یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شاید با یک گل‌بهار نشود اما وقتی هر کس بنا به احساس وظیفه گلی بکارد، می‌توان به‌آسانی شاهد وجود یک گلستان رنگارنگ و یک بهار واقعی بود؛ بهاری برای لرستان و فصلی نو در گردشگری این دیار.
گلستانی که برای لرستان آرزو می‌کنیم به‌آسانی به دست هر کدام از ما قابل ساختن است؛ صحنه‌هایی که روز گذشته 11 اسفندماه اتفاق افتاد به ما فهماند که چگونه می‌توان نقش یک سفیر فرهنگی را برای وطن و دیار خود به‌خوبی ایفا کرد؛ بازیگر این نقش "روزبه میرزایی" فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته جغرافیا و برنامه‌ریز توریسم از دانشگاه گیسن آلمان با همکاری "مهدی بهاروند" معاون گردشگری لرستان بودند که بیش از 20 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه گیسن را به‌منظور بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به لرستان آورده بود.
اما مهم‌تر از هر موضوعی، انتخاب مقصد این گردشگران بود؛ زیرا وقتی از آن‌ها پرسیدم هدف از برگزاری این تور گردشگری و مقصد اصلی شما کجاست؟ صرفاً نام لرستان را بر زبان آوردند و این همان تبلور عینی شعار، تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری است که سال‌ها است انتظارش را می‌کشیم.
این گردشگران که عموماً اساتید رشته‌های مردم‌شناسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم و معماری بودند هر کدام می‌توانند مبلغی برای معرفی فرهنگ و جاذبه‌های لرستان به دانشجویان خود در سطح جهان باشند.
 رضایت آلمانی‌ها از شکوه تاریخی استان+ تصاویر
تماشای حالت خوشایند میهمانان آریایی، وقتی‌که نظاره‌گر عظمت و شکوه معماری فلک‌الافلاک شده بودند، برای خود ما نیز احساس خوشایندی داشت. به‌راستی حس خوبی است لذت بردن از شادی دیگران؛ وقتی به موزه مردم‌شناسی پا گذاشتند گل از گل آنان شکفت و با دیدن تندیس‌هایی که هر کدام روایت گر گوشه‌ای از فرهنگ، آداب، سنن، عقاید و باورهای زاگرس نشینان دیر زی هستند، مقهور غنای فرهنگ لرستان شدند. در ادامه بازدید از موزه باستان‌شناسی، هنر اساطیری سرزمینمان که در قالب اشیاء نفیس کلماکره و پیکرک‌های مفرغین و مینیاتوری سنگتراشان رخنمون داشت آنان را مجذوب خود ساخت.
پرسش‌گرانه و مشتاق جویای چگونگی کشف عناصر معماری شاهانه در قالب گچ‌بری‌های کاخ ساسانی سیمره شدند و از گورهای چهارچینه سنگی و فدیه و نثارهای سفالین و مفرغین گورخفتگان هزاره اول، یادداشت‌ها برداشتند.
در پایان این بازدید، به رسمی دیرین و مانا با یک پذیرایی سنتی در زیر سیاه‌چادر دامنه قلعه، خاطره‌ای شیرین برایشان رقم خورد.
 رضایت آلمانی‌ها از شکوه تاریخی استان+ تصاویر
لرستانی‌های عزیز، این‌گونه سفر را باید به فال نیک گرفت و با توجه به رفع تحریم‌ها و ایجاد یک فضای جدید سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فصل تازه‌ای از روابط و مراودات فرهنگی با ایران گشوده شده است، لذا یک عزم عمومی و جدی می‌طلبد که استانمان از این قافله عقب نماند و از دیگر استان‌هایی که دیرزمانی است مقصد گردشگری هستند گوی سبقت را برباییم. چرا که نیک می‌دانیم و می‌دانند که نه‌تنها هیچ‌چیزی از سایر استان‌های کشور کم نداریم بلکه مواهب طبیعی، پتانسیل‌های فوق‌العاده گردشگری، پدیدهای نادر ژئوتوریسمی و فرهنگ غنی لرستان، می‌تواند این دیار زرخیز را به قطب گردشگری ایران برای تمام فصول بدل نماید. فقط کافی است هر کدام از ما گامی کوچک در راستای معرفی داشته‌هایمان به دیگران داشته باشیم. البته کار دشواری نیست، چراکه اغلب ما با وسایل ارتباط‌جمعی، رسانه، اینترنت و فضای مجازی بیگانه نیستیم. فراموش نکنیم برخی مکان‌ها، سنت‌ها، آداب و چشم‌اندازهایی که برای ما عادی جلوه می‌کنند، بی‌گمان برای یک توریست جاذبه‌ای غریب و جالب است، اگر درست و به‌جا معرفی شوند.
باید به این باور رسید که در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین درآمدهای غیرنفتی، بر پایه صنعت گردشگری استوار است و وجود امنیت و ثبات سیاسی در ایران نسبت به سایر کشورهای هم‌جوار امتیاز خوبی است که در کنار جذابیت‌های بی‌شمار گردشگری می‌تواند این صنعت مهم را در کشور و استانمان شکوفا سازد.
رضایت آلمانی‌ها از شکوه تاریخی استان+ تصاویرمنبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان

مطلب مرتبط:
بازدید کادر دانشگاه گسن آلمان از خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-12-12 12:33
زنده باد لرستان سرزمين عشق و مهرباني
نقل قول کردن
#2 سپهر 1394-12-12 12:39
استاد عطا حسن پور عزیز و دوست داشتنی دست شما رو به گرمی می فشارم.برای لرستان مخصوصاً شهر زیبایمان خرم آباد کاری کردید کارستان
نقل قول کردن
#3 مهدی 1394-12-12 12:54
اقدامات پسندیده ای است اما واقعا با یک گل بهار نمی شود و نمی توان حکم داد که لرستان مقصد گردشگری شد
نقل قول کردن
#4 حامد 1394-12-12 14:24
آفرين به هر دو دلسوز روزبه ميرزايي و مهدي بهاروند.هر كسي به اندازه خودش مي تواند كاري براي پيشرفت وطنش و جامعه اش انجام بدهد.تحصيلات مرتبط يا پست و امكانات نمي خواهد بلكه باور قوي مي خواهد.
نقل قول کردن
#5 باقری دانشجوی گردشگری 1394-12-12 16:27
هرآغازی زیباست هر آغاز ،نوید تازگیست و ابتدای هر راه ،امیدبخش تحقق یک آرزوست.رضایت قوم ژرمن از شکوه تاریخ قو لر ،آنقدرها هم دور از انتظار نبود .لرستان سرزمین هزاه هاست. سرزمین تمدن های دیرین، مهد مفرغ دنیاست .اصلا مگر می شود از موزه لوور واز تالار مفرغ لرستان بازدید کرد و نسبت به نام لرستان بی تفاوت بود . مگر می شود مجسمه های مفرغی ، ریتون ها و گل سرهای مفرغی را دید و نسبت به منشا آن بی تفاوت بود . لرستان نامی آشنا در موزه های اروپا و شیگاکو و متروپولیتن آمریکاست .میراث قوم لر ، فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین است که در طول قرنها به ما رسیده است . پس بیاییم در حفاظت از این میراث ومعرفی آداب و رسوم و فرهنگ سرزمین مان به جهانیان اهتمام بورزیم و پای در چرخه ای بگذاریم که خود گردانندگان آنیم .باید امیدوار باشیم به همت مسئولان حوزه گردشگری ، ما هم می توانیم از صنعت پررونق گردشگری در لرستان سهمی داشته باشیم . هر چند که توسعه گردشگری ،نیازمند امکانات تازه است که آن هم با همت مسئولان و با تامین امکانات اقامتی و ....محقق می شود . به امید آنروز.
نقل قول کردن
#6 محمدآریان.ازتهران 1394-12-12 16:32
میراث فرهنگی که به فکرلرستان نیست درودبه بخش خصوصی
نقل قول کردن
#7 پرنیان 1394-12-12 17:11
دکتر بهاروند عزم خود راجزم کرده که لرستان توسعه پیدا کند از طرفی استاندار اقای بازوند هم همه تلاش خود را میکند که لرستان پیشرفت کند موفق و موید باشید .
نقل قول کردن
#8 ناشناس 1394-12-12 18:05
به نقل از سپهر:
استاد عطا حسن پور عزیز و دوست داشتنی دست شما رو به گرمی می فشارم.برای لرستان مخصوصاً شهر زیبایمان خرم آباد کاری کردید کارستان

چه ربطي داشت به ایشون؟؟؟ تو متن واضع نوشاه شده به همت روزبه میرزایی و مهدی بهاروند. عجب!
نقل قول کردن
#9 مالمیر 1394-12-13 11:01
آقای محمد آریان چرا ندانسته می گویید میراث فرهنگی به فکر لرستان نیست ؟
حضور گردشگران آلمانی به همت مهدی بهاروند معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و با پیگیری های ایشان و دکتر روزبه میرزایی که تحصیل کره همان دانشگاست انجام شده .
نباید تلاش مسئولان را نادیده گرفت .
باید به کار انان ایمان داشت .
لر هر جا که باشد اجازه نمی دهد حقوقش پایمال شود .
به همت دکتر بهاروند اعتماد کن و نتیجه اش را در توسعه استان در زمینه گردشگری ببین .
پیگیری هایی که برای معرفی ژئو پارک منطقه شیرز و دریاچه گهر می شود به همت همین عزیزان است .
نقل قول کردن
#10 احسانی فر 1394-12-13 11:09
اقای محمد آریان ،که معتقدی میراث فرهنگی به فکر لرستان نیست . عکس های این خبر را اگر دیده باشی حضور دکتر بهاروند در کنار این گردشگران خود مزید این ادعاست که حضور گردشگران و نحوه خدمات رسانی به آنها بیش از همه برای میراث فرهنگی اهمیت دارد .
می گویند هر گردشگر راضی می تواند 4 نفر را به ترغیب به سفر به محل مورد بازدید کند و هر گردشگر ناراضی می تواند 7 نفر را از امدن منصرف کند .
ما امیدواریم دراینده نه چندان دور این عزیران 80 گردشگر را ترغیب به سفر به ایران و لرستان کنند .انشااله.
نقل قول کردن
#11 ملک پور 1394-12-13 12:42
"باقری دانشجوی گردشگری"]هرآغاز ی زیباست هر آغاز ،نوید تازگیست و ابتدای هر راه ،امیدبخش تحقق یک آرزوست.
رضایت قوم ژرمن از شکوه تاریخ قو لر ،آنقدرها هم دور از انتظار نبود .
لرستان سرزمین هزاره هاست. سرزمین تمدن های دیرین، مهد مفرغ دنیاست .
اصلا مگر می شود از موزه لوور واز تالار مفرغ لرستان بازدید کرد و نسبت به نام لرستان بی تفاوت بود . مگر می شود مجسمه های مفرغی ، ریتون ها و گل سرهای مفرغی را دید و نسبت به منشا آن بی تفاوت بود . لرستان نامی آشنا در موزه های اروپا و شیگاکو و متروپولیتن آمریکاست .میراث قوم لر ، فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین است که در طول قرنها به ما رسیده است . پس بیاییم در حفاظت از این میراث ومعرفی آداب و رسوم و فرهنگ سرزمین مان به جهانیان اهتمام بورزیم و پای در چرخه ای بگذاریم که خود گردانندگان آنیم .باید امیدوار باشیم به همت مسئولان حوزه گردشگری ، ما هم می توانیم از صنعت پررونق گردشگری در لرستان سهمی داشته باشیم . هر چند که توسعه گردشگری ،نیازمند امکانات تازه است که آن هم با همت مسئولان و با تامین امکانات اقامتی و ....محقق می شود . به امید آنروز.
نقل قول کردن
#12 سپهر 1394-12-13 15:23
به نقل از ناشناس:
به نقل از سپهر:
استاد عطا حسن پور عزیز و دوست داشتنی دست شما رو به گرمی می فشارم.برای لرستان مخصوصاً شهر زیبایمان خرم آباد کاری کردید کارستان

چه ربطي داشت به ایشون؟؟؟ تو متن واضع نوشاه شده به همت روزبه میرزایی و مهدی بهاروند. عجب!

ايشون!يكي از كاردان ترين و مخلص ترين افراد فعال در حوزه ي ميراث فرهنگي و گردشگري استان لرستان هستند.
كافيست نام استاد عطا حسن پور را در اينترنت سرچ كنيد تا دريابيد كه ايشون!چه كارهاي بزرگي انجام داده اند.
نقل قول کردن
#13 سپهر 1394-12-13 15:28
[quote name="باقری دانشجوی گردشگری"]هرآغاز ی زیباست هر آغاز ،نوید تازگیست و ابتدای هر راه ،امیدبخش تحقق یک آرزوست.رضایت قوم ژرمن از شکوه تاریخ قو لر ،آنقدرها هم دور از انتظار نبود .لرستان سرزمین هزاه هاست. سرزمین تمدن های دیرین، مهد مفرغ دنیاست .اصلا مگر می شود از موزه لوور واز تالار مفرغ لرستان بازدید کرد و نسبت به نام لرستان بی تفاوت بود . مگر می شود مجسمه های مفرغی ، ریتون ها و گل سرهای مفرغی را دید و نسبت به منشا آن بی تفاوت بود . لرستان نامی آشنا در موزه های اروپا و شیگاکو و متروپولیتن آمریکاست .میراث قوم لر ، فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین است که در طول قرنها به ما رسیده است . پس بیاییم در حفاظت از این میراث ومعرفی آداب و رسوم و فرهنگ سرزمین مان به جهانیان اهتمام بورزیم
لرستان مي تواند به قطب اول صنعت گردشگري در ايران تبديل شود به شرطي كه جاذبه هاي طبيعي و باستاني مورد توجه ويژه قرار بگيرند و اقدامات لازم براي ايجاد زيرساخت هاي گردشگري فراهم شود.همچنين بايد ثبت جهاني قلعه فلك الافلاك خرم اباد پيگيري شود.
نقل قول کردن
#14 پرنیان .م 1394-12-13 17:39
ظاهرا استاندار با میراث فرهنگی تامل خوبی پیدا کرده چون بحث زئو پارک شیرز از طرف استانداری مطرح و از طرف میراث فرهنگی در حال پیگیری است .
البته مهم است که بدانیم چه کسانی این افراد را به خرم اباد آوردنداما مهم تر ،همکاری است که بین مسئولان ما وجود دارد و همگی را به فکر اانداخته تا بلاخره لرستان در زمینه گردشگری پیشرفت کند .
نقل قول کردن
#15 شرفی 1394-12-13 20:50
امیدوارم دکتر بهاروند ،مسئولان قدرزحمات شما رابدانند.تشکر
نقل قول کردن
#16 رضا بازاری 1394-12-13 21:52
من شنیدم آلمانی ها خیلی مقرراتی و منظم و وقت شناسند . امیدوارم توی این مدت کم در خرم اباد به بی نظمی برخي از ما لرها که مدام زمان از دستشون در میره ، پی نبرند.
فکر میکنم باید تا حدودی به خصوصیات گردشگران هر کشور آشنت باشیم که بتوانیم بهتر با انها برخورد کنیم .
در مطلبی خواندم المانی هاخیلی بهداشتی - کم حرف -و از شانس بعد ما لرها که خیلی دست و دل بازیم خیلی صرفه جو و کم خرج هستند .
اینها رو گفتم که زیاد ذوق نکنید و بدونید اینا تو شهر ما خیلی پول خرج نمی کنند .
لطف کنید گردشگرای ولخرج کشورها رو شناسایی کنید و اونا رو به شهرمون دعوت کنید .
نقل قول کردن
#17 روزبه 1394-12-13 21:58
بلاخره همینکه آبی از میراث فرهنگی گرم شد و تکونی خورد خوشحالیم ...
نقل قول کردن
#18 نا شناس 1394-12-13 23:47
به نقل از سپهر:
به نقل از ناشناس:
به نقل از سپهر:
استاد عطا حسن پور عزیز و دوست داشتنی دست شما رو به گرمی می فشارم.برای لرستان مخصوصاً شهر زیبایمان خرم آباد کاری کردید کارستان

چه ربطي داشت به ایشون؟؟؟ تو متن واضع نوشاه شده به همت روزبه میرزایی و مهدی بهاروند. عجب!

ايشون!يكي از كاردان ترين و مخلص ترين افراد فعال در حوزه ي ميراث فرهنگي و گردشگري استان لرستان هستند.
كافيست نام استاد عطا حسن پور را در اينترنت سرچ كنيد تا دريابيد كه ايشون!چه كارهاي بزرگي انجام داده اند.

سرزمین ما عرصه ترین ها شده ولی چرا وضع ما اینه نمیدونم یا ترین هامون واقعا ترین نیستن و یا ....
نقل قول کردن
#19 بابک 1394-12-14 07:47
ساخت موزه بزرگ تاریخی لرستان اصلی ترین هدف بازار گردشگری استان میباشد که تا کنون جامه عمل نپوشیده است.

موزه ای با مدرنترین طراحی و امکانات روز دنیا مجهز به سالنهای نمایش آثار تاریخی و فرهنگی ، کارگاههای مرمت اشیا و اثار و مخازن امن نگهداری آثار ، سالن همایشها و نیز کارگاههای آموزشی و باستانشناسی میتواند مهمترین بازار هدف گردشگران به لرستان را تعمیم و ارتقا بخشد.

نمای بیرونی این موزه میتواند همانند موزه بزرگ خراسان که طرحش برگرفته از بنای کلات نادری است و اخیرا به بهره برداری رسید برگرفته از آثار و بناهای تاریخی استانمان نظیر بنای چاپلق در ازنا ، مسجد امام بروجرد و یا خانه آخوند ابو و حتی قلعه فلک الافلاک در خرم اباد باشد.

ساخت موزه را فراموش نکنیم.
نقل قول کردن
#20 رضایی 1394-12-14 16:37
برای مسئولان میراث فرهنگی و تور ماداکتو ارزوی موفقیت می کنم
نقل قول کردن
#21 پور حسینی 1394-12-14 16:58
لطفا بگویید این افراد بجز قلعه از چه مکان هایی دیدن کردن و ایا انها را به ابشار زیبای بیشه برده اید یا نه ؟
نقل قول کردن
#22 یاراحمدی 1394-12-14 17:08
لطفا تصاویر بیشتری از مکان های مور د بازدید در سایت قرار بدید . داخل سایت میراث فرهنگی که هیچ خبری نیست . ما فقط اخبار روز را باید در یافته بیابیم .
نقل قول کردن
#23 امیدوار 1394-12-14 18:05
خیلی از اثار باستانی ما بخاطر نبود اعتبارات مناسی در حال نابوی اند اگر استاندار محترم بودجه و اعتبار لازم میراث فرهنگی را تامین کند مطمئن باشید میراث فرهنگی کم نمی گذارد .
در حال حاضر خیلی سازمان ها با کمبود اعتبارات مواجه اند و امیدوارم در سال جدید فرجی شود و اعتبارات مورد نظرسازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان تامین شود .
اثار باستانی شهر ما می توانند در اینده نه چندان دوربا جذب توریسم به اقتصاد ما کمک کنند .
نقل قول کردن
#24 ساکی 1394-12-14 18:09
یافته جان عیدی خوبی به ما دادی . انشااله شاهد اخبار این چنینی بیشتری در سایت شما باشیم . هر کسی به اینده شهرش چشم امید دارد . من هم به انتظار خواندن این اخبار هر روز سری به سایت شما می زنم .
نقل قول کردن
#25 مصطفی مالمیر 1394-12-14 18:12
انشااله دکتر بهاروند با همکاری شهرداری و مسئولان دیگر نوروز 95 را از نظر خدمات دهی به گردشگران چه خارجی و چه ایرانی متفاوت کنند . طوری که اسم لرستان همیشه به عنوان داشتن امکانات در صدر انتخاب و سفر گردشگران باشد .
نقل قول کردن
#26 خسروانی 1394-12-14 18:40
موفق و موید باشید .
نقل قول کردن
#27 کیوان 1394-12-14 19:34
عالی بود
نقل قول کردن
#28 نادر 1394-12-14 19:39
دکتر خسته نباشی.هی میگن جوانها کار بلد نیستند .شما ثابت کردید میشه روی ما جوان ها سرمایه گذاری کرد .
نقل قول کردن
#29 ممحمد بازگیر 1394-12-14 19:52
چرا بخاطر امدن چند تا توریست این همه بوق و کرنا راه انداختید . در روزهای عادی اگه به قلعه فلک الافلاک تشریف ببرید همین تعداد توریست را می بینید . واقعا نمیدونم این خبر چی بود که تا حالا 1500 تا بازدید کردند.
عقل من جوابی بهم نداد لطفا بگید علت چیه ؟ واقعا این خبر انقدر مهمه ؟
نقل قول کردن
#30 فرهادی 1394-12-15 00:45
برادر من آقای بازگیر . این خبر مهمه چون خیلی از گردشگران خارجی همینکه وارد تهران می شوند توسط تورها به شهرهای اصفهان شیراز و یزد سفر میکنند و بیشتر زمان مسافرت خود را دراین شهرها ی بزرگ سپری میکنند .
حالا که با تلاش میراث فرهنگی و تور ماداکتو و ... این گردشگران اولین شهرشان خرم اباد بوده ...مطمئن باشید در روزهای اینده تعدادبیشتری از این افراد به شهر ما می ایند .
به هزار و یک دلیل امدن گردشگران برای ما منفعت داره
نقل قول کردن
#31 دعاگوی مسئولان 1394-12-15 00:56
خیلی خیلی خوشحالم .یعنی میشه روزی ما هم اندازه شهر اصفهان بازدید کننده داشته باشیم . خدا شاه عباس را بیامرزد که این نون گردشگری رو تو دامن اصفهانی ها گذاشت
نقل قول کردن
#32 بنیان 1394-12-15 01:02
بازگیر جان ، بنده خدا دنیا داره با گردشگر اقتصادش رو میچرخونه . چرا دور بریم همین ترکیه رو ببین اقتصادش متکی به گردشگریهحالا هم که بیشتر گردشگران روسی خودش را از دست داده دارن برای گردشگران ایرانی برنامه ریزی میکنند.
امروز تو سایت خواندم در سال 94 یک میلیون و 600 هزار نفر ایرانی به ترکیه سفر کردند . حالا خیلی دست پایین بگیریم اگه هر نفر 2000000 تومان در ترکیه خرج کرده باشند چی میشه ؟ خودت حساب کن .
این هیئت بالا رتبه ترک که امروز وارد ایران شدند فکر کردی برای چی آمدند؟ و چرا خیلی از بازرگانان و تجار رو با خودشون آوردند . برادر من ورود گردشگر مهمه .
نقل قول کردن
#33 مومی 1394-12-15 01:37
لطفا بگیید این گردشگران از کدام اثارباستانی خرم اباد دیدن کردند . وآیا بااساتید گردشگری آنان مصاحبه شده ؟
نقل قول کردن
#34 مرتضی 1394-12-15 01:42
شنیدم این گردشگران رو به بازار روز هم بردید . آخه این بازار شلوغ و تنگ که کمترین اصولی بهداشتی در ان رعایت نمیشه ،چه جذابیتی میتونه برای انها داشته باشد؟
نقل قول کردن
#35 دلاوری 1394-12-15 01:54
توسعه گردشگری یعنی توسعه لرستان.صنعت گردشگری می تواند بسیار کارآفرین باشدبا رونق گردشگری در لرستان ، میتوان سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای کارآفرینی در این بخش جذب کرد .و مشکلات بیکاری جوانانمان را کاهش داد .
نقل قول کردن
#36 سلیمانی 1394-12-15 01:56
خوشبختانه با پیگیریهای میراث فرهنگی و استانداری زیرساختهای گردشگری در استان در حال ساماندهی است .و طرح های ناتمام سرعت گرفته . انشاله این روند ادامه داشته باشد .
نقل قول کردن
#37 سپهر 1394-12-15 02:01
به نقل از فرهادی:
برادر من آقای بازگیر . این خبر مهمه چون خیلی از گردشگران خارجی همینکه وارد تهران می شوند توسط تورها به شهرهای اصفهان شیراز و یزد سفر میکنند و بیشتر زمان مسافرت خود را دراین شهرها ی بزرگ سپری میکنند .
حالا که با تلاش میراث فرهنگی و تور ماداکتو و ... این گردشگران اولین شهرشان خرم اباد بوده ...مطمئن باشید در روزهای اینده تعدادبیشتری از این افراد به شهر ما می ایند .
به هزار و یک دلیل امدن گردشگران برای ما منفعت داره

آقای فرهادی متاسفانه هنوز خیلی ها نمی دانند که صنعت گردشگری ثروت سازترین صنعت در دنیاست.
بدون تردید بهترین راه برای ایجاد اشتغال،تولید ثروت و رونق اقتصادی در لرستان توجه بیشتر به همین صنعت گردشگری است.
نقل قول کردن
#38 سپهر 1394-12-15 02:08
به نقل از پور حسینی:
لطفا بگویید این افراد بجز قلعه از چه مکان هایی دیدن کردن و ایا انها را به ابشار زیبای بیشه برده اید یا نه ؟

منم امیدوارم که به جز قلعه فلک الاافلاک از سایر جاذبه های باستانی و توریستی شهر خرم آباد مخصوصاً دریاچه کیو،مجتمع بام شهر،زیباکنار،در یاچه بهشت،آبشار نوژیان،پل شاپوری،گرداب سنگی،مناره آجری،کتیبه سنگ نوشته،آسیاب گبری،خانه جهانگردی،مقبره باباطاهر،حمام گپ،باغ گلستان،منطقه مخملکوه و...بازدید کرده باشند چون هر کدام از این توریستها می توانند به نوبه ی خود لرستان را در سطح جهانی معرفی کنند.
نقل قول کردن
#39 کوروش 1394-12-15 11:52
خسته نباشید به همه دلسوزان حوزه گردشگری که با اعتلای لرستان می اندیشند .
نقل قول کردن
#40 نسترن 1394-12-15 21:07
لرستان نگینی بر انگشتری ایران است . پس لرستان را دریابید.
نقل قول کردن
#41 احسان 1394-12-15 21:18
درسته که برای داشتن یه پست تجربه داشتن خیلی مهمه اما داشتن یه همت بلند و پشتکار میتونه خیلی از موانع را از سرراه بردارد . دکتر بهاروند موفق باشی.
نقل قول کردن
#42 حسین احمدی 1394-12-15 21:26
یافته برای ما جوانان لرستانی ،که خیلی از مسئولان ما را فراموش کرده اند مثل سنگ صبور میمونه و ما در ان درد دل میکنیم حالا چه مسئولان بشنوند یا نشنوند . ولی آرزو می کنیم صدای بیکاری ما رابشنوند و به آن پاسخ بدهند .
نقل قول کردن
#43 زهرا. س 1394-12-15 21:35
حجاب زنان المانی از برخی دختران امروزی ما بیشتر است
نقل قول کردن
#44 احمد 1394-12-15 21:54
آره واقعا . ترکیه با هدف توسعه روابط به ایران آمده چون به نوعی واقعا به ایران و ایرانی در زمینه گردشگری نیاز دارد . نیاز دارد جای توریست های روسی رو با گردشگران ایرانی پر کنه . اما اگه توجه کرده باشید این روزها می شنویم جهانگردی رو با ایرانگردی آغاز کنید ..ایران دیدنی های زیادی داره که ناشناخته مانده اند . بیایید نوروز 95 را به سفر در ایران عزیز خودمان برویم و هم از دیدن مناطق زیبای ایران لذت ببریم و هم به نوعی پولمان را در کشور خودمان سرمایه گذاری کنیم سفر به شمال باشد یا جنوب به غرب باشد یا به شرق فرقی ندارد هر سرزمینی که پا بگذارید طبیعت و زیباییهای خاص خود را دارد که شما می توانید حداکثر استفاده از ان راببرید
نقل قول کردن
#45 فتاحی 1394-12-15 22:45
به نظر من اول باید فرهنگ گردشگری رو به مردم شهرمان آموزش داد . وین کار رو باید میراث فرهنگی به کمک ارگان های دیگه انجام بده.
نقل قول کردن
#46 نظری 1394-12-16 16:40
دکتر شنیدم قلعه در حال ریزش است حال که بودجه تان تامین نمی کنند بیاید از بخش خصوصی کمک بگیرید . شاید این کار باعث بشه استانداری بیشتر به اثار باستانی ما بها بدهد تا ساختمان 35 میلیاردی در حال ساخت استانداری .
نقل قول کردن
#47 م. ب 1394-12-16 18:51
اگر قراراست موزه ای در خرم آباد ساخته شود اولین اولویت طرح قلعه فلک الافلاک است نه شهرهاي دیگر . خرم آباد را با این قلعه می شناسند و اگر انشااله 100 سال آینده مسئولان درصدد ساختن موزه ای بودن از قلعه الگو بگیرند . البته اگر تا آن زمان قلعه پا برجا بود چون با وضعیت فعلی که دارد شاید ریزش کند و همه امیدهای ما را نا امید کند .
نقل قول کردن
#48 ایمانی 1394-12-16 21:26
درود بر همه دلسوزان لرستان
نقل قول کردن
#49 شیوا. گ 1394-12-16 21:29
ما از نظر توریست خیلی از شهرهای دیگه عقب هستیم واقعا لازم بود این کار از جایی اغاز شود . حالا که مسولین میراث فرهنگی این کار رو شروع کردن خیلی محکم قدم بردارند و تعلل نکنن دعای ما جوانها بدرقه راهشون . موفق باشید
نقل قول کردن
#50 لیلا بیرانوند 1394-12-17 23:18
افسوس . شاید این عکس جز ء صدها تصویر آخر از حضور گردشگران در قلعه باشد .چند سال بعد این گردشگرها ، تصاویر خود را در قلعه به هموطنانش نشان دهند و بگویند این عکس مثلا دو سال قبل از ریزش و نابودی قلعه ،گرفتیم .
البته خدا آنروز رو نیارد اما با شرایط که ما می بینم دایه ای برای قلعه پیدا نمی شود که برای آن مادری و دردش را درمان کند .
نقل قول کردن
#51 پرنیان .خ 1394-12-18 00:01
در یکی دو روز قبل ، انجمنی در شبکه های اجتماعی در حال شکل گیری است بنام انجمن حمایت از قلعه فلک الافلاک . من هم به عنوان یک لر متعصب که پیشینه تاریخ براش مهمه به عضویت انجمن درامدم . شما هم اگر تعصبی به لرستان و لرستانی دارید و سرنوشت قلعه براتون مهممه ، به عضویت این انجمن دراید . نظرات و پیشنهادات تک تک ما ، شاید گره کور این بی توجهی ها را باز نماید .
نقل قول کردن
#52 رضا مرادی 1394-12-19 23:45
منم چون به تاریخ و تمدن لرستان علاقمندم عضو این انجمن میشم .اما فایده ای دارد . هی به اسم بگییم انجمن حامیان قلعه فلک الافلاک برای قلعه نون و اب میشه .
نقل قول کردن
#53 ایرج 1394-12-23 23:24
نون و آب بشه یا نشه ، من هم چون ، قلعه را دوست دارم جزو این انجمن میشم . از همه کسانی که میتوانند از اثار باستانیمون نگهداری کنند و در فرهنگ سازی گردشگری تاثیر مثبتی داشته باشند باید کمک گرفت. .
نقل قول کردن
#54 امیرعلی حاتمیان 1394-12-24 01:17
میراث فرهنگی با وجود نیروی جوان،کم کم داره از پیله ای که به دور خودش پیچیده بود در میاد . تبریک
نقل قول کردن
#55 محمد علی سلیمی 1394-12-24 01:21
میراث فرهنگی اگربقیه بگذارند ،کارشون رو بلدند اگر بودجه هاشون هم تامین بشه که نور الا نور میشه .
نقل قول کردن
#56 مرتضی بیرانوند 1394-12-24 02:19
من به لر بونم افتخار میکنم فکر کن اینا ،از اون طرف دنیا اومدن که تمدن ما راببیند
نقل قول کردن
#57 یاسر وفایی 1394-12-24 17:15
دکتر بهاروند واقعا فرد پرتلاش و زحمتکشی است . ارامش درونی که دارد باعث میشه باعث میشه برای هر کاری برنامه ریزی درستی داشته باشد.
نقل قول کردن
#58 گمنام 1394-12-24 17:35
یافته ، در ورود این گردشگران اطلاع رسانی خوبی انجام داد بطوری که خیلی از دوستداران اثار تاریخی ،حرف دلشون رو در حمایت و تشویق مسئولان چه میراث فرهنگی و چه تور ماداکتو ابراز کردند . اما در این میان نباید اقدام یافته را ، نادیده گرفت . از شما متشکریم . امیدوارم درباره فرهنگ سازی گردشگری در شهرمان هم مطالبی بیان نمایید.
نقل قول کردن
#59 باقری 1394-12-24 17:42
احترام به گردشگران و ایجاد زیر ساخت ها، نقش بسزایی در توسعه گردشگری دارد . بیایید در تعطیلات نوروز باعث ترویج فرهنگ گردشگری در بین مردم شویم و به گردشگرانی که به شهر ما می ایند احترام بگزاریم و از هر کونه برخورد نامناسب اجتماعی که خود ،خدشه ای به فرهنگ قوم لر است ، پرهیز کنیم . بیایید باور کنیم که حضور این افراد می تواند اقتصاد شهر مارا دگرگون کند و بر آینده فرد فرد ما تاثیر مثبت بگذارد.
نقل قول کردن
#60 دلواپس 1394-12-24 18:06
لهجه و موسیقی ما ظرفیت های فوق العاده ای در جذب گردشگر دارد و این یکی از هزاران ظرفیت های است که لرستان را از بقیه مناطق گردشگری متمایز کرده است . این ظرفیت ها ما را برای رسیدن به توسعه پایدار هدایت میکند ،از طرفی همجواری با آبشارها و جاده های ارتباطی خود از دیگر مزیت هاست که با برنامه ریزی باید حداکثر بهره را از آن برد.
نقل قول کردن
#61 دلواپس 1394-12-24 18:16
دکتر جان اموزش در سطوح مختلف در برخورد با گردشگران خیلی ضروری است . حالا اینبار خودتان زحمت کشیدید و گردشگران را راهنمایی و هدایت کردید ، افرادی که در ارتباط مستقیم با گردشگران هستند باید از روابط عمومی خوبی برخوردار باشند و با تقویت زبان بتوانند به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار کنند .
نقل قول کردن
#62 ابراهیمی 1394-12-25 18:16
درود بر همه تلاشگران لزستان
نقل قول کردن
#63 آینده نگر 1394-12-25 19:30
متاسفانه سایت اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استانمان خیلی ضعیف عمل می کند .
امیدواریم در سال جدید ، فعالیت بیشتری از سایت این سازمان ،در اطلاع رسانی و به روز کردن سایت ،داشته باشیم .
نقل قول کردن
#64 حسین رحیمی 1395-01-06 03:31
درود بر دکتر بهاروند
نقل قول کردن
#65 حسین فیروزجایی 1395-09-05 15:20
درود بردکتر میرزایی عزیز
نقل قول کردن
#66 احمد لرنژاد 1401-10-12 13:15
به نقل از رضایی:
برای مسئولان میراث فرهنگی و تور ماداکتو ارزوی موفقیت می کنم

مدکتو اسم شهر دره شهر در دوران عیلامیان بوده و ربطی به خرم‌آباد ندارد اسم تاریخی خرم‌آباد سیمشک یا سیماشکی بوده و بعدها خایدالو و خارتیش یعنی خارکننده تشنگی چون آب زیاد داشت و بعدها شاپورخواست و خورموئه
نقل قول کردن
#67 کوشکی 1401-10-12 13:18
به نقل از زهرا. س:
حجاب زنان المانی از برخی دختران امروزی ما بیشتر است

حجاب و پوشش مسئله شخصی و خصوصی است ما نباید در مورد دیگران نظر بدهیم و قضاوت کنیم حضرت محمد )ص( میفرمایند: مسلمان واقعی کسی است که آزارش به کسی نرسد انسانیت مهم است
نقل قول کردن
#68 سلاحورزی 1401-10-12 13:20
باید فرهنگ گردشگری را هم توسط رسانه‌ها و شبکه افلاک به مردم لرستان آموزش داد. همچنین تسلط به زبان بین‌المللی و همچنین امنیت گردشگران و جمع‌آوری دستفروشان در اطراف قلعه و ساخت موزه و هتل و رستوران و پارکینگ مرتب در کنار قلعه تا گردشگر با خیال راحت دیدن کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا