یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی یک راننده تاکسی اینترنتی که برای مسافران به‌صورت ناشناس در فضای مجازی مزاحمت ایجاد می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی پرونده‌اش به مقامات ذی‌صلاح تحویل داده شد.
به گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان، در تشریح این خبر گفت: خانوم جوانی که خود را شاغل یکی از ارگان‌های دولتی معرفی می‌کرد ضمن مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت شخصی ناشناس از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام برای وی مزاحمت‌های ایجاد می‌کند.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده از طریق محتوی مطالب ارسال شده برای شاکیه مشخص شده که شخص مزاحم آشنایی کافی با وی نداشته و صرفاً از مکان‌های که شاکی تردد دارد، مطلع می‌باشد.
رییس پلیس فتا لرستان گفت: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا شخص مزاحم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد، متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه مزاحمت برای خانوم جوان شد اما زمانی در برابر ادله مستحکم پلیس فتا قرار گرفت لب به اعتراف گشود و هدف و انگیزه خود را سرگرمی عنوان کرد.
سرهنگ ابراهیمی گفت: متاسفانه دسترسی رانندگان به شماره همراه مسافران در برخی از اپلیکیشن های درخواست تاکسی اینترنتی در سنوات گذشته نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
این مقام مسئول گفت: شهروندان حتی‌الامکان از اپلیکیشن هایی استفاده نمایند که دارای شماره اختصاصی بوده و شماره همراه مسافران را در اختیار رانندگان قرار نمی‌دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه می‌توانند از طریق سایت www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.
 
 
عامل هک کاربری شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد
رئیس پلیس فتا استان لرستان اظهار داشت: شخصی که با هک صفحات کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام از مخاطبین آن‌ها کلاه‌برداری می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان، در تشریح این خبر گفت: شخصی به‌ صورت ناشناس و با استفاده از طراحی فیشینگ صفحه لاگین شبکه اجتماعی اینستاگرام و به بهانه افزایش تعداد فالور به پیج کاربران، اقدام به سرقت نام کاربری و پسورد آن‌ها می‌کرد.
سرهنگ ابراهیمی گفت: هکر با انتشار آگهی افزایش فالور به پیج های اینستاگرام بصورت رایگان، کاربران را به صفحه فیشینگ شده هدایت و از آن‌ها درخواست می‌کردند تا با ورود به پیج خود تعدادی فالور رایگان به فالور های خود اضافه کنند.
وی افزود: با این ترفند هکر اطلاعات امنیتی صفحه کاربران را تغییر می‌داد تا صاحبان پیج نتوانند از آن استفاده کنند و با ارسال پیام به مخاطبان دارنده پیج از آن‌ها درخواست مبالغی وجه می‌کرد.
این مقام انتظامی ضمن بیان اینکه با اقدامات کارشناسان پلیس فتا شخص هکر شناسایی و به همراه مستندات به دادسرا انتقال داده شد، اظهار داشت: هم‌وطنان عزیز می‌توانند در صورت نیاز با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.
رئیس پلیس فتا لرستان هشدارهای لازم در خصوص فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به کاربران داد و خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی باید دقت داشته باشند که هرگونه رفتار غیرقانونی و ناهنجار آن‌ها در این فضا توسط این پلیس رصد و پایش شده و با مجرمینی که آرامش هم‌وطنان عزیز را سلب کنند با آنان طبق قانون و بشدت برخورد خواهد شد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1398-09-08 07:59
درود بر پلیس فتا لااقل این شخص مزاحم را چند سالی بفرستید زندان بلکه برای دیگران عبرت شود .متاسفانه سیم کارتهای موبایل هم قابلیت شنود و دریافت پیامک از طرف افراد مزاحم را دارند مثلا شما با موبایل پیامی که برای دوستان یا اشنایان خود ارسال می کنید توسط افراد مزاحم که بعضا با سیستم های مخابراتی اشنایی دارند دریافت می شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا