یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

زنی که با راه‌اندازی شرکتی کاغذی و به بهانه بیمه‌کردن رانندگان‌تاکسی‌زن متهم دست به کلاه‌برداری ۱۶ میلیارد تومانی در لرستان زده بود دستگیر شد.
به گزارش وب سایت روزنامه همشهری، خانم «ن- ن» با این پول، چند خانه اعیانی در اصفهان، تهران و کرج و ماشین‌های بنز و BMW خریده بود!
او چند‌ ماه قبل با شکایت نماینده حقوقی سازمان تأمین اجتماعی لرستان تحت تعقیب قرار گرفت. وی مدیرعامل شرکتی بود که ماهانه بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت می‌کرد.
این زن از سال 1389 با مدارک جعلی شرکت خود را به ثبت رسانده بود و با تحت پوشش قرار دادن راننده تاکسی‌ها تا اواسط سال 92 حق بیمه آن‌ها را به‌طور منظم پرداخت کرده بود اما سال 92 مجوز شرکتش به پایان رسید و از آن تاریخ دیگر حق بیمه را به سازمان تأمین اجتماعی واریز نکرد. این در حالی بود که همچنان از راننده‌ها مبلغی به‌ عنوان حق بیمه دریافت می‌کرد.
در حالی‌که این زن از ابتدای سال‌ جاری بیمه 998 راننده تاکسی را پرداخت نکرده بود با شکایت سازمان تامین اجتماعی، تیمی از مأموران مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان لرستان تحقیقات خود را آغاز کردند و سرانجام موفق شدند این زن 45 ساله را دستگیر کنند.
در تحقیقات مشخص شد که وی پیش از دستگیری 2 میلیارد تومان از پول‌های کلاه‌برداری را به‌حساب دخترش واریز کرده و او نیز با این پول یک بنز گران‌قیمت خریده بود.
در تجسس‌های ستوان یکم الماسی (افسر پرونده)، مشخص شد که این زن نه‌تنها چند خودروی بنز و BMW برای خود و اعضای خانواده‌اش خریده است بلکه در شهرهای اصفهان، تهران و کرج خانه‌های اعیانی خریداری کرده و سند همه آنها را به نام فرزندانش زده است.
این زن در بازجویی‌ها به کلاه‌برداری اعتراف کرد و به مأموران گفت: سال 89 شرکت تاکسی‌ تلفنی بانوان را در خرم‌آباد راه‌اندازی کردم و از آن زمان بیمه درمانی رانندگان را به‌صورت ماهانه واریز می‌کردم، اما این اواخر وسوسه شدم تا با این پول زندگی مجللی برای خود و فرزندانم فراهم کنم. با وجود این حاضرم رضایت 998 شاکی پرونده را جلب کنم.
وی افزود: ماهانه از رانندگان 200 هزارتومان برای بیمه پول می‌گرفتم که این اواخر مبلغ مورد نظر را برای خودم برمی‌داشتم. در ادامه تحقیقات مشخص شد که این زن همدستانی هم دارد که به دستور قاضی 5 هم‌دست وی نیز دستگیر شدند.
همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که او به بهانه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف، میلیون‌ها تومان از افراد دیگر کلاه‌برداری کرده است.
سرهنگ قدرات‌الله دالوند رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در اين خصوص گفت: این کلاه‌بردار با قرار میلیاردی روانه زندان شد و تحقیقات هنوز ادامه دارد.

خبري كه يافته روز گذشته در اين خصوص منتشر كرد:
 
پرونده 160 ميلياردي بيمه با 998 شاكي
فرمانده انتظامي لرستان از انهدام يك باند 6 نفره و كشف 160 ميليارد ريال كلاه‌برداري و شناسايي 998 مال‌باخته در استان خبر داد.
سردار محمدقنبري گفت: در پي شكايت نماينده حقوقي سازمان تامين اجتماعي استان مبني بر اين كه خانمي در سال 89 اقدام به تاسيس غير قانوني يك شركت تاكسي تلفني بانوان در شهر خرم‌آباد كرده و بابت بيمه درماني رانندگان مقادير زيادي وجه نقد دريافت و متواري شده است‌، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود‌: ماموران اين پليس با تحقيقات گسترده و تعقيب و مراقبت‌، متهمه را شناسايي و در عملياتي غافل‌گيرانه دستگير كردند.
سردار قنبري اظهار داشت‌: كلاه‌بردار به بزه ارتكابي جهت بيمه كردن رانندگان و واگذاري مسكن مهر به آنان با همكاري چند همدست اعتراف كرد كه در عملياتي ديگر 5 تن از اعضاي اين باند نيز دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان تصريح كرد‌: متهمه طي يك قرار داد سود‌جويانه با اعمال نفوذ در ادارات مربوطه به عنوان كار‌گزار بيمه درماني تاكسي‌داران شهر‌، تعداد 998 نفر انتخاب و قرار‌دادي بين سازمان تاكسيراني و شركت مذكور منعقد كرده است.
وي در ادامه گفت‌: كلاه‌بردار از هر راننده 2 ميليون ريال وجه نقد دريافت و مبلغ حق بيمه را در سال‌هاي اول و دوم به صورت كامل به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز کرده‌، در سال 92 با تاخير و در 3 ماهه سوم سال 93 هيچ‌گونه وجهي به حساب سازمان واريز نكرده است و با اين ترفند اقدام به كلاه‌برداري از آنان مي‌كند.
قنبري گفت: در اين خصوص 6 كلاه‌بردار با كشف 160 ميليارد ريال كلاه‌برداري تحويل مراجع قضائي شدند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 کارشناس 1393-11-15 03:03
با سلام پس چرا تامین اجتماعی از اول سال نودو دو تا چند ماه پیش نسبت به وصول لیست بدون پرداخت حق بیمه اقدام و همین امر باعث گمراهی رانندگان بیمه شده گردیده؟ قطعا اين خانم یا در این سازمان همدستانی داشته و یا از طرف افرادي سفارش ایشان شده که این همه بدهی تلنبار كرده و حال رانندگان زحمت کش و شریف که ریال به ریال. را از خرج ماهانه خانواده خود زده و ایشان از این اعتماد خیانت نموده است در هر صورت تامین اجتماعی می بایست سوابق این ایام را برای آنان احتساب نماید .
نقل قول کردن
#2 شهرووند 1393-11-15 08:02
با حساب هر نفر ۲۰۰هزارتومان در ماه و وحود ۱۲ماه و تعداد۹۹۸نفر مبلغ کلاه برداری میشود دو میلیارد چهارصد میلیون تومان احتمالا اشتباه درج شده بررسی بفرمایید
نقل قول کردن
#3 حسن 1393-11-15 10:00
این خانم غیر قانونی مجوز گرفت انهم با پشتیبانی مسئول وقت [...] استانداری وقت سازمان [...] انزمان مجوز تاکسی بانوان را طبق فانون به یک خانم درجه دار نیروی انتظامی واگذار ولی [....] وقت انرا باطل وخارج از ضوابط به این متخلف واگذار نمود گرچه هم می دانست مطلقه هم هست
نقل قول کردن
#4 محمد 1393-11-15 12:34
با تشكر از اطلاع رسانيتان .ولي به نظر م خبر را نافص به شما كفته اند اين خانم به غير از جند ماه ليست را با وجه به شعبه يك تامين اجبه. تامين اجتماعي تحويل ودة سه سال است با عمليتي عده اي ليست بدون وجه تحويل وبه خاطر همين است كه تامين اجتماعي نيز درگير شده .
نقل قول کردن
#5 دانای کل 1393-11-15 13:27
به نقل از شهرووند:
با حساب هر نفر ۲۰۰هزارتومان در ماه و وحود ۱۲ماه و تعداد۹۹۸نفر مبلغ کلاه برداری میشود دو میلیارد چهارصد میلیون تومان احتمالا اشتباه درج شده بررسی بفرمایید

چیزای دیگه هم بوده مث مسکن مهر
نقل قول کردن
#6 امیر 1393-11-15 15:10
این خانم تنها نبوده و از پشتیبانی عده ای از مسئولان برخوردار بوده وگرنه چطور میشود حق بیمه های واریزی را مثل آب خوردن با این مبلغ زیاد بالا کشید وکسی متوجه نشود
نقل قول کردن
#7 همشهری اگاه 1393-11-15 15:16
چطور است اگر یک نانوایی یک ماه دیر لیستش را ندهد تامین اجتماعی از تامین اعتبار و صدور دفترچه های انان خوداری تا کارگران کارفرما را مجاب به پرداخت حق بیمه انان نماید ولی چطوری در اینجا با این خانم نزدیک دو سال همکاری نموده و هیچ اقدامی انجام نداده تا رانندگان متوجه شوند که این حانم دارد سرشان کلاه می گذارد و دیگر پول حق بیمه ماهانه به ایشان ندهند؟ قطعا برخی از کارکنان با ایشان همراهی داشته اند ؟
نقل قول کردن
#8 همشهری اگاه 1393-11-15 15:20
در ارتباط با مسکن مهر نیز اداره کل تعاون سابق و مسکن وشهرسازی نیز باید پاسخگوی مال باختگان باشند تا دیر نشده حق بیمه رانندگان تاکسی سرویس را نیز وصول تا به سرنوشت شرکت کاغذی این خانم گرفتار نشده با تشکر از سایت یافته و اداره اگاهی پليس جهت اطلاع رسانی ود ستگیری این شیاد کلاه بردار.
نقل قول کردن
#9 عزیزی 1393-11-18 19:39
اگه تامین اجتماعی اطلاع داشته که حق بیمه رانندگان بدبخت را به حساب نمیریخته پس چرا زودتر اقدام نکرده در ضمن به اطلاع قاضی پرونده میرساند که خانم مذکور از زمان اجرا شدنه طرح دوم یارانه ها ۳/۵درصد حق پرداختی رانندگان را کم کرده ولی این خانم محترم این ۳/۵ درصد را هم میل نموده این هم قابل توجه است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا