یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معرفی کتاب: "نقد داستان‌های کوتاهِ معاصر و سبکِ متاخِر"
مؤلف: سمیه فولادوند
 


کتاب "نقد داستان‌های کوتاهِ معاصر و سبکِ متاخِر (نقد داستانهایی ست از آلیس مونرو، آندره دوبیوس، جوی ویلیامز،لیدیا دیویس) به نویسندگی لی کلارک میچل و ترجمه سمیه فولادوند که توسط انتشارات آثار برتر و در ۳۴۴ صفحه در زمستان ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است.
ترجمه فولادوند کتاب "نقد داستان‌های کوتاهِ معاصر و سبکِ متاخِر (نقد داستان‌هایی ست از آلیس مونرو، آندره دوبیوس، جوی ویلیامز، لیدیا دیویس): لی کلارک میشل با رویکردی انتقادی، بی‌پروا و با نگاهی موشکافانه، درگیرِ تحلیل و تفسیر روایت‌ها می‌شود و با مشاهداتِ روانکاوانه و با ظرافت زیاد، رمز و رازها، کنایه‌ها و استعاره‌ها و همچنین احساسات متمایز نویسنده و شخصیت‌ها را بیرون می‌کشد.
وی با نگرش عمیق به مفاهیم سطحی و پنهان، از توجه به دستور زبان و ساختار متن نیز غفلت نمی‌کند.
گاه خواننده و مخاطب در فضایی با مفاهیم فلسفی و تأمل‌برانگیز و تعلیق‌های رمزآلود و معماگونه قرار می‌گیرند و گاه با جملات ساده و پیش‌پاافتاده و بسیار کوتاه غافلگیر می‌شوند.
لی کلارک در این بین از نقطه نظرات و ایده‌ها و آثارِ سایر نویسندگان مطرحی چون ادگارآلن پو، آنتوان چخوف، ارنست همینگوی، کافکا، مارگارت آتوود، ریموند کارور، جومپا لاهیری، ریچارد فورد، ادوارد سد، والری شاو و... بهره می‌برد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا