یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تیم فوتبال جوانان لرستان 1368

تیم فوتبال جوانان لرستان در لیگ جوانان کشور
مرداد 1368 ورزشگاه تختی خرم‌آباد

ایستاده از راست‌: هبت‌الله جعفري‌کمالوند (‌کاپیتان‌)،؟ ، علی عبدی‌پور، حسین معین‌پور، بهروز رباطی، ابراهیم ذوالفقاری (سپه‌وند)
نشسته از راست‌: رضا (اسفندیار) آقایی، ملک عبدی‌بسطامی، بهزاد پشت‌دار، حمید زارعي (ماسوری)، مرحوم عزیزالله جابری

عکس قبل از بازی با جوانان ایلام در خرم آباد گرفته شده است
سال 1368 مسابقات فوتبال جوانان کشور برای اولین بار به صورت لیگ رفت و برگشت برگزار شد‌.
تیم لرستان در گروه خود با استان‌های خوزستان‌، فارس و ایلام هم‌گروه بود‌. مربی این تیم از مهرماه سال 67 مرحوم ناصر میرزایی بود ولی چون در همان سال اولین دوره  لیگ آزادگان قرار بود برگزار شود و تیم خیبر نيز در لیگ سال 1368 حضور داشت مرحوم ناصر میرزایی هر دو تیم را مربی‌گری می‌کرد و یک ماه مانده به مسابقات، جای خود رذا در تيم جوانان رو به حاج اردشیر نعمت‌الهی و موسی کرکی از دروازه‌بان‌های باسابقه استان واگذار و خودش مربي خیبر قرار شد.
در آن دوره از مسابقات تیم جوانان لرستان با تکیه بر قدرت بدنی بسیار بالا و کار گروهی خوب که حاصل تمرینات سنگین مرحوم ناصر میرزایی بود به رغم این که در دو بازی اول خود ابتدا در ایلام با تیم این استان با نتیجه 2-2 متوقف و در فیروزآباد فارس با تیم فارس به خاطر مسمومیت غذایی تیم و خستگی مسافرت 18 ساعته به علت خرابی مینی‌بوس حامل تیم نتیجه را واگذار کرد ولی در ادامه توانست تیم خوزستان را که در آن زمان از بازیکنانی همچون بهزاد غلام‌پور، رحیم حلفی‌، حسين ربیحاوی و سعيد زبیدی بهره می‌برد در خانه خود و در ورزشگاه تختی شهرستان شوش با نتیجه 2-0 شکست داده و برای اولین بار در تاریخ فوتبال لرستان اولین تیمی باشد که توانست تیمی از خوزستان را در زمین خودشان شکست بدهد‌.
این تیم در ادامه تیم‌های فارس و ایلام را در خرم‌آباد با نتایج مشابه 3-0 شکست داده و در حالی که فقط در بازی آخر در خانه فقط به یک مساوی نیاز بود تا به دور بعد صعود کند‌، دو نفر از بازیکنان ذخیره این تیم که از بردن نام آن‌ها معذورم و در طول مسابقات جمعاً 10-15 دقیقه بازی نکرده بودند‌، طبق گزارشی که به فدراسیون داده بودند دارای صغر سنی بودند و به همین دلیل دو بازی از بازی‌های تیم که با برد لرستان همراه بودند به نفع حریفان اعلام و این تیم به رغم شایستگی و توانایی بالقوه برای قهرمانی در کشور، قربانی شد و در بازی آخر با بی‌انگیزگی تمام بازیکنان در یک بازی تشریفاتی مغلوب خوزستان گرديد.
نكته جالب توجه در اين تصوير، افزايش ظرفيت سكوهاي شرقي و غربي ورزشگاه تختي است كه سال 1367 آغاز و سال 1369 به پايان رسيد.
توضيحات: ابراهیم ذوالفقاری

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا