یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فیلم و تصویر مربوط به تنگه کافری یا تنگه کافرین است.



این تنگه یکی از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان ایلام محسوب می‌شود. بدون شک، این تنگه‌ی زیبا که در پانزده کیلومتری شمال شهر بدره قرار گرفته، هر طبیعت‌دوستی را مجذوب خود خواهد کرد.
این تنگه که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر بدره، سه کیلومتری شمال شهرستان ولیعصر و در جاده ایلام به‌سمت دره شهر جای دارد.
شهرستان بدره در ۳۸کیلومتری شمال‌غربی دره‌شهر و ۸۰کیلومتری شهر ایلام قرار گرفته است.
جای‌جای تنگه کافرین پر از اعجاز و شگفتی است و تا چشم کار می‌کند می‌توان زیبایی‌های طبیعت را دید. در یک کیلومتری ورود به این تنگه، برکه آبی به نام زمزم جریان دارد و در انتهای آن بقایای سدی به نام بره هله دیده می‌شود. جنگل‌های افسانه‌ای بلوط که مأمن و پناهگاه حیواناتی چون سنجاب ایرانی است، آبشار کافرین، غار‌های متعدد مانند غار شداد، از دیگر هم جلوه‌های تماشایی این تنگه هستند.
در کنار طبیعت چشم‌نواز این مکان، تاریخ و گذشته نیز در این تنگه خودنمایی می‌کند و غنای فرهنگی و تاریخی تنگ کافری را به رخ بازدیدکننده می‌کشد. بقایای معماری و آثار باستانی و زیارتگاه جابر، گوشه‌ای دیگر از دیدنی‌های این تنگه حیرت‌انگیز را تشکیل می‌دهند.
اما شاید شگفت انگیزین تصویر در ورودی این دره در ساعاتی است که تصویر کوه دو طرف دره در آب منعکس شده و قرینه‌ای حیرت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد، نمایی عجیب که در روز‌های میانی اسفند ۱۴۰۲ توسط "علی کاظمیان" همکار رسانه‌ای یافته، به تصویر کشده شده است.
 

برای دیدن فیلم کلیک کنید:   لینک


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا