یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معرفی کتاب: کاربرد هیپنوتیزم در ورزش‌های رزمی

اثر: عبدالرضا مهرگانی (بازگیر)





افراد بسیار زیادی در حیطه‌ی هنرهای رزمی هیپنوتیزم را از دیدگاه عوامانه‌ی آن می‌شناسند. آن‌ها هیپنوتیزوری را می‌بینند که کنترل فرد را به دست می‌گیرد تا از او بهره‌برداری کند. این کار ورزشکاران جدی را به هیپنوتیزم شدن علاقه‌مند نمی‌کند و این نمایش‌ها نیز نشان نمی‌دهند که یک هیپنوتیزور می‌تواند آن‌ها را توانمند کرده و عملکردشان را بهبود دهند.
این کتاب جنبه‌ی سازنده‌ی هیپنوتیزم را مورد بررسی قرار می‌دهد، ‌بخصوص این‌که هیپنوتیزم چگونه می‌تواند رزمی‌کاران را به‌طور مؤثری توانمند کند.
بخش اول با توجه به ویژگی‌هایی از هیپنوتیزم که می‌تواند تمرینات ذهنی را تقویت کند، به‌مرور تمرینات ذهنی و هیپنوتیزم می‌پردازد.
بخش دوم به شما می‌گوید که هیپنوتیزم چگونه می‌تواند به جنبه‌های مختلف تمرینات ذهنی کمک کند. هر بخش به شرح مؤلفه‌های مهارتی تمرین ذهنی، اهمیت آن برای ورزش‌های رزمی و روشی که هیپنوتیزم قدرت تکنیک را افزایش می‌دهد می‌پردازد. این مباحث شامل روش‌هایی است که هیپنوتیزم به ورزش‌های رزمی کمک می‌کند فایده‌ی بیشتری از ریلکسیشن «تن‌آرامی»، تصویرسازی و هدف‌گذاری ببرد و این‌که هیپنوتیزم چگونه کنترل روی برانگیختگی عملکردی، تمرکز، درد و بهبودی را افزایش می‌دهد. در بررسی این موضوعات مثال‌هایی از کاربرد موفقیت‌آمیز هر کدام از این تکنیک‌ها، به همراه تحقیقاتی که ارزش این استراتژی‌ها را نشان می‌دهند ارائه می‌شود.








نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا