یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز شنبه پنجم مهرماه 1393 زندگی "لورا" ماده‌پلنگ جواني كه سال قبل در حومه خرم‌آباد گلوله خورده بود، سرنوشت تلخ لورا: زندگی پر درد و رنج پلنگ خرم‌آباد پایان یافتپس از مدت‌ها تحمل درد و رنج ناشی از برخورد گلوله و ضایعه نخاعی، پایان یافت.
به گزارش يافته، پلنگ جوان به دلیل برخورد گلوله با ستون فقرات، دچار فلج کامل شده و توانایی حرکت دادن دم، پاها و اندام تحتانی خود را نداشت و به همین دلیل دچار زخم‌بستر عمیق شده و اندام تحتانی حیوان کاملاً از بین رفته بود.
این پلنگ که از دی‌ماه سال ۱۳۹۲ در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان تهران نگه‌داری می‌شد بدون احساس درد، اندام تحتانی خود را بر روی زمین می‌کشید، از همین رو دچار زخم‌های عمیقی نیز در ناحیه مقعد، شکم و زیر پاها شده و برخی از اندام تحتانی خود را نیز با دندان قطع کرده بود، نهایتاً بر اثر شدت جراحات وارده تلف شد.
با توجه به بی‌نتیجه بودن اقدامات درمانی صورت گرفته و به دلیل برگشت‌ناپذیر بودن ضایعات نخاعی و ایجاد زخم‌های عمیق، با تشخیص دامپزشکان و به منظور جلوگیری از درد و رنج بیش‌تر حیوان، زندگی این ماده پلنگ جوان می‌بایست هرچه سریع‌تر به روش مرگ آرام با تزریق دارو خاتمه داده می‌شد.
با وجود تاکید دامپزشکان بر ضرورت انجام یوتانایز (مرگ آرام)، مسوولان با در نظر گرفتن ملاحظاتی موافقت خود را با مرگ آرام پلنگ خرم‌آباد اعلام نکرده بودند که این موضوع تنها به درد و رنج بیش‌تر حیوان منجر گردید.
اين ماده پلنگ جوان دی‌ماه سال گذشته در حالی که هدف گلوله چهارپاره افراد ناشناس قرار گرفته بود و خود را بر روی زمین می‌کشید حوالي سپيددشت از توابع شهرستان خرم‌آباد مشاهده و پس از بی‌هوشی جهت درمان به تهران منتقل شد.
پس از تهیه عکس رادیوگراف و انجام سی‌تی‌اسکن در دانشکده دام‌پزشکی دانشگاه تهران، مشخص شد ۴ ساچمه گلوله چهارپاره به بدن ماده پلنگ جوان برخورد نموده که ۳ ساچمه پس از برخورد از سمت دیگر بدن حیوان خارج شده و یکی از ساچمه‌ها با برخورد به ستون مهره‌ها در زیر یکی از مهره‌ها ثابت و منجر به ایجاد ضایعه نخاعی در پلنگ شده است.
سرنوشت تلخ لورا، سرگذشت بسیاری از حیات‌وحش مظلوم سرزمین ماست که همواره قربانی خودخواهی برخی از هم‌وطنان ما می‌شوند.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا