یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: برنامه‌ریزی جامع و هدفمند در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم در دنیای امروز، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش يافته، "حبیب‌الله دهمرده" در جلسه مجمع کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: این فرهنگ باید به گونه‌ای در جامعه توسعه و ترویج داده شود که خرید کتاب برای مطالعه به عنوان یکی از اقلام اصلی سبد خانوارها مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از روش های موثر برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه، توسعه کتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه است چراکه این امر موجب گرایش بیشتر مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به سمت کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: تحقق این مهم و دست‌یابی به سرانه مطلوب و استاندارد مطالعه در کشور، نیازمند یک برنامه‌ریزی مدون و بلند مدت بر اساس معیارهای کارشناسی و شاخص‌های فرهنگی است.

دکتر دهمرده افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام فرهنگی و ارزشی، توجه ویژه‌ای به رشد و توسعه شاخص‌های فرهنگی در کشور داشته و دارد و بر همین اساس، اقدامات بسیار مفیدی در جهت احداث و توسعه کتابخانه‌ها و فضاهای مناسب برای کتابخوانی و مطالعه انجام داده است.

دکتر دهمرده، همچنین همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با متولیان بخش کتاب و کتابخوانی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در میان مردم را بسیار مفید و موثر دانست.

استاندار لرستان افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی از جمله نهادهایی هستند که به دلیل ارتباط تنگاتنگ و مستمری که با قشر جوان و دانشجوی کشور دارند می‌توانند نقش سازنده و موثری را در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در کشور ایفا کنند.

به گفته وی، گرایش عمومی جامعه به سمت مطالعه و کتابخوانی مزایایی بسیاری را در ارتقای سطح دانش و بینش افراد دارد و یکی از ابزارهای موثر برای کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا