یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه بروجرد از ثبت روز 20 دی‌ماه به عنوان روز بروجرد در تقویم کشور خبر داد.
روز بروجرد در تقویم کشور ثبت می‌شود -  سرهنگ محمد پاپی‌نژاد به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ "محمد پاپی‌نژاد" عصر روز یک‌شنبه 20 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت 68 شهید دانش‌آموز شهر بروجرد که در حسینیه ثارالله (ع) ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: دی‌ماه هر سال یادآور خاطرات تلخ و شیرین پیروزی رزمندگان لرستانی و بروجردی در میادین دفاع مقدس و به شهادت رسیدن مظلومانه کودکان معصوم این دیار است.
وی افزود: بعد از افتخاراتی که لشگریان تیپ 57 لرستان در میادین دفاع مقدس به خصوص در کربلای 4 و 5 ایجاد کردند و دشمن بعثی خود را شکست خورده میادین نبرد می‌دید، دشمن دست به نقض حریم هوایی شهرهای ایران و موشک‌باران مناطق مسکونی و غیرنظامی زد و در حادثه‌ای دل‌خراش 68 تن از دانش‌آموزان دو مدرسه شهرستان بروجرد بر اثر موشک‌باران، در دم جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح و زخمی شدند.
فرمانده سپاه بروجرد اظهار داشت: دانش‌آموزان شهید شهرستان بروجرد هر کدام می‌توانستند به عنوان آینده‌سازان این کشور نقش مهمی ایفا کنند.
وی بیان داشت: خون پاک این دانش آموزان و شهدای معصوم و مظلوم سال‌های دفاع مقدس منشاء خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مایه پیروزی کشور شده است.
پاپی‌نژاد با اشاره به اینکه 20 دی سال 65 تلخ‌ترین روز در تاریخ بروجرد است افزود: این روز هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت پاک نشده و همچنان به عنوان سند مظلومیت ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است.
فرمانده سپاه بروجرد از نام‌گذاری 20 دی‌ماه به عنوان روز شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: این روز به عنوان روز بروجرد در تقویم کشور ثبت خواهد شود.

تاثیر مظلومیت دانش‌آموزان شهید بروجردی

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: تاثیر مظلومیت دانش‌آموزان شهید بروجردی کمتر از رزم‌آوری رزمندگان گردان ثارالله نبوده است.
"محمدحسين صفار‌‌هرندی" دیگر سخنران این مراسم با اشاره به این که در تاریخ شهرستان بروجرد سوابق فرهنگی و تدین نقش بسته است، افزود: جایگاه قربانیان فجایعی نظیر فاجعه حمله موشکی و شهادت 68 دانش‌آموز بی‌گناه به عنوان ستاره‌های راهنمای زندگی ملت ایران است.
وی در بخش دیگری از سخنانش پیام شهدا را ایستادگی در برابر ظلم بدون ترسیدن و اندوهگین بودن برشمرد و گفت: نه تنها شهدا بلکه مؤمنین و ایستادگان در راه حق پس از مرگ به وادی فارغ از حزن و اندوه وارد می‌شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ثارالله به معنای خونخواهی به نام خدا، نه از جنس دعواهای قبیله‌ای است، اظهار کرد: بشر خواستار زندگی در جهان عاری از ترس و اندوه و پیام شهادت زندگی در جهانی این‎چنینی است.
هرندی در این مراسم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر را کاری احمقانه از سوی حکام آل سعود خواند.
قابل ذکر است این مراسم در بیست و نهمین سالروز شهادت 68 دانش‌آموز حمله موشکی رژیم بعثی به دبستان شهید فیاض‌بخش (دانش‌آموزان استثنائی) و مدرسهٔ راهنمایی امام حسن مجتبی (ع)، با حضور صفار‌هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام، مردم شهیدپرور بروجرد و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در بروجرد برگزار شد.

دانش‌آموزان دو مدرسه شهرستان بروجرد بر اثر موشک‌بارانعكس قديمي از: محمدرضا شماعي

دیدگاه‌ها  

#1 بهاروند 1394-10-20 19:18
احسنت به سرهنگ پاپی نژاد
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-10-20 19:58
خدا تمام شهدا رو رحمت کنه ...در بمب باران منطقه اسد ابادی خیلی شهید دادیم بد نیست یادواره ای به این منظور در شهرستان خرم اباد هم برگزار شود
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1394-10-20 20:02
بهتر ان بود که روز 20 دیماه رو بنام روز شهدای دانش اموز نام گذاری میکردن چون بسیار جامع تر بود...
نقل قول کردن
#4 رامین 1394-10-20 20:19
لعنت خدا بر صدام و کلیه ی جنایتکاران سراسر جهان
نقل قول کردن
#5 میلاد 1394-10-20 20:22
اگه اینجوره باید نام خرم اباد دو روز تو تقویم ثبت بشه
نقل قول کردن
#6 علی 1394-10-20 23:16
شهدای دانش آموز چه ربطی به اسم شهر بروجرد داره، بنظرم این استفاده ابزاری از شهداست، بهتره که به اسم شهدای دانش آموز بروجرد ثبت کنن، نه بروجرد!!!
نقل قول کردن
#7 بابک 1394-10-21 09:49
تصاویر بسیار دلخراشه.
خدایا عذاب صدام و صدامیان رو لحظه به لحظه افزون بفرما.
نقل قول کردن
#8 حمید ت 1394-10-21 10:23
هر ادمی که نگاه تقویم کنه از این به بعد و اسم بروجرد رو در تقویم ببینه پیش خودش فکر میکنه حتما بخاطر توریستی بودن بروجرد این روز رو بنام بروجرد ثبت کرده اند ...هدف از نامگذاری روز بروجرد در تقویم این بوده که نام و یاد شهدای دانش اموزشهرستان بروجرد گرامی داشته شود ..با نامگذاری این روز بنام بروجرد اصلا نامی از شهدا نیامده و اینکار بسیار عجیبه....
نقل قول کردن
#9 نادمی 1394-11-04 00:35
خوب خدا شانس بده با وجود اقای بروجردی باید بروجرد چنین برکاتی داشته باشد . اما انتخاب این روز بسیار بی ربط است .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا