یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با درخشش يك گروه موسیقی از کوهدشت در بخش گروه‌نوازی و يك نفر در بخش تک‌نوازی، نهمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان در بروجن به پایان رسید.
به گزارش یافته، نهمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان با حضور 12 گروه موسیقی و 27 تک‌نواز از  17 تا 19 شهریور در شهرستان بروجن چهارمحال بختیاری برگزار و در پایان در بخش گروه‌نوازی این جشنواره، گروه‌های "میرملاس" از کوهدشت لرستان به سرپرستی امین آزادی‌فر و "سرانه" به سرپرستی کیوان قلخانی از کرمانشاه رتبه‌های نخست را کسب کردند.
 گروه "چکامه" به سرپرستی احمد فیروزی از تهران و گروه رامشگران به سرپرستی سعید قربانی از اصفهان نیز حائز رتبه سوم شدند.
در گروه موسیقی میرملاس، امین آزادی‌فر به عنوان خواننده و سرپرست حضور داشت و شهاب خاکسار با تمبک، مجید پوررضایی با کمانچه آلتو، اکبر خسروی با تارباس، مختار زندسلیمی با دف، مجید دولتشاه با تار، داوود رضایی با کمانچه و علی‌رضا کاظمی با سنتور هنرنمایی کردند.
در بخش تک‌نوازی این جشنواره نیز در سازهای کششی روزبه استغفاری از لرستان حائز رتبه اول شد و در سازهای مضرابی نیز سید جلال یاری از کرمانشاه با ساز تنبور و علی امانی از خراسان با ساز دوتار کردی رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.
در بخش سازهای بادی هیات داوران از اسماعیل مردانی و عزت راضی پور به عنوان پیشکسوت تقدیر کرد و بابک قلی زاده از فارس با ساز نی به عنوان پدیده جشنواره معرفی شد.
در این بخش سجاد جمالی از گندمان چهارمحال و بختیاری با ساز نی لبی رتبه نخست را کسب کرد و محمد‌عزیز رحمتی با شمشاد مقام دوم و محسن حاج زمانی از چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
در بخش مقام خوانی نیز سیامند امینه‌دار از آذربایجان غربی از سوی هیات داوران به صورت ویژه تقدیر شد و در این بخش سلمان طهماسبی از چهارمحال و بختیاری رتبه نخست و فرزاد مهدی‌نیا از کردستان رتبه دوم را کسب کردند.

گروه موسیقی میرملاس کوهدشت
گروه موسیقی میرملاس کوهدشت
در بخش تک‌نوازی این جشنواره در سازهای کششی روزبه استغفاری از لرستان حائز رتبه اول شد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا