یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

واژگونی قطار دورود باعث مرگ ماهي‌ها شد!/ آب رودخانه را مصرف نكنيدمدیر کل محیط زیست لرستان گفت: در پي خروج یک دستگاه قطار باري حامل سود سوز‌آور از ريل در مسیر جنوبی شهر دورود، در همان ساعات اولیه، سالاروند رئیس اداره نظارت پایش اداره محیط زیست لرستان جهت بررسی حادثه به منطقه اعزام گردید.
به گزارش روابط عمومي محيط زيست لرستان، مهرداد فتحي‌بيرانوند اظهار داشت: این دستگاه قطار که شامل دو واگن سود سوز‌آور(هیدوکگسید سدیم ) بود در مسیر 3 کیلومتری جنوب شهر دورود واژگون گردید و متاسفانه مقدار قابل توجهی سود به رودخانه سراریز شد.
وي با بيان اين كه ورود 10 الی 20 میلی گرم سود به رودخانه موجب مرگ 50 درصد ماهی‌ها می‌گردد، گفت: البته کارشناسان ما در اولین اقدام با ایجاد مانعی فیزیکی، از نشت ما‌بقی ماده موجود در تانکر‌ها ممانعت به عمل آوردند.
فتحي افزود: در كل یک تانکر کامل تخلیه شده و 4 تانکر دیگر که در حال نشست بودند؛ به وسیله خاکریزی که در کنار دیگر واگن‌ها ایجاد گردیده بود مانع از سرازیر شدن سود گردید.
وي ضمن دادن تذكر بهمردم منطقه درخواست داریم حتی‌المقدور از آب رودخانه استفاده نکنند و از شنا در منطقه جداً خوداری نمایید.
قابل ذكر است این محور ساعت هفت و نیم صبح روز پنج‌شنبه بازگشایی شد. با مسدود شدن این محور 30 دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام و مسافران قطارهای مسافربری در راه مانده در این مسیر را از طریق اتوبوس به اهواز منتقل کردند.
 
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1393-06-28 11:23
هیچ توجهی به راه آهن مسیر تهران جنوب نیست و مسئولین محترم راه اهن فقط در فکر راه اندازی قطارهای پیشرفته و سرعت بالا در مسیر های تهران تبریز و تهران زنجان وسایر مسیرها هستند
نقل قول کردن
#2 حسنی 1393-06-30 11:24
بالاخره چه زمانی قرار است مسئولین به این نتیجه برسند که ادغام وزارت راه با وزارت شهرسازی اشتباه بود؟ آقای آخوندی همه بودجه ها را به مسکن بی در و پیکر مهر می دهد بخش حمل و نقل مغفول مانده راه آهن فرسوده لرستان در 6 ماه 6 حادثه داشته این یعنی عدم نوسازی چرا؟ چون آقایان همه بودجه را صرف پروژه مسکن مهر کردند. نمایندگان دلسوز طرح تفکیک وزارت راه از وزارت شهرسازی را هرچه سریعتر به اجرا در آورند تا شاهد این فجایع زیست محیطی نباشیم انشاءالله .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا