یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات جان زوج قزوینی در تنگه شیرز خبر داد.
نجات جان زوج قزوینی در تنگه شیرزبه گزارش یافته، صارم رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان کوهدشت پس از 6 ساعت کوشش، دو کوهنورد گرفتار در صخره‌های تنگه شیرز این شهرستان را نجات دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در این باره گفت: طبق گزارش اعلامی، غروب پنج‌شنبه شانزدهم آبان ماه یک زوج قزوینی (مجتبی صفات، الهه کاکاوند) از مسیر منحرف و گرفتار دیواره‌های صخره‌ای این منطقه شدند.
رضایی افزود: بلافاصله نیروهای امداد و نجات کوهستان غروب آفتاب برای امدادرسانی و نجات این افراد به محل اعزام شدند.
وی اظهار داشت: به‌طورمعمول عملیات در شب دشواری‌های خاص خود را دارد اما به دلیل اهمیت موضوع، پس از 6 ساعت عملیات سنگین کوهستان این زوج قزوینی به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدام‌های اولیه، وسایل گرمایشی و جیره غذایی در اختیار آنان قرار گرفت.
رضایی با تأکید بر اینکه اغلب کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، هیات کوهنوردی و جمعیت هلال‌احمر استان به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند یادآور شد: بروز چنین مسئله‌ای امکان امدادرسانی بهنگام امدادگران را با دشواری مواجه می‌کند و به این موضوع مهم باید توجه کرد.
لازم به ذکر است: تنگه شیرز در موقعیت جغرافیایی N334928 و E472950 در شهرستان کوهدشت واقع است و به عنوان ژئو سایت ملی به ثبت رسیده است. این منطقه سرسبز در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره واقع شده است.

نجات جان زوج قزوینی در تنگه شیرز

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا