یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پیکر مرحوم "حميد ایزدپناه" پدر فرهنگ و هنر لرستان، روز یک‌شنبه در خرم‌آباد تشییع می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، به رغم اطلاع‌رسانی برخی منابع درباره مراسم تشییع پیکر مرحوم ایزدپناه در تهران، هیچ مراسمی برنامه‌ریزی شده‌ای در تهران و در بهشت‌زهرا برگزار نمي‌شود و پیامکی که بر این مبنی برای لرستانی‌های مقیم تهران ارسال شد فقط جهت اطلاع‌رسانی بوده است.
بر همین اساس، روز شنبه 24 بهمن‌ماه ساعت 9 صبح در بهشت‌زهرا و هنگام تحویل گرفتن پیکر ایشان، هیچ مراسم برنامه‌ریزی شده‌ای که در شان و جایگاه ایشان باشد وجود ندارد و فقط نزدیکان ایشان جهت انجام کارهای اداری و حقوقی در بهشت‌ زهرا حضور خواهند يافت و پیکر استاد ايزدپناه بلافاصله به خرم‌آباد اعزام مي‌شود.
 تشییع پیکر مرحوم ایزده‌پناه ساعت 10 صبح روز یک‌شنبه ۲۵ بهمن از غسالخانه قبرستان خضر به سمت بهشت هفتم برگزار می‌شود و ایشان در کنار  مزار پدرشان آرام خواهند گرفت.
همچنین بر خلاف شايعات هیچ مراسمی در تالار وحدت تهران برنامه‌ریزی نشده و خبري مبنی بر تشییع ایشان از تالار وحدت صحت ندارد.
قطعا حضور در بهشت‌ زهرا از سوي لرستاني‌هاي مقيم مركز و نيز علاقه‌مندان فرهنگ و هنر كشور باید با برنامه‌ریزی صورت گيرد، اما آن چه مشخص است هیچ برنامه‌ی خاصی برای تشییع در تهران تا كنون اعلام نشده است.
در باره چگونگی برگزاری این مراسم در تهران هنوز خبر قطعی اعلام نشده و تا عصر شنبه پی‌گیر خبرهای مربوط به تشییع مرحوم ایزدپناه در این پایگاه خبری باشید.
قابل ذكر استاد حميد ايزدپناه كه سال 1348 اداره فرهنگ و هنر (ميراث فرهنگي و ارشاد اسلامي) لرستان را تاسيس كرد، روز سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه 1394 در سن 84 سالگي پس از مدت‌ها تحمل بيماري‌ در پاريس درگذشت و بنا بر وصيت خودش در زادگاهش خرم‌آْباد كه بسيار بدان عشق مي‌ورزيد به خاك سپرده مي‌شود.
به رغم اعلام آمادگي برخي مسئولين براي دفن پيكر استاد ايزدپناه در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحين، خانواده‌ي استاد ايزدپناه ترجيح دادند بر اساس وصيت خود او، پيكرش را در جوار مقبره پدرش مرحوم ميرزا "قاسم" ايزدپناه (ساكي) كه سال 1318 هجري خورشيدی فوت كرده است، در بهشت هفتم آرامستان قديمي خضر خرم‌آباد دفن نمايند.
قابل ذكر است مرحوم كربلايي "رمضان" ساكی پدربزرگ استاد ايزدپناه (متوفي سال 1287 خورشيدی) و مرحوم "كريم‌يگ" ساكي (پدر پدربزرگ استاد حميد ايزدپناه - متوفي 1234 خورشيدی) نيز در همين آرامستان مدفون هستند.
رضا جايدری
زمان تشییع و مراسم ختم صفای لرستان اعلام شد
                             آخرين مصاحبه استاد حميد ايزدپناه متخلص به "صفا" را با روزنامه ايران در لينك زير بخوانيد:

پژوهشگری که فلک‌الافلاک را به مردم ایران باز گرداند/ زبان اول خانواده ما در پاریس، لری است

دیدگاه‌ها  

#1 بروجردی 1394-11-23 16:56
خدا رحمتش کند. فرد اندیشمند و پژوهشگر دقیقی بود.
نقل قول کردن
#2 حمید رضا 1394-11-23 18:45
روحش شاد استاد ایزد پناه یکی از نام آوران استان لرستان بود وبه یقین پدر فرهنگ وهنر استان تلقی میشود انشالله مدیران ارشد در شان استاد مراسمی بگیرند
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-11-23 23:32
جای خالی استاد حمید ایزدپناه هرگز پر نخواهد شد.زحمت بسیاری برای معرفی فرهنگ،هنر،تاریخ و تمدن لرستان کشیدند.ان شاالله که مراسمی خوب و باشکوه برای بزرگداشت ایشان برگزار شود.
نقل قول کردن
#4 ع. ج 1394-11-24 20:02
خداوند بیامرزدش. چیزی برایمان نمانده بجز این پژوهشگران و اصحاب قلم که آنها هم یکی یکی رخ در نقاب خاک می کشند. جوانترها هم که مورد بی مهری مدیران فرهنگی قرار می گیرند. به امید روش و رویشی دوباره.
نقل قول کردن
#5 میلاد 1394-11-25 00:16
روحش شاد یادش گرامی
نقل قول کردن
#6 بیرانوند ‌ 1402-02-29 11:00
روانشان شاد
استادی به تمام معنا بودند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا