طبیعی در سالن الغدیر سازمان در تهران برگزار شد.

مظفر افشار خیر نمونه کشورپدر بلوط لرستان به عنوان خیر نمونه منابع طبیعی کشور معرفی شدپدر بلوط لرستان به عنوان خیر نمونه منابع طبیعی کشور معرفی شد عبدالرضا قاسمی / تهران

دیدگاه‌ها  

#1 م . فرهادی 1394-12-16 16:56
پدر جان شما که به داد بلوط لرستان رسید به داد قلعه فلک الافلاک هم برسید که بخاطر نبود بودجه در حال ریزش است .
نقل قول کردن
#2 کامران 1394-12-16 16:58
درود بر شما آقای افشار .ایا امکان دارد خلاقیت به خرج بدید و با استفاده از مواد ارزان تر اما پردوام تر فکری برای قلعه کنید . ظاهرا استانداری کاری ازش بر نمی آید . ما به خلاقیت و ابتکارهای شما درمورد حفظ آثار باستانی نیاز داریم .
نقل قول کردن
#3 باقری 1394-12-16 17:10
بلوط نماد سبز لرستان است این درختان ،سرمایه های این مرز و بوم هستند و باید برای نگهداری و نجات آنها هزینه نمود شکی نیست تلاش درب حفظ او نگهداری از این درختان ،درختان بلوطی که سال ها همنشین مردم این دیار بوده اند روزی مشکل گشای برخی مشکلات استان ما باشند . به شما پدر بلوط ایران زمین تبریک عرض نموده و برای شما در ادامه راهی که در پیش گرفته اید ، آرزوی موفقیت میکنم .
نقل قول کردن
#4 احمد 1394-12-16 17:12
مشکل درختان بلوط حوزه ی زاگرس چند سالی است که مطرح و از سال قبل به شکلی وسیع در میان سخنان مسئولان برخی استان ها به خصوص حاشیه نشینان زاگرس در حال پیگیری است و اما برخي از روستائیان مناطق چگنی همچنان از چوب این درختان زغال درست می کنند و بقول خودشان به عنوان سوغات به اقوام و دوستان در شهر میدهند
نقل قول کردن
#5 مجید سپهوند 1394-12-17 21:54
باسلام برای پدر بلوط از درگاه خداوند صحت وسلامتی را خواستارم
نقل قول کردن
#6 Madeline 1402-06-20 15:39
The site is an well-liked online wagering platform. The site permits bettors to have the ability to set wagers on a range of athletic occurrences from worldwide.
The service provides a variety of choices such as football, basketball, & horse racing.
SBOBET’s user-friendly interface & safe payment options make it a favorite among numerous gamblers.
Their customer service is available round the clock to assist with any queries or issues.
With competitive odds and an array of betting options, SBOBET: http://gc-gip.ru/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=886381 caters to
both novice and seasoned gamblers. Its commitment to responsible gambling reinforces its reputation in the online betting industry.
نقل قول کردن
#7 Denny 1402-06-20 16:33
I'm not sure exactly why but this blog is loading extremely slow for me.
Is anyone else having this problem or is it a problem on my end?
I'll check back later and see if the problem still exists.


Here is my page; rtp live slot terlengkap: https://jobs.ict-edu.uk/user/villadsenscarborough6116/
نقل قول کردن
#8 Yukiko 1402-06-20 19:22
Heya i'm for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out a lot.
I hope go to my
blog: https://www.dailynorseman.com/users/followerspromotion2 give something back and aid others like you helped me.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا