یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کارگاه ایده‌پردازی داستانکارگاه ایده‌پردازی داستان

مولف: كرم‌رضا تاج‌مهر 1355 خرم‌آباد

انتشارات: سیفا 1391

مشخصات ظاهری:  257 ص

شابک:  9-84-5055-600-978

فهرست‌نویسی بر اساس اطلاعات فیپا

موضوع: داستان‌نویسی

رده‌بندی کنگره: 21390 ک 16 ت / 3355 pn

رده‌بندی دیویی: 808/3

شماره کتابشناسی ملی: 1824198

صفحه‌آرا: هومن کاکاوند

طراح جلد: اتابک احمدی

چاپ اول: زمستان 1391

شماره‌ی نشر: 7648

شمارگان: 1000 نسخه

قیمت: 7500 تومان

این اثر با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به چاپ رسیده است

یادداشت: کتاب حاضر گزارش کارگاهی است که تابستان 87 برای اولین بار با نام "کارگاه ایده‌پردازی داستانی" در کانون نویسندگان لرستان برگزار گردید.

 

دومین کتاب "کرم‌رضا تاج‌مهر" نویسنده‌ی لرستانی با عنوان «کارگاه ایده‌پردازی داستان» در حوزه‌ی آموزش داستان‌نویسی توسط نشر «سیفا» منتشر شد.

نویسنده‌ی کتاب در خصوص موضوع این کتاب گفت: این کتاب در واقع گزارش کارگاهی است که تابستان 87 با عنوان «کارگاه نوین ایده‌پردازی داستان» در کانون نویسندگان لرستان برگزار کردم و از این نظر کار تازه‌ای بود که خروجی‌ بسیار خوبی هم داشت.

تاج‌مهر با اشاره به این‌که انتشار این کتاب به دلایل مختلف و مشکلات گوناگون چند سال به تأخیر افتاده است افزود: این اثر با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سال گذشته به چاپ رسید اما به دلیل پاره‌ای مسائل و مشکلات توزیع نشد.

وی با تأکید بر این‌که در زمینه‌ی منابع آموزش داستان‌نویسی در کشور علی‌رغم تنوعی که وجود دارد کمبودهای فراوانی هست، اظهار داشت: متأسفانه منابعی که از طرفی جنبه‌ی عملی و کارگاهی داشته باشند و از طرف دیگر بر اساس تجربیات ملموس و تجربه‌شده‌ی یک داستان‌نویس نوشته شده باشند، وجود ندارد و ساختار همه‌ی کتاب‌های آموزشی یکسان است و همین باعث شد به فکر نوشتن و تدوین کتاب‌هایی در این زمینه بیفتم.

خالق «سمفونی قورباغه‌ها» گفت: «کارگاه ایده‌پردازی داستان» دارای محتوای کاملاً تجربه‌شده‌ای است که در زمینه‌ی ایده‌پردازی داستان و حتی فیلم‌نامه می‌تواند برای هنرجویان و علاقمندان مفید و آموزنده باشد.

این مدرس داستان‌نویسی به اثر دیگری در همین زمینه اشاره و تصریح کرد: حاصل بیش از یک دهه تدریس داستان‌نویسی و برگزاری کارگاه‌های مختلف در این حوزه را در کتابی با عنوان «از جرقه تا آتش؛ از ایده تا داستان» جمع‌آوری کرده‌ام که شامل 50 نکته‌ی آموزشی است که در کتاب‌های دیگر آموزش داستان به آن‌ها اشاره‌ای نشده و از این نظر کاملاً ابتکاری و البته بر اساس تجربیات شخصی است.

کرم‌رضا تاج‌مهر با اشاره به این‌که هنوز شرایط مناسب انتشار این کتاب فراهم نشده افزود: سلیقه‌ای عمل نمودن مسوولان در زمینه‌ی اعطای مجوز و همچنین بالا رفتن هزینه‌های چاپ، بازار کتاب را با رکود مواجه ساخته که امیدواریم کلید رییس‌جمهور منتخب مردم در حوزه‌ی نشر کتاب هم قفل‌ها را باز کند.

اواخر سال گذشته اولین مجموعه‌داستان این نویسنده‌ی لرستانی با عنوان «سمفونی قورباغه‌ها» توسط نشر قطره منتشر شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا