یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ليلا موسوي كوهنورد لرستاني- يافتهبه آواي كوه كه خوب گوش مي‌سپري، تو را به خويش مي‌خواند! كوه نشاني از عظمن خدواند متعال است، ابهت و عظمتي كه عاشقان آن را اكثراً به ديدارش مي‌كشاند ...

فرقي ندارد كه زن باشي يا مرد، همين كه اين حس در وجودت باشد، به كوه مي‌روي تا به بالاترين‌ها دست يابي.

در لرستان، زنان بسياري وجود دارند كه هم‌پاي مردان، در كوهنوردي افتخار كسب كرده‌اند. نام "پروين رضايي" بانوي كوهنورد اليگودرزي كه به اورست رفت، براي خيلي‌ها آشناست. اينك قصد داريم، بانوي ديگري را كه در اين رشته فعاليت مي‌كند به شما معرفي نماييم:

 

ابتدا خودتان را معرفی كنيد و بفرماييد كه چگونه به كوهنوردي گرايش پيدا كرديد؟

لیلا موسوی هستم متولد 1350 در خرم‌آباد. دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم. از سال 1387 به کوهنوردی علاقه‌مند شدم و با تشویق‌های عمویم فعالیتم را شروع نمودم. در حال حاضر، مسوول کمیته بانوان باشگاه کوهنوردی "یافته" هستم.

 

در مورد فعالیت‌هاي باشگاه یافته بخصوص در حوزه بانوان توضيح دهيد. خيلي‌ها اسم اين گروه وهنوردي را شنيده‌اند.

خوشبختانه مس,ولان باشگاه یافته تلاش‌های چشم‌گیری در این راه انجام می‌دهند و هر روز به علاقه‌مندان کوه افزوده می‌شود. در حوزه بانوان نیز 22 نفر مشغول تمرین و کوهنوردی هستیم و هر هفته روزهای سه‌شنبه با همکاری آقاي مصطفی نوری مسوول روابط عمومی باشگاه، تمرینات خود را برای صعودهای مختلف انجام می‌دهیم.

 

خانم موسوي، به چه قله‌هايي صعود كرده‌اي؟

اولین صعود در سال 1388 به قله یافته انجام گرفت و بعد از آن تا کنون به  قله سن‌بران در اشتران‌کوه، هشتاد پهلو، کُربهی، علم‌کوه، دنا، الوند، توچال، شاه البرز، پیارو، فیالستون، تخت‌شاه و میرزایی در اشتران‌کوه را به همراه دوستان و سایر هم‌نوردان صعود کرده‌ایم.

ليلا موسوي كوهنورد لرستاني- يافته

دوره‌هاي خاص آموزشي نيز در زمينه صعود طي كرده‌ايد؟

خوشبختانه طي این چند سال سعی کردیم که در حد توان دوره‌های تخصصی را پشت سر بگذاریم و در حال حاضر مدرک دوره کوه‌پیمایی، صخره‌نوردی، یخ و برف را دریافت کرده‌ام.

 

هنگام کوهنوردی چه سختی‌هایی شما را تهدید می‌کند؟

کوه سرشار از خاطرات شیرین و زیبایی است. بجز شیرینی و زیبایی چیزی ندارد. در عین حال اگر دانش کوهنوردی نداشته باشی و تجهیزات لازم به همراه نداشته باشی، بخصوص در صعودهای زمستانی‌، کوه خشن و حتی مرگ‌بار جلوه مي‌كند.

 

به نظر شما عمده مشکلات کوهنوردان در استان چیست؟

کلاس‌های آموزشی نیاز کوهنوردان استان است و هر چند این کلاس‌ها برای کوهنورد مخارج زیادی به بار مي‌آورد اما نیاز است با دایر کردن کلاس‌های آموزشی، توجه کافی به پیشرفت این ورزش در استان داشته باشیم.

 

برنامه‌هاي آینده گروه یافته چيست؟

ان‌شاءالله قصد داریم به قله آرارات در کشور ترکیه صعود کنیم. امیداریم به این هدف دست یابیم.

ليلا موسوي كوهنورد لرستاني- يافته

 

منتشر شده در روزنامه خبر ورزشی (ضمیمه لرستان)
بازنشر در پایگاه خبری یافته‌


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا