یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار خرم‌آباد گفت: در راستای اجرای دقیق قانون و مقررات انتخابات مجلس شورای اسلامی و نحوه چاپ و تهیه اقلام تبلیغاتی انتخابات و به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان مالی داوطلبان نمایندگی مجلس به‌تناوب، موارد قانونی مندرج در فصل ششم کتاب مجموعه قوانین و مقررات انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به تبلیغات مجاز و غیرمجاز را برای یادآوری و آگاهی بیشتر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
 جعفر طولابی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یافتهاظهار داشت: داوطلبان و نامزدهای محترم انتخابات با توصیه و تاکید به طرفداران و هواداران خود مبنی بر رعایت موازین قانونی تبلیغات، بستر و فضای سالم تبلیغات و رقابت سالم انتخابات را در حوزه انتخابیه فراهم نمایند که این مهم می‌تواند به امنیت و آرامش جامعه و سلامت انتخابات کمک کند.
وی ادامه داد: بر این اساس، کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان خرم‌آباد تلاش خواهد نمود، مفاد مواد قانون و مقررات تبلیغات انتخابات را به‌صورت سلسله وار از طریق سایت فرمانداری منتشر نماید.

( مرحله اول اطلاع‌رسانی، فصل ششم، تبلیغات)
فصل ششم- تبلیغات
ماده ۵۶_ تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی مجاز منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند. فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله اول و دوم) آغاز و تا بیست‌وچهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.
 
ماده ۵۷_ استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به‌استثنای عکس برای تراکت و زندگی‌نامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می‌باشد.
تبصره یک: اعلام نظر شخصیت‌ها در تائید نامزدها به شرطی مجاز است که بدون ذکر عنوان و مسئولیت آن‌ها باشد و مدرک کتبی مربوط به امضای آنان تسلیم هیات اجرایی انتخابات شده باشد.
تبصره دو: نصب و الصاق عکس و پوستر ممنوع می‌باشد و چاپ عکس صرفا محدود به زندگی‌نامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در قطع ۱۵ در ۱۰ مجاز می‌باشد. نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران مجاز می‌باشد.
تخلف از مفاد این تبصره توسط چاپخانه، مستوجب مجازات مندرج در این ماده می‌باشد.
 
 
ماده ۵۹
انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.
تبصره یک: مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است، همانند بنیاد مستضعفان مشمول این ماده است.
تبصره دو: نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها و موسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به صورت درج آگهی ندارند
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا