یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست پلیس فتا استان لرستان از دستگیری باند فیشینگ در خرم‌آباد خبر داد و گفت: متهمان با طراحی نرم‌افزارهای تحت موبایل و جعل درگاه پرداخت یکی از بانک‌ها، تبلیغ فروش شارژ تلفن همراه و... در کانال‌های تلگرامی اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان می‌کردند.
ورود برعکس رمز کارت بانکی، راهکاری برای فرار از زورگیریبه گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی سرپرست پلیس فتا استان لرستان، در تشریح این خبر گفت: چندین شهروند خرم‌آبادی با مراجعه به پلیس فتا خواستار علت مسدودی حساب بانکی‌شان توسط پلیس فتا شدند.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: با بررسی به عمل آمده مشخص شد که حساب بانکی مراجعان توسط پلیس فتا برخی استان‌های هم‌جوار به علت برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان مسدود شده که با بررسی مستندات معلوم شد از حساب بانکی افراد به‌عنوان حساب واسط جهت کلاه‌برداری از حساب شهروندان دیگر استفاده شده است.
وی افزود: سرنخ‌های به‌دست‌آمده از اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا، وجود یک تیم حرفه‌ای سرقت اطلاعات کارت‌بانکی (فیشینگ) در استان را نشان می‌داد که با اقدامات پلیسی سه نفر در خرم‌آباد و یک نفر در استان کرمانشاه شناسایی شدند که با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و ضمن تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس پلیس فتا لرستان گفت: متهمان در ابتدا منکر هرگونه اعمال مجرمانه خود شدند اما در مواجهه با مستندات کارآگاهان پلیس فتا لب به اعتراف گشودند.
این مقام مسئول افزود: متهمان با طراحی نرم‌افزارهای تحت موبایل و جعل درگاه پرداخت یکی از بانک‌ها، تبلیغ فروش شارژ تلفن همراه و تبلیغ نرم‌افزارهای مانند همدم یاب و... در کانال‌های تلگرامی قربانیان را به آدرس جعلی درگاه پرداخت کشانده و اطلاعات کارت‌بانکی آن‌ها را به سرقت می‌بردند و در ادامه با اطلاعات به‌ دست‌آمده اقدام به خرید انواع محصولات مانند شارژ تلفن همراه تجهیزات الکترونیکی، ارز دیجیتال و... از طریق فروشگاه‌های اینترنتی می‌کردند.
سرپرست پلیس فتا لرستان گفت: عدم تعریف رمز پویا otp توسط سیستم بانک و همچنین عدم آشنایی کافی برخی کاربران با سیستم بانکداری الکترونیک فضای مجازی را به مکان مساعدى براى سودجویان فضاى سایبرى تبدیل نموده که با طراحی درگاه جعلى و صفحات فیشینگ موفق به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان شوند و با سوءاستفاده از حساب آن‌ها تحت عنوان حساب واسط اقدام به پول‌شویی مى‌نمایند بنابراین شهروندان مى‌بایست خریدهاى اینترنتى خود را از سایت‌هاى معتبر که داراى نماد اعتماد الکترونیکى بوده و یا در ابتدای آدرس سایت بانکی عبارت https، موجود باشد، انجام دهند.
وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام به پلیس فتا اعلام کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا