یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پانزدهم آبان‌ماه، چهارمین سال‌روز درگذشت نعمت مجیدی، قهرمان، مربی و پیشکسوت ورزش دو و میدانی لرستان و کشور است. چهار سال همچون برگ و باد گذشت و چه آسان، نعمت در خاک آرمید و فراموش شد!
عشق به جوانان و نوجوانان، عشق به سرزمین‌اش، عشق به شهرش و دغدغه‌های او به سان وی خاموش گردید و به تاریخ پیوست!
به همین بهانه، مصاحبه‌ای قدیمی و اختصاصی با این پیشکسوت ورزشی که در مردادماه سال 1371 با ماهنامه‌ی «تلاش» انجام شده را تقدیم شما مخاطب عزیز می‌نماییم شاید که بعد از گذشت 25 سال از آن سال‌ها هنوز حرف‌های نعمت، خواندنی باشد چرا که مصداق حال و روز ورزش شهر ما در روزگاران فعلی است.

گفتگو با نعمت مجیدی
مقدمه: دو و میدانی لرستان از دیرباز در صحنه‌ی مسابقات کشوری چهره‌های درخشان زیادی داشته و یکی از این چهره‌ها «نعمت مجیدی» جوان باغیرت خرم‌آبادی است. او سال‌ها رکورددار جوانان و آموزشگاه‌ها و قهرمان کشور طی سال‌های 54 تا 57 بوده است. متأسفانه پاره‌ای مشکلات در زندگی این جوان وجود داشت که مجبور شد در اوج قهرمانی، ورزش را رها کند. اینکه بعد از سپری شدن آن مشکلات در کسوت مربی در خدمت جوانان می‌باشد؛ عمده مشکل او مسئله‌ی بی‌کاری است که امیدواریم با همکاری مسئولین این مشکل برطرف گردد. با هم پای درد دل این قهرمان می‌نشینیم.
 
خودتان را معرفی کنید.
ـ نعمت‌اله مجیدی متولد 1337 شهرستان خرم‌آباد هستم و از سال 53 تا کنون (مرداد 71) به‌مدت 18 سال سابقه‌ی ورزشی دارم که البته 6 سال نیز در این مدت وقفه ایجاد شده بود.
 
چه نوع همکاری با هئیت دو و میدانی دارید؟
ـ الان به‌عنوان مربی در خدمت ورزشکاران هستم.
 
 چه مقام‌هایی تاکنون کسب کرده‌اید؟
6 سال رکورددار جوانان و آموزشگاه‌های کشور ـ قهرمان 1500 و 5000 متر کشور طی سال‌های 54 تا 57 و عضو تیم‌های اعزامی به کشورهای کره شمالی، کویت و ترکیه که بنا به مشکلاتی در هیچ‌یک از این سفرها همراه تیم نبوده‌ام و همچنین قهرمان مسابقات متعدد داخلی شده‌ام.
 
 شما به‌عنوان مربی هیئت دو و میدانی لطفاً بفرمایید وضعیت ورزشکاران در چه سطحی می‌باشد؟
ـ متأسفانه دو و میدانی استان محدود به چند نفر شده که طی این سال‌ها سازندگی لازم وجود نداشته و اگر تک‌چهره‌ی جدیدی ظهور کرده و مقامی به‌دست آورده به‌علت آشنا نبودن با صفات پهلوانی و قهرمانی، زود مغرور شده و با تکبر، تمرینات را رها کرده است که این موضوع، ضعف عمده‌ی جوانان امروزی است. ما مربیان مجرب زیادی داریم که به‌علت کمبود امکانات (حتی زمین تمرین) نتوانسته‌اند بازده خوبی داشته باشند و به همین دلایل، دو و میدانی ما نزول کرده است.
 
 شما به مسئله‌ی اصلی یعنی کمبود امکانات اشاره کردید؛ به نظر شما چه مشکلات دیگری وجود دارد؟
ـ الان ما چند چهره‌ی جوان و نوجوان داریم که از استعداد خوبی برخوردار هستند ولی نبودن امکانات و عدم برگزاری مسابقات برای محک‌زدن، عاملی شد که کمتر پیگیر تمرینات باشند. ما قبلاً مسابقاتی به‌صورت هفتگی و تحت عنوان تشویقی در رده سنی مختلف داشتیم که از همین مسابقات، چهره‌هایی چون مرادپوریان و دولتشاهی و... ظهور نموده‌اند ولی الان، بودجه‌ی کم هیئت، کفاف برگزاری مسابقات استانی را هم نمی‌دهد.
 
 چه انتظاری از مسئولین دارید؟
انتظار دارم که به کلیه ورزشکاران اعم از جوانان و بزرگ‌سالان رسیدگی شود و موجبات دلگرمی آن‌ها را به‌وجود آورند تا بتوانند از محیط پاک و سالم ورزشی حداکثر استفاده را ببریم تا مانند خود این‌جانب در بهترین دوران ورزشی به علت مشکلاتی که برایم به وجود آمد ورزش را کنار نگذارم.
 
شایان‌ذکر است نعمت مجیدی در سن 54 سالگی و در 15 آبان سال 1391 به دنبال عوارض ناشی از بیماری کبدی دچار ایست قلبی شد و پیکر او روز سه‌شنبه‌ 16 آبان 91 در غسال‌خانه‌ی بهشت رضای خرم‌آباد تشییع و برای همیشه از میان ما پَر کشید. یادش گرامی باد!

* این گفت‌وگو مردادماه 1371 توسط "عبدالرضا قاسمی" تهیه و در ماه‌نامه "‌تلاش" فدراسیون دوومیدانی منتشر گردید.



تيم دو صحرانوردي آموزشگاه‌هاي لرستان 1354
تصويري از تيم دو صحرانوردي آموزشگاه‌هاي لرستان در مسابقات كشوري - فروردين‌ 1354 لاهيجان
از راست: پرويز جايدري (مربي)، [مرحوم] نعمت مجيدي (خرم‌آباد)، عبدالحميد حميدزاده (بروجرد)، فرج‌ مرادي (خرم‌آباد) و اصغر شياس (اليگودرز)

تيم دو صحرانوردي آموزشگاه‌هاي لرستان 1354
از راست: پرويز جايدري (مربي)، فرج مرادي (خرم‌آباد، مدير مسوول كنوني نشريه فخر لرستان)، [مرحوم] نعمت مجيدي (خرم‌آباد) و اصغر شياس (اليگودرز)
نفرات اول تا سوم مسابقات استاني كه در مسابقات قهرماني كشور به ميزباني لاهيجان (گيلان) حضور يافتند.
در عكس پايين، اعضاي تيم در سواحل درياي خزر ديده مي‌شوند

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا