یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حدود ساعت 16 سه‌شنبه 30 خرداد گزارشات مردمی حاکی از وقو آتش سوزی در بخشی از ارتفاعات مشرف به شهر خرم‌آباد( اسبی‌کوه/ بالای منطقه فلک‌الدین) بود.



به گزارش یافته، دقایقی بعد از وقوع آتش سوزی، عوامل امدادی منابع طبیعی به همران برخی فعالان زیست محیطی شهر خرم‌آباد در گرمای طاقت فرسا خود را به آتش رساند و موفق شدند از گسترش بیشتر آتش جلوگیری کنند.
برخی شواهد حاکی از عمدی بودن این آتش سوزی است که موضوع توسط  منابع طبیعی و فعالان زیست محیطی در دست بررسی قرار گرفت.
 اما رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌‌آباد،  به فارس گفت: آتش سوزی سفید کوه ظرف دو ساعت مهار شده است، اما به علت کوهستانی بودن منطقه، ممکن است با پایین افتادن یک درخت، آتش سوزی شروع شود.
علی حسینی امروز با اشاره به وقوع آتش سوزی در سفیدکوه خرم‌‌آباد، عنوان کرد: حدود ساعت ۴ یک فقره آتش سوزی در سفید کوه خرم‌‌آباد بالای فلک الدین گزارش شد که بلافاصله خود را به محل آتش سوزی رساندیم.
وی بیان کرد: منابع طبیعی با ۶ اکیپ و ۳۰ نفر نیرو، محیط زیست با دو اکیپ و حدود ۱۰ نفر در محل حضور دارند، علاوه بر این دوستداران طبیعت هم در اطفا حریق همکاری دارند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه بالای بیست هکتار از منطقه دچار حریق شده است، گفت: خوشبختانه آتش سوزی آسیبی به درختان نرسانده، اما پوشش علفی منطقه دچار حریق شد.
حسینی خاطرنشان کرد: آتش ظرف دو ساعت مهار شده است، اما به علت کوهستانی بودن منطقه، ممکن است با پایین افتادن یک درخت، آتش سوزی شروع شود.
وی با اشاره به علل آتش سوزی، توضیح داد: قطعا عوامل انسانی علت آتش سوزی است، اما عمدی و غیر عمدی بودن آن فعلا مشخص نیست.

دیدگاه‌ها  

#1 الوندی 1402-03-30 23:45
خود محله میدان تیر آتش‌نشانی دارد ازش کمک میگرفتند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-03-31 08:00
باید بالگرد بدن به استان لرستان تا موقع آتش سوزی بتونن خاموشش کنند
نقل قول کردن
#3 حبیب 1402-03-31 10:48
بنظرم بیشتر اینا کار معتادین که در کوه بالای فلک الدین لونه کردن باید دستگاه قضا هم پیگیری کنه
نقل قول کردن
#4 امیر 1402-03-31 11:11
هلیکوپتر آتش نشان نیاز است
نقل قول کردن
#5 خرم‌آبادی 1402-03-31 16:49
لرستان سومین استان کشور از لحاظ جنگل و درخت است ولی باید یک هلی کوپتر و بالگرد ویژه آب پاشی و دفع آتش سوزی به استان بدهند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا