یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم پایانی دومین دوره «جایزه داستان تهران» در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با حضور نویسندگان و هنرمندان، مدیران فرهنگی و شهری و علاقه‌مندان داستان‌نویسی برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، مدیرعامل موسسه همشهری در اين مراسم با اشاره به این که اکثر شهرهای بزرگ جهان دارای هویت منحصر به فرد هستند، شهر تهران را به رغم مشکلاتش قابل قیاس با این شهرها دانست و گفت: شاید تهران شهری تاریخی نباشد، اما هویت خود را دارد و فرهنگ آن برای مردم ایران شناخته شده است.
"مهدی ذاکری" افزود: در همه دنیا نویسندگان توانسته‌اند در دل قصه‌های خود به شهرها هویت ببخشند که این مساله باید در مورد تهران نیز اتفاق بیفتد.
در این مراسم همچنین دبیرجایزه داستان تهران هدف از برگزاری این جایزه را خلق تصاویری از شهر تهران در داستان‌های کوتاه نویسندگان کشور عنوان کرد و گفت: آنچه به ماندگاری شهرها کمک می‌کند و موجب دلبستگی ساکنان این شهرها می‌شود، تصاویری است که هنرمندان و نویسندگان از آن شهر در آثار خود ثبت کرده‌اند.
"مینا فرشیدنیک" كه سردبیر مجله داستان همشهری است افزود: خلق تصاویری از زیبایی‌هایی شهر و زندگی همدلانه شهروندانش، دلبستگی به آن شهر را بیشتر می‌کند و موجب می‌شود افراد سلوک مهربانانه‌‌تری نسبت به مکان زندگی خود داشته باشند. به این ترتیب افراد در قبال تکالیف شهروندی خود نیز وظیفه و تعهد بیش‌تری احساس می‌کنند و این چرخه به جاودانه شدن و سازندگی شهرها می‌انجامد.
او در ادامه گزارشی از روند اجرایی این جایزه ارایه داد و عنوان کرد: امسال ۱۳۶۲ اثر تا پایان مهلت فراخوان، یعنی ۳۰ مهرماه سال جاری برای این جایزه فرستاده شد که این تعداد ۱۰ درصد بیش‌تر از آثار دوره اول بود. در این میان ۶۸ درصد شرکت‌کنندگان نیز ساکن تهران بوده‌اند و بقیه ساکن شهرها و کشورهای دیگر که این مساله نشان می‌دهد تهران تنها متعلق به ساکنان آن نیست، بلکه همه ایرانی‌ها به این شهر دلبستگی دارند.
در ادامه برندگان دومین دوره «جایزه داستان تهران» معرفی شدند:
جایزه نخست بخش اصلی این جایزه به مبلغ 7 میلیون تومان برای داستان «یاخچی‌آباد» به "مهدی حمیدی‌پارسا" تعلق گرفت، جایزه دوم به مبلغ 5 تومان به سینا دادخواه نویسنده داستان «بی‌نام» اهدا شد و عالیه عطایی برای داستان «30 ‌‌کیلومتر» جایزه سوم این بخش را به مبلغ 3 میلیون تومان از آن خود کرد.
در بخش اصلی این رقابت همچنین 5 اثر شایسته تقدیر شدند و جایزه یک میلیون تومانی این بخش را دریافت کردند. «سبابه» نوشته "لاله زارع"، «تومور بدخیم عاشقی» نوشته "افسانه احمدی"، «میشه شما رو ببوسم» نوشته مکرمه شوشتری، «سوپر هیرو» نوشته "امین شیرپور" نويسنده خرم‌آبادي و «نشستن کنار اتوبان» نوشته "آیین نوروزی" برندگان این بخش بودند.
داستان «سوپر هیرو» نوشته امین شیرپور از خرم‌آباد در بخش اصلی دومین دوره جایزه داستان تهران از میان آثار 1362 نویسنده در جمع 5 اثر شایسته‌ی تقدیر شناخته شد. چندي قبل داستان «خاموشی» از این نویسنده در پنجمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج در جمع 60 داستان برتر نیز قرار گرفته بود.
همچنین "پری شاهیوندی" از خرم‌آباد نیز با داستان «پله‌ها را با حس پا پایین بیا» در جمع 75 نویسنده‌ی برتر این دوره از جایزه داستان تهران قرار داشت.
نویسنده لرستاني برگزیده دومین دوره جایزه داستان تهران شد 


ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 کرامتی 1394-10-11 11:34
تبریک
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا