یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامی الیگودرز از صلح و سازش و خون بس بين دو طایفه بزرگ بختیاری در این شهرستان خبر داد.
خون صلح بین دو طایفه در اليگودرز با تدبیر پليسبه گزارش یافته، سرهنگ "عباس محمدی " گفت: پس از گذشت چهار سال نزاع و در گيري در نهايت خون بس (صلح و سازش) بین دو طایف بزرگ بختیاری در مسجد سید شهداء شهرستان به همت فرماندهان و مسئولان انتظامی و دادستان شهرستان برقرار شد.
محمدی گفت: با توجه به اقليم منطقه و زندگي طايفه اي در ایل بختیاری متاسفانه گاهي شاهد اتفاقات ناگواري در خصوص انتقام جويي و كينه هاي قديمي توسط طوايف هستيم.
این مقام انتظامی افزود: در پی یک فقره نزاع و درگیری بین دو جوان در یکی از روستاهای اطراف الیگودرز یکی از آنان به قتل رسید و دیگری به اتهام قتل روانه زندان شد و در نتيجه از آن زمان به طور مداوم بین دو طایفه کشمکش و تنش و درگیری ادامه داشت که پلیس وارد عمل شد.
وي بيان داشت: خوشبختانه با تدابير و رهنمودهاي صورت گرفته توسط اين فرماندهي، حسین صالحی دادستان شهرستان و کمک فرمانده انتظامی سابق این شهرستان در جهت از بين بردن اختلافات و سازش بين طوايف و برپايي امنيت كامل شهرستان و با برگزاري جلسات پي در پي جهت سر و سامان دادن به طوايف و توجيه آنان در حل مشكلات توسط نهادهاي قضائي و انتظامی نتايج قابل قبولي حاصل شد.
فرمانده انتظامی الیگودرز در پايان گفت: نتیجه همکاری و تلاش بین دستگاه قضا، نیروی انتظامی، ریش سفیدان و بزرگان و گذشت خانواده مقتول، صلح و سازش را بین دو طایفه پس از سال‌ها برقرار و مراسم خون بس طبق رسوم و سنت قديمي اجرا شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا