یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست دکتر "مهدي حجت" بنیان‌گذار سازمان میراث فرهنگی موجودیت پویش پاسداری از میراث فرهنگی و طبيعی و دكتر "رضا مكنون" با فعالان اين حوزه و خبرنگاران در در پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی (ساختمان رستم گیو) تهران برگزار شد.
 این پویش در حال حاضر 70 عضو فعال در سراسر کشور دارد و از جمله اهداف پویش، حمایت از کاندیداهای با اطلاعات نمايدگان مجلس در مورد آثار باستاني و ميراث فرهنگي پايين استسوابق مثبت و دارای برنامه در حوزه‌ي میراث فرهنگی و طبیعی است تا در نهایت با تشکیل فراکسیون میراث فرهنگی و طبیعی، سطح مشارکت سمن‌ها ارتقا بابد.
حجت تصريح كرد: سمن‌ها (سازمان‌هاي مردم‌نهاد) بايد با نگاه نوین در تصمیم‌سازی‌‌ها و نظارت و پایش مشارکت و تعامل عینی داشته باشند.
وي افزود: متاسفانه چنين امری امروزه مغفول مانده است.
بنیان‌گذار سازمان میراث فرهنگی دراين نشست گفت: امروزه بسیاری از نقص قوانین مربوط به نوع تنبیهات حداقلی است که در مورد جرم‌های مربوط به میراث فرهنگی وجود دارد، مخصوصا در مورد اشیایی که خارج یا منهدم می‌شوند.
حجت افزود: توجه داشته باشیم که نقش قانون‌گذاری در صیانت از میراث فرهنگی فوق‌العاده مهم است و کاری کاملا زیربنایی است.
وي با اشاره به این که آمارها نشان می‌دهد که نماینده‌های مجلس باید مدافع میراث فرهنگی و طبیعی باشند، گفت: نمایندگانی که اکنون وارد مجلس می‌شوند باید افرادی باشند که در حوزه میراث فرهنگی و طبیعی آگاهی لازم داشته باشند، محیط زیست و میراث فرهنگی اگر هم گاهی در مجلس شورای اسلامی مورد عنایت قرار می‌گیرند نه از سر عمق آگاهی نمایندگان، بلکه از جهت ایجابات و ضرورت‌های مقطعی است. حجتي اظهار داشت: همان‌طور که در بحران‌های آلودگی هوا و کم شدن آب شاهد هستیم، میراث فرهنگی و محیط زیست اکنون در شرایط بدی قرار دارند، به گونه‌ای که شماری از کارشناسان برجسته‌ي این حوزه عنوان می‌کنند که ما آخرین نسلی هستیم که برخی از این یادگارهای گران‌سنگ را می‌بینیم.
در پايان بيانيه‌اي بدين شرح  تدوين شد:
از آن‌جا که در این سال‌ها اهمیت نگاه‌داشت میراث فرهنگی و محیط ‌زیست در میان رقابت‌های سیاسی نادیده انگاشته شده است به‌ طوری که نه تنها زیست‌بوم ما و یادگارهای گران‌قدرِ نیاکانی آسیب‌هایی جدّی و جبران‌ناپذیر دیده‌اند بلکه در شرف نابودی کامل قرار گرفته‌اند و با توجه به جایگاهِ مهم و بی‌همانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه، ما ــ گروهی از کنشگران حوزه‌های میراث فرهنگی و محیط‌زیست ــ بر آنیم در انتخابات پیش‌ روی این مجلس به پشتیبانی از نامزدهایی بپردازیم که:
1. پیشینه‌ی دفاع و پشتیبانی از میراث فرهنگی و زیست‌بوم را داشته باشند.
2. برای این حوزه‌ها دارای برنامه باشند یا آمادگی تنظیم برنامه‌هایی در این خصوص را داشته باشند.
3. تعهدهای همکاری با ما را بپذیرند
 
 








دیدگاه‌ها  

#1 ناشناس 1394-10-09 18:32
س وقتی که مدیران میراث فرهنگی وظایف خودشون رو نمی دونن و غیر متخصص هستن نماینده مجلس که قرار نیست متخصص میراث فرهنگی بشن مدیران آگاه و مسلط به وظایف خود به همه آگاهی می دهن و می توانند نمایندگان را برای تصویب قوانین خوب مجاب کنن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا