یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شبه در علت مرگ گوزن زرد خرم‌آباد/ گلوله یا مگس میاز؟!مدیرکل تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انتشار خبر مرگ یک رأس گوزن زرد ایرانی در باغ وحش خرم‌آباد در رسانه‌ها، گفت: متاسفانه خبر مرگ گوزن زرد ایرانی صحت دارد، اما علت قطعی مرگ هنوز اعلام نشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، دکتر سید مجید خرازیان‌مقدم با اعلام این که گوزن زرد خرم‌آباد در تاریخ ۳۰ مردادماه 1393 تلف شده است، افزود: نمونه‌برداری از لاشه و مستندات جهت بررسی بیش‌تر به دام‌پزشکی استان لرستان ارسال شده، اما هنوز علت دقیق مرگ این گوزن زرد اعلام نشده است. وي افزود: به محض این که علت واقعی مشخص شد، علت آن اعلام خواهد شد.
مدیرکل تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: این حادثه دو روایت مختلف كشته شدن گوزن باغ وحش خرم‌آباد بر اثر تيراندازي+ عكس برای علت مرگ گوزن زرد دارد که یکی اصابت گلوله و دیگری مگس میاز را دلیل حادثه می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان صحبت شد و از وی خواستم تا علاوه بر ارائه گزارش مشروح این حادثه، اقدامات پیش‌گیرانه را برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث انجام دهند.
قابل ذكر است، مسوولان محيط زيست لرستان و باغ وحش خرم‌آباد، مرگ اين گوزن ماده را بر اثر اصابت ضربه شاخ گوزن نر اعلام كرده‌اند! اينك با وارد شدن امكان سوم يعني مگس مياز، موضوع بيش از پيش دچار ابهام شده است.
اين در حالي است كه رسانه‌ها بر اساس شواهد و قرائن، شليك گلوله را دليل اصلي مرگ اين حيوان عنوان كردند، اما گويي اين خبر به مذاق عده‌اي خوش نيامده و سعي در كتمان موضوع دارند، در حالي كه فرهنگ‌سازي رسانه‌ها براي مبارزه با سلاح‌هاي غيرمجاز، به جاي تقدير با تكذيب مسوولان استان مواجه شده است.
 
تصوير جاي گلوله در بدن گوزن


 

دیدگاه‌ها  

#1 میرزایی 1393-06-06 18:28
سلام به نظر بنده خانم مارپل یا مسیو پوارو رو به کمک بیاورن مسولین محترم حیات وحش :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
#2 محمد 1393-06-08 14:17
فقط جای تاسف داره........... .......
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا