یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 رییس پلیس فتا استان لرستان گفت: کارآگاهان پلیس فتا استان لرستان فردی را که با سوء استفاده از اعتماد مادربزرگش اقدام به برداشت از حساب بانکی وی به مبلغ 35 میلیون و 500 هزار ریال‌ نموده بود را شناسایی و دستگیر کردند.
به گزارش یافته، سرهنگ دوم کارآگاه فرهاد ابدال چگنی با بیان اینکه در این پرونده شاهد برداشت حقوق ماهیانه زن سالخورده بودیم، اظهارکرد: در تحقیقات اولیه از شاکیه مشخص شد وی جهت انجام امورات بانکی کارت حساب بانکی خود را در اختیار اعضای خانوده‌اش قرار می‌دهد تا کار‌های بانکی وی را انجام دهند.
وی ادامه داد: با بررسی پرینت حساب شاکیه مشخص شده اکثر برداشت‌های انجام شده به صورت خریدهای اینترنتی بوده است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: با بررسی‌های فنی کارآگاهان در خصوص شناسایی عامل یا عاملان برداشت از حساب بانکی شاکیه مشخصات هویتی شخص برداشت کننده مشخص شد و زمانی شاکیه مشخصات شخص برداشت کننده را دید با کمال تعجب گفت، شخص مورد نظر نوه دختری‌ام می‌باشد و فقط یکبار جهت دریافت پول از عابر بانک کارت را در اختیار وی قرار داده‌ام که در حضور خودم هم کارت و هم مبلغ پول دریافتی را به من تحویل داد.
رییس پلیس فتا استان لرستان گفت: زمانی متهم را جهت بررسی و صحت و سقم موضوع به این پلیس دلالت داده ابتدا منکر هرگونه برداشت از حساب مادر بزرگ خود شد، اما زمانی در برابر ادله موجود قرار گرفت لب به اعتراف گشود.
سرهنگ چگنی افزود: متهم هدف و انگیزه خود را تامین هزینه شهریه دانشگاه عنوان کرد و گفت قصد داشتم در زمان مناسبی به مادر بزرگم این موضوع را در میان بگذارم اما ترسیدم ایشان به پدر و مادر موضوع را اطلاع دهد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اکثر جرایم با موضوع برداشت غیر مجاز ار حساب بانکی به دلیل اعتماد بی‌جا به دیگران می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را به دیگران نسپارید و از نگهداری رمز کارت به همراه کارت عابر بانک خودداری نماید.
سرهنگ چگینی در ادامه تاکید کرد: از رمزهای عبور قابل حدس و متداول مانند، شماره‌های شناسنامه‌، تلفن همراه، شماره ملی برای این موضوع استفاده نکنید و آن‌را به صورت دوره‌ای تغییردهید.
رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: با فعال نمودن پیامک بانک از رصد اطلاعات حساب خود مطلع شوید و اگر پیامکی برداشت از حساب بانکی دریافت کردید که از سوی شما صورت نگرفته بود، سریع نسبت به انسداد حساب اقدام و با طرح شکوایه از طریق دادسرا جهت بررسی به پلیس فتا مراجعه نماید.
رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، می‌توانند مراتب را از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری مطرح نمایند.
 
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا