یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موسسه‌ای خیریه، غیرانتفاعی و دارای شخصیت حقوقی مستقل می‌باشد.
 یکی از اهداف جمعیت تلاش برای تسکین آلام بشری است.
با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان ساعتي به گفت‌وگو نشستيم تا با اين نهاد بيش‌تر آشنا شويم:
حسین‌رضا مرادی در مورد سوابق اجرایی خود می‌گوید: در فعالیت‌های اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت بودم؛ سپس به عنوان یک نیروی کارشناس در جمعیت هلال احمر مشغول به کار شدم. رئیس شعبه شهرستان خرم‌آباد و معاونت را بر عهده داشتم.
مسوولیت‌هایی از قبیل کارشناس مسوول و معاونت امداد  و نجات جمعیت هلال‌احمر استان لرستان را بر عهده داشته‌ام و از مرداد سال 91 تا کنون در کسوت مدیریت عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان مشغول به خدمت گذاری به مردم استانم هستم.
http://yaftenews.ir/images/stories/portre/portre91/moradi.jpgمرادی با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان لرستان و توپوگرافي خاص منطقه در مورد رسیدن به اهداف و اولویت‌های کاری خود گفت: استان لرستان با حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود. با توجه به گستردگی حوادث  ترافیکی خاص  و همچنین مسیر ترانزیتی تهران- جنوب و کوهستانی بودن منطقه و وجود گسل‌های فعال، حوادث و اتفاقات زیادی در جاده‌های استان رخ می‌دهد و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و همچنین وجود گسل‌های جوان و فعال در زاگرس و بخش سیلاخور و سیلاب‌پذیر بودن منطقه‌ي جنوبی استان به خصوص شهرستان پلدختر، استان ما یکی از 10 استان حادثه‌خیز کشور است، ولی متاسفانه به دلیل نبود زیر‌ساخت‌ها و امکانات مناسب در حد استانداردهای بین‌المللی خدمت‌رسانی به نحو احسن و در‌خور هم‌استانی‌های‌مان انجام نپذیرفته است.
وی افزود: با توجه به این که خودم هم یکی از اعضای پیکره جمعیت هلال احمر هستم، همیشه دغدغه‌ام این بوده است که چرا ما نباید مانند دیگر استان‌ها از نعمت‌ها و امکانات امدادی برخوردار باشیم؟ لذا در همان ابتدای کار یک تیم کارشناسی را مستقر کرده؛ چند موضوع مهم را مورد بررسی قرار دادیم، تا شاید بتوانیم مشکلات هلال احمر استان را حل کنیم.
مرادی تصریح کرد: بی‌شک نیاز به ترابری هوایی و امداد هوایی با توجه به موقعیت خاص استان بر کسی پوشیده نیست و با توجه به شرح وظیفه اصلی جمعیت که آمادگی مقابله با حوادث است، با تلاش دوستان و کارشناسان توانستیم نقشه یک مجتمع امدادی هوایی را طراحی کنیم. در حال حاضر زمینی به مساحت 103 هزار و 750 مترمربع در مجتمع بام لرستان جهت این امر اختصاص یافته و نقشه‌های اجرای طرح با بهترین طراحی  اجرایی شده است. این مجتمع بر اساس متد روز دنیا طراحی شده و در آینده نیاز امداد هوایی استان و همچنین غرب و جنوب غرب کشور را برآورده خواهد کرد. خوشبختانه از  نقشه این مجتمع به عنوان نقشه تیپ در استان‌های همجوار نیز  استفاده گردیده و استان ما به عنوان طلایه‌دار این موضوع حرف اول را در کشور می‌زند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان ضمن اشاره به اختصاص اعتبار 9 میلیارد و 400 میلیون تومانی به این پروژه، گفت: 50 درصد از این اعتبار تخصیص داده شده است و قطع به یقین برای استفاده از مابقی اعتبار هم مشکلی نخواهیم داشت اکنون فنداسیون کار انجام شده است و تا پایان ماه جاری 50 درصد کار انجام خواهد شد.
مرادي افزود: کل پروژه شامل آشیانه بالگرد، چند باب انبار امدادی، سازمان امداد، مدرسه‌های میدانی و سگ‌های زنده‌یاب است که امیدواریم در خرداد 94 فاز اول مجتمع که شامل آشیانه بالگرد است به صورت 100 درصد انجام پذیرد و در پایان کار بتوانیم با احداث کامل مجتمع امداد هوایی در این مجتمع مشکل استان را  برای همیشه در جهت مقابله با حوادث مرتفع نماییم. البته این را اضافه کنم که این پروژه دارای ناظر مقیم، ناظر عالی، تائیدیه سازمان امداد هوایی، تائیدیه دفتر فنی جمعیت هلال احمر و تائیدیه معاونت عمرانی استانداری نیز هست.
وی ادامه داد: در راستای تجهیز هلال احمر استان ما توانستیم یک بالگرد با اعتبار اولیه 2 میلیارد و 400 میلیون تومان جهت احداث آشیانه بالگرد اختصاص دهیم که تا الان این بالگرد جان 14 نفررا از مرگ حتمی نجات داده است و همچنین توانستیم اورژانس هوایی را برای همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از همین بالگرد راه‌اندازی کنیم.
مرادي بيان داشت: جهت  امداد‌رسانی به افراد حادثه‌دیده احتمالی با اعزام نیروههای کارآزموده و مجرب در واقع ما هلی‌برد نیروهای درمانی را انجام می‌دهیم. لازم به ذکر است هزینه نگه‌داری بالگرد به عهده سازمان هلال احمر است.
وي با انتقاد از برخی سنگ‌اندازی‌ها در احداث مجتمع امدادی هوایی، گفت: ممعتقدم اگر کاری در جهت رضای خدا باشد، آن کاربه طور حتم انجام خواهد. این سنگ‌اندازی‌ها باعث خیر شد و رئیس سازمان امداد هوایی کاپییتان وحید این پروژه را از نزدیک دید و آن را مورد تایید نهایی قرار داد. همچنین ایشان دستور برپایی یک چادر بزرگ به عنوان چادر راپل با مساحت حدود 240 متر مربع جهت استقرار موقت بالگرد در فرودگاه خرم‌آباد داد و نصب و راه‌اندازی گردید‌. در این‌جا لازم می‌دانم از استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اصحاب رسانه و همکارانم خود تشکر کنم.
مديرعامل جمعيت هلال احمر لرستان گفت: همچنین از استاندار استدعا داریم با توجه به این که آسفالت 2 کیلومتر باقی مانده از راه دسترسی و همچنین آب‌رسانی به این پروژه نیاز به اقدامات عملی بعدی دارد انتظار داریم در این خصوص ايشان مساعدت لازم را مبذول دارند.
مرادی در مورد نگاهش به ورزش افزود: نیروهای جمعیت باید همیشه از آمادگی جسمانی لازم جهت مقابله با حوادث برخوردار باشند و در همین راستا ما با خیلی از هیأت‌های ورزشی در ارتباط هستیم از جمله هیأت کوهنوردی که در موارد حوادث نجات در کوهستان ما را کمک می‌کنند که جا دارد در این‌جا از این عزیزان نیز تشکر نماییم.
 وی افزود: یک سالن چند منظوره که یکی از بهترین سالن‌های استان است جهت آمادگی جسمانی نیروه‌ها در اختیار داریم‌. یکی از زیر مجموعه‌های ما سازمان جوانان است‌. حدود 20 هزار هزار جوان به صورت تمام وقت یا پاره وقت و یا به صورت برنامه‌ای با ما همکاری می‌کنند. لازم به ذکر است ما آمادگی لازم برای شرکت و پشتیبانی از هیأت‌های ورزشی جهت شرکت در مسابقات را داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به سفر کاروان سلامت و امید به استان گفت: این کاروان به مدت 4 روز در شهرهای پلدختر، کوهدشت، نورآباد و الیگودرز به اجرای برنامه پرداخت و اجرای این برنامه به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد.
مرادی گفت: اجرای برنامه‌های کاروان سلامت و امید در جهت اشاعه و توسعه فرهنگ داوطلبی‌، ترویج فهالیت‌های مناسب برای ارائه خدمات سلامت به نیازمندان و شناسایی بیماری‌ها با رویکرد پیش‌گیری بیماری‌های خاص به ویژه سرطان‌های شایع زنان است که متاسفانه روند روبه رشدی دارد.
وي در ادامه اظهار داشت: لرستان جزء 12 استانی بود که کاروان سلامت و امید در آن به اجرای برنامه پرداخت. جمعیت هلال احمر ایران به عنوان معین کمک‌کننده دولت در حوزه سلامت در راستای طرح تحول دولت خدمت‌گزار با هدف ساماندهی جلب مشارکت خیرین و رفع مشکلات حوزه سلامت بوده است‌.
مرادی در پایان گفت: از مقامات عالی استان انتظار می‌رود این جمعیت را در راستای بازسازی و تجهیز ناوگان امدادی حمایت‌های لازم را داشته باشند.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا