یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ایرادات مرحله سوم شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت





شناسنامه قانون- همان‌گونه که در آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ عنوان شد، ایرادات قبلی شورای نگهبان در آخرین اصلاحیه طرح ساماندهی کارکنان دولت مرتفع شده و تنها ایرادات هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام پابرجاست.

در این مطلب متن کامل مکاتبات در این خصوص را می‌خوانید.

نامه شماره ۴۱۱۶۲/۱۰۲ مورخ ۲۶/۱۲/۱۴۰۲ شورای نگهبان

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

عطف به نامه شماره ۴۴۹۵۱/۲۰۰ مورخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۲ و پیرو نامه شماره ۴۰۹۹۷/۱۰۲ مورخ ۱۷/۱۲/۱۴۰۲؛


طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که با اصلاحاتی در جلسه مورخ هشتم بهمن ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به شرح زیر اعلام نظر می‌گردد:

– با عنایت به نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص طرح فوق، مصوبه در موارد مذکور در نامه این هیأت، مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد. به پیوست نظر این هیأت به شماره ۶۸۲۶۷- ۹۹۰۰ مورخ ۰۲/۱۲/۱۴۰۲ در خصوص این طرح عیناً برای اقدام لازم ارسال می‌گردد.

تذکر:

– در تبصره ۱ ماده واحده، واژه «رستوران» اصلاح گردد.

سیامک ره‌پیک- قائم مقام دبیر شورای نگهبان

نامه شماره ۶۸۲۶۷- ۹۹۰۰ مورخ ۲/۱۲/۱۴۰۲ هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

حضرت آیت الله جنتی

دبیر محترم شورای نگهبان

پیرو نامه های شماره ۰۱۰۱/۱۰۲۵۷۱ مورخ ۱۰/۱۲/۱۴۰۱ و ۶۶۰۶۰- ۹۰۰۰ مورخ ۸/۶/۱۴۰۲ و در اجرای آیین نامه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و مطابق با ماده ۶ آیین‌نامه مذکور، مصوبات هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام (جلسه مورخ ۱/۱۲/۱۴۰۲) در مورد “طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران” مصوب مجلس شورای اسلامی، به شرح ذیل جهت اقدام مقتضی، طبق اصل یکصد و دهم قانون اساسی، ارسال می‌شود:

مغایرت ماده واحده مصوبه مجلس شورای اسلامی با بندهای ۲ و ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری و نیز بند ۱۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کماکان به قوت خود باقی است.

جدول تفصیلی مغایرت مصوبه مذکور با سیاست‌های کلی نظام به پیوست ارسال می‌گردد.

صادق آملی لاریجانی- رئیس هیأت عالی نظارت

موارد مغایرت مصوبه مجلس در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با سیاست‌های کلی نظام

اولاً، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی، حجمی، پروژه‌ای و نظایر اینها به قرارداد کار معین و برقراری رابطه شغلی مستقیم میان آنها با دولت به شرح مذکور در تبصره ۲ به معنای افزایش تعداد کارکنان دولت است و در نتیجه در مغایرت با بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری قرار دارد.

بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری:
«چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم انداز.»

ثانیاً، با توجه به اینکه نیروهای شرکتی بدون آزمون و بررسی صلاحیت حرفه‌ای در شرکت‌های پیمانکاری به‌کارگرفته شده‌اند، ترجیح آنها بر سایر افراد متقاضی اشتغال (به صرف دارا بودن دو سال سابقه کار) مغایر عدالت محوری در جذب نیروی انسانی است که در بند ۲ سیاست‌های کلی نظام اداری مورد تأکید قرار گرفته است.

بند ۲ سیاست‌های کلی نظام اداری:
عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی.

ثالثاً، انعقاد قرارداد مستقیم کارکنان شرکتی و نظایر آنها با دولت، با توجه به بیشتر بودن حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت و نیز با توجه به شمول این مصوبه بر شاغلان پاره وقت، نهایتاً منجر به افزایش هزینه‌های عمومی خواهد شد که این امر نیز مغایر بند ۱۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

بند (۱۶) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی:
صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.

اصلاحیه مجلس شورای اسلامی نیز نه تنها مغایرت‌های پیشین را برطرف نکرده، بلکه به دلایلی همچون حذف شرط «دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه‌پردازی» سبب تشدید مغایرت مصوبه با سیاست‌های کلی نظام شده است.

در نتیجه: مغایرت باقی است و تشدید شده است.

دیدگاه‌ها  

#1 اسماعیل داشاد 1403-01-06 17:54
با سلام بنده شرکتی ام خدماتی لیسانس در دانشگاه زنجان با ۱۸سال سابقه کاری واقعا ظلم نیست ویکی هم۲سال سابقه داره ویکی حجمئ هست شرط سابقه و مدرک مهمه حق کشی و ظلم نکنیدسپاسگزارم
نقل قول کردن
#2 علی 1403-01-06 18:06
سلام.
اتفاقا این نیر های که الان به صورت شرکتی هستن از همه لحاظ تو کار مشرف هستن.
نقل قول کردن
#3 مهدی 1403-01-06 18:10
سلام بخدا ظلم بزرگی هست که به نیرو های شرکتی میکنن نیرو الان ۱۵ الی ۲۰ سال سابقه داره شما فقط این پرداختی را میخواید مستقیم به خود نیرو بدید .شما بیشتر به نفع پیمانکار ها کار می‌کنید نیروی که داده زحمت میکشه.
نقل قول کردن
#4 خرم‌آبادی 1403-01-06 18:50
آزمون استخدامی زیر نظر سازمان سنجش برگزار شود و به بومیان هر شهری اولویت و امتیاز داده شود
نقل قول کردن
#5 ایمان 1403-01-06 18:54
سلام چه بارمالی برای دولت دارد !اتفاقا طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باعث میشه که دست واسط قطع شود وپول مستقیم به کارگربدن پیمانکار فقط پول ازدولت میگره نصف میکنه براخودش بعد میده به کارگر بدبخت انشالله که دست این واسطه قطع گردد ومستقیم کارگر پول از کارفرما بگیرد
نقل قول کردن
#6 ع 1403-01-06 19:03
انتخابات انجام گرفت و....
نقل قول کردن
#7 ارش 1403-01-06 19:36
بنده خداها بیشتر بفکر دولت هستن تا یه موقع دولتمون دچار نگران مالی نشه اصلا به فکر حق وحقوق بچه هاشون نیستن که این همه چاپلی چپو میکنن
نقل قول کردن
#8 kamran 1403-01-06 20:07
درود بر شورای نگهبان. باید جلوی این ظلم را گرفت
نقل قول کردن
#9 محمد 1403-01-06 20:23
سلام نیروهای زحمتکش شرکت گاز و نفت که در دمای بالای 50 درجه مشغول به کار هستند و از جان مایه میزارن و بشتر آنها بالای 20 سال سابقه کاری مستحق این ظلم نیستند محروم از تسهیلات و مزایا و مسافرت
نقل قول کردن
#10 مصطفی نعمتی 1403-01-06 21:15
سلام بنده جزو کارگر cng شهرداری هستم درست یازده ساله مشغول به کارم حقوق من ۱۴۰۲ این رقم هست نه مزایا نه حق شیفت نه اضافه کاری با یه بچه با یازده سال سابقه ۷۳/۳۲۸/۴۵۰ با مدرک رسمی حتی با کپی هر جا هم نامه زدیم هیچ اثری نداشت ایا تو این گرونی ببین چطور شرمنده زن بچه ام هستم
نقل قول کردن
#11 عباس 1403-01-06 23:06
١٤سال سابقه كار دارم ازروزى كه اؤن طرح ساماندهی راپیش کشوتدن آرامش کاری ندارم جون مادراشون ولمون کنید
نقل قول کردن
#12 عباس 1403-01-07 00:26
دولت هیچ بار مالی ندارد فقط به فکر منافع خودشون هستن نه کارگر ظلم دیگه از این بدتر
نقل قول کردن
#13 معصومه 1403-01-07 01:11
با سلام
چطور تو این اوضاع وحشتناک زندگی دارن این کار رو با میکنن از بس خبر ها رو شنیدم از تابستان روحیم تو ۳۰ سالی شده پیرزن ۵۰ ساله ! ۷ سال بی چشم داشت بدون حقوق تو نهضت سواد آموزی کار جهادی کردم با مدرک روانشناسی الان باید چکار کنم !!!!! اخه انصافه نمیتونیم گوشت و مرغ بخوریم و لباس برا بچه بگیریم تو این شرایط کار کردیم که بشه این تبصرها که شورای نظارت دادن !!چه سختی ها که این چند ساله نکشیدم تو آموزش نهضت سواد آموزی ! با آزمون هم مخالف نبودن ولی با ما چه کردن !!! قانون مندان ایران با جوانان چه کردین !!!
نقل قول کردن
#14 مصطفی 1403-01-07 01:32
بنام خدا
نیروهای شرکتی همه وابسته به دولت هستند و عملا برای دولت کار میکنند با این تفاوت که بخشی از حقوقشان را شرکتهای پیمانکاری به جیب میزنند و اگر این شرکتها حذف بشوند ثبات شغلی ایجاد میشود و دولت هزینه اضافی که شرکتها میگیرند را خودش برمیدارد و اتفاقا به نفع دولت هم مشود ولی چون دلالان دولتی و شرکتها از این اتفاق سودی حاصل نمیکنند مخالف اجرای این مصوبه مجلس هستند وگرنه امه میدانند که هزینه شرکتها و نیروهای انسانی بر دوش دولت هست و بخاطر منافع شخصی مخالفت میشود.‌
نقل قول کردن
#15 علی نوری صادق 1403-01-07 03:29
باسلام تمام اقتصاد کشوررا نیروی کارگر متحمل میشه از کارگران زحمتکش شهرداری بگیرین تا کارگران کارخانجات بزرگ ... واقعا حق این جامعه زحمتکش است که نیروی پیمانکار نباشن. نوری صادق. کرج
نقل قول کردن
#16 علی نوری صادق 1403-01-07 03:34
سلام چرخ اقتصاد به همت همین قشر کارگر میچرخد وسلام.... علی نوری صادق. کرج
نقل قول کردن
#17 شایسته 1403-01-07 04:26
آفرین به این ایرادات.همه اینهایی که میگن ما سابقه چند ساله داریم و باید تبدیل وضعیت بشویم همانهایی هستند که با پارتی بازی و بدون آزمون استخدامی شغل پیدا کرده اند .یعنی سابقه ای که بش افتخار می کنند با بی عدالتی و حق کشی به دست آمده
نقل قول کردن
#18 سیدفاضل زوارموسوی نیاکی 1403-01-07 08:13
سلام خواهشن پیگیری کنید
نقل قول کردن
#19 سعید 1403-01-07 09:18
آفرین بر شورای نگهبان.
شرکتی را تبدیل وضعیت کردن درست نیست.باید آزمون بدهند و در آزمون قبول بشن.باید مساوات برقرار بشه.
البته یک تبصره هم هست و اینکه اونهایی که از 8 سال بیشتر سابقه دارند را یک کاری بکنند،گناه دارن.ما بقی را هم حذف کنند و دیگه شرکتی نگیرند.
نقل قول کردن
#20 سعید 1403-01-07 09:25
اینها که ادعای سابقه دارند.بگن چطور این کار را پیدا کردند؟؟آیا آگهی عمومی زده بودند و در مساوات کامل و رعایت اصل عدالت وارد این کار شدند.؟
جواب مشخص استکهنه هست.چطور کسی که با پارتی آمده را بدون در نظر گرفتن صلاحیت و مساوات به طور مستقیم قرارداد با دولت ببندند.اونهایی که به قول خودشان ۱۵سال پیش وارد شدند ، اون زمان بعضی ها حتی از اینها با سوادتر نتوانستند وارد شوند.پس عدالت را شورای نگهبان و‌ تشخیص مصلحت نظام گفته.
البته شرکت ها باید حذف شوند و دولت از آزمون استخدامی برای جذب نیرو استفاده کند.
نقل قول کردن
#21 دانشجو 1403-01-07 09:38
به نقل از خرم‌آبادی:
آزمون استخدامی زیر نظر سازمان سنجش برگزار شود و به بومیان هر شهری اولویت و امتیاز داده شود
احسنت به بومی و متولد هر شهری باید اولویت و امتیاز دهند
نقل قول کردن
#22 فرزاد آزادبخت 1403-01-07 09:57
سلام.نیروهای شرکتی با چه سازوکاری استخدام شده اند؟عدالت اینه فقط از طریق ازمون استخدامی نیرو جذب بشه
نقل قول کردن
#23 مرتضی 1403-01-07 10:17
با سلام
سابقه کار ۲۰ ساله دارم هر دوسال پیمان کارمون عوض میشه هنوز قیافه پیمانکار رو ندیدیم تنها کارش تهیه لباس کا برای ماست اونم سر وقت نمیده.لطفا هر چه زودتر جلوی این ظلم قطعی رو بگیرید اگر به معاد اعتقاد دارین.کار اصلی به عهده نیروهای پیمانی است ولی مزایای نجومی رو دارن رسمی ها میگیرن. دوران ارباب رعیتی شده چرا اینقدر واضح عدالت رو رعایت نمیکنید. در پیشگاه خدا باید پاسخگو باشید ما شما رو به خدا واگذار کردیم چون هیچ پناهی جز خدا نذاریم.
نقل قول کردن
#24 اسرافیل حسین خانی 1403-01-07 10:39
من یک نیروی شرکتی هستم با هشت سال سابقه کار مستمر ، امسال ....با پیمانکار مبلغ هجده میلیون تومان به ازای هر نفر نیرو قرارداد بسته و بنده هم ماهیانه ده و نیم میلیون میگیرم ، هفت و نیم میلیون تومان این وسط چی میشه خدا می‌دونه ...
مافیای این کار نمیزاره کارگران به حق خودشون برسن
شما را به خدا نزارید یک عده حق کارگران را بخورند و تو سر کارگران بزنند
نقل قول کردن
#25 سید محسن عطایی 1403-01-07 10:46
باسلام تعداد محدودی نخبه کاری داریم که در شرکت‌های خصوصی دانش بنیان هم بازدهی بهتری دارند هم حقوق بهتر می‌ماند تعداد انبوهی تحصیل کرده لیسانس وبیشتر که به زور پول وپیروان مدرک گرفتند آن هم از دانشگاه ناکجا آباد که به اندازه دیپلم ۶۱ هم سواد ندارند می‌ماند کسی که بالای ۱۰ و۱۵و بسا ۲۰ سال در یک اداره یا سازمان کار کرده تجربه اندوخته اگر بکار نمی خورد همان دو سال اول نعدیل مشود من با دیپلم الکترونیک حاضرم با لیسانس وفوق در رشته الکترونیک مسابقه علمی وفنی بدهم ،اینقدر سر مدرک بدون پشتوانه علمی وتجربی معطل نکنید خودتان را .
نقل قول کردن
#26 مهران 1403-01-07 11:28
به چه دلیل باید نیروهای شرکتی بیایند جز دولت ما با چه سختی هایی کارمند دولت شدیم حالا یه عده مفت و الکی بیاین کارمند دولت بشن
نقل قول کردن
#27 بهادری 1403-01-07 13:02
به نقل از سعید:
آفرین بر شورای نگهبان.
شرکتی را تبدیل وضعیت کردن درست نیست.باید آزمون بدهند و در آزمون قبول بشن.باید مساوات برقرار بشه.
البته یک تبصره هم هست و اینکه اونهایی که از 8 سال بیشتر سابقه دارند را یک کاری بکنند،گناه دارن.ما بقی را هم حذف کنند و دیگه شرکتی نگیرند.

چی میگید شما ما با مدرک دکترا ازمون استخدامی شرکتی دادیم چون آزمون دولتی برگذار نمیشد مجبور شدیم آزمون شرکتی بدیم شما اگر آنقدر حسود نبودید چیزی که خوبه برا همه میخواستی خوب بود خدا هم بیشتر نگاهتون میکرد یکم هم شده دیدتونو عوض کنید فقط شما با سواد نیستی
نقل قول کردن
#28 احمد 1403-01-07 13:04
سلام .حرف با عزیزانی هستش که ادعای (سابقه) دارن بزرگواری که میگی باید امتحان بدن و باید سابقه داشته باشن هیچ وقت به فکر منفعت کسایی که بالا نشستن و دارن ماهیانه یه پول مفتی میزنن به جیب خودشون درحالی که هیچ زحمتی نکشیدن نباشید.به این فکر باشید که باید دست مفت خور و پیمانکاری قطع شود در ضمن آقایی که ادعا داری خودا الان چه جوری اومدی سرکار مشغول شدی برا دعوتنامه فرستادن ! همینقدر رو بدونید همون پارتی که شما میگید در این موضوع اینها وسیله هستن. پارتی به اونی بگید که نمتونه وام بگیره برا درمان زن وبچه اش برا اجاره خونه برا رهن خونه نه برا قشر نیروهای شرکتی که واقعا کار میکنن حقشون رو میخورن مخصوصا نیرو های شرکتی که در بدنه دولتی دارن کار میکنن و حرف هم میخورن.
نقل قول کردن
#29 خانی 1403-01-07 13:43
بنده با پانزده سال سابقه ودارای مدارک دانشگاهی و قرارداد کارمعیین مشخص که در آزمون ومصاحبه با رتبه وامتیاز بالا استخدام شده ام زیر نظر همین برادران شرکتی کار میکنم عزیزان باید به این نکته توجه داشته باشند که اکنون قرارداد ملاک نیست وپارتی بازی ولابی گری حرف اول و آخر را میزند
نقل قول کردن
#30 فردین 1403-01-07 13:45
بنده ۱۶سال هست که شرکتی هستم این عدالتی که می‌فرماید یعنی پیمانکار باحقوق کم به کارگر داوزیادازسازمان هاوادارات گرفتن درسته حق وحقوق کارگرپایمال شدن
نقل قول کردن
#31 رادمهر پیروزی 1403-01-07 13:58
باسلام ووقت بخیر
باکمال تاسف وتاثر بیش از15سال جوانی ام رادرسازمان سپری شد ولی افسوس که عمرمان به بطالت گذشت ،ودرخق خودم وخانواده ام بی نهایت ظلم شد
نقل قول کردن
#32 وحید 1403-01-07 15:21
خوب این مصوبه بعد از سه سال به تاریخ پیوست
نقل قول کردن
#33 مرتضی 1403-01-07 16:24
تمام کس و کار خودتون تبدیل وضعیت کردید .همین بسه. از اولشم معلوم بود که سرکاریه چون اگه نبود سه سال طول نمی کشید. خواهشن با روح و روان این نیروهای شرکتی اینقدر بازی نکنید.
نقل قول کردن
#34 فیض الله بهره بر 1403-01-07 16:26
۱.هیچ بار مالی ندارد.۲ نیروها اگه مشکل داشتند به کار گرفته نمیشدند۳پیمانکا ر فقط ظلم درحق کارگرمیکنه وضرر اصلی برای دولت وملته.۴تمام بندهایی که شما گفته اید ۱۰۰درصد ازنظر ما ملت ۱۰۰درصدیدی ایران غیرقابل قبول هست ‌.وپذیرفتی نیست.
نقل قول کردن
#35 Mohammad 1403-01-07 17:15
منتظر برقراری عدالت واقعی در زمان ظهور امام مهدی علیه السلام هستیم فقط.....
نقل قول کردن
#36 محمدباقر 1403-01-07 20:00
به نقل از سعید:
آفرین بر شورای نگهبان.
شرکتی را تبدیل وضعیت کردن درست نیست.باید آزمون بدهند و در آزمون قبول بشن.باید مساوات برقرار بشه.
البته یک تبصره هم هست و اینکه اونهایی که از 8 سال بیشتر سابقه دارند را یک کاری بکنند،گناه دارن.ما بقی را هم حذف کنند و دیگه شرکتی نگیرند.

احسنت به خودت که حتما با بند پ رفتی سرکار که الان میگی بقیه رو حذف کنن.
هرنیروی شرکتی حداقل دو برابر یه نیروی رسمی داره کار میکنه نصف اونا حقوق میگیره
نقل قول کردن
#37 امان اله 1403-01-07 20:23
سلام.سازمان ها هر ساله باید بودجه ای برای این شرکت‌های واسط اختصاص بدهند حالا هیچ تغییر از نظر مالی هزینه ای مازاد نیست متاسفانه مافیای پیمانکار و دلالانی که حتی همین شرکتها بنام آقایون هست که سود های آنچنانی میکنند و نمی‌خواهند این بساط جمع بشه.
نقل قول کردن
#38 سام 1403-01-07 21:08
چطور افزایش سن بازنشستگی ی روزه تصویب و اجرا میشه اما طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی تایید نمیشه
نقل قول کردن
#39 اهوازیم 1403-01-07 21:38
باسلام و تبریک سال نو
شورای نگهبان میگه که باید شایسته سالاری باشه
واسه استخدام....
نقل قول کردن
#40 منطقی 1403-01-07 21:48
قطعا کسانی که مخالف اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند و اینجا دم از مدرک و توانایی خودشون میزنن باید بگم که من فقط بخاطر اینکه یه نرم‌افزاری رو بلد بودم که بقیه بلد نبودند از طرف خود دانشگاه دعوت بکار شدم. از اونجایی که آزمون استخدامی نبود و دانشگاه به من نیاز داشت و همچنان نیاز داره شرکتی جذب شدم. الان بعد از ۱۰ سال یه عده میان میگن اینا با پارتی اومدن! خیلی تابلوعه که اینا صاحبان شرکت‌ها با نقاب منتقدان عمومی هستند.
نقل قول کردن
#41 فریاد 1403-01-08 05:05
والله من شغلم آزاده اما دوستانی دارم شرکتی وی حجمی هستن خبر دارم و دیدم چند برابر نیروهای رسمی کار می کنن و بر کار هم مسلط هستن اما واقعا ظلم بزرگی در حق خودشون و خانوادهاشون میشه و حقوقشون خیلی ناچیزه .دیگه کسی که ده دوازده سال حالا به هر نحوی وارد کار شده نیازی به آزمودن و این دوباره کاریها نیست
نقل قول کردن
#42 م.ن 1403-01-08 11:25
به نقل از اسرافیل حسین خانی:
من یک نیروی شرکتی هستم با هشت سال سابقه کار مستمر ، امسال ....با پیمانکار مبلغ هجده میلیون تومان به ازای هر نفر نیرو قرارداد بسته و بنده هم ماهیانه ده و نیم میلیون میگیرم ، هفت و نیم میلیون تومان این وسط چی میشه خدا می‌دونه ...
مافیای این کار نمیزاره کارگران به حق خودشون برسن
شما را به خدا نزارید یک عده حق کارگران را بخورند و تو سر کارگران بزنند

به نقل از اسرافیل حسین خانی:
من یک نیروی شرکتی هستم با هشت سال سابقه کار مستمر ، امسال ....با پیمانکار مبلغ هجده میلیون تومان به ازای هر نفر نیرو قرارداد بسته و بنده هم ماهیانه ده و نیم میلیون میگیرم ، هفت و نیم میلیون تومان این وسط چی میشه خدا می‌دونه ...
مافیای این کار نمیزاره کارگران به حق خودشون برسن
شما را به خدا نزارید یک عده حق کارگران را بخورند و تو سر کارگران بزنند


تفاوت باید صرف هزینه های زیر بشه:
بیمه پایه، بیمه تکمیلی (اگه باشه)، بیمه حوادث، خرید لباس و کفش، هزینه آموزش، بالاسری شرکت که صرف حقوق و مزایای کارکنان شرکت میشه.
نقل قول کردن
#43 امیر 1403-01-08 12:33
درود
واقعا جای تاسف هست که صرفه جویی در امور مملکا مخالف قوانین به حساب میاد ، ولی یک شرکت پیمانکاری چندتا نیرو را به عنوان برده به استخدام در بیاره و این وسط پول هنگفتی به جیب بزنه اصراف و حیف و میل بیت المال نیست.
نقل قول کردن
#44 ابراهیم عادلی ساردو 1403-01-08 18:42
کجای دین مبین اسلام که قوانین کشور ما بر گرفته از فقه آن هست ، می پذیرد بنده با کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی باهنر ، نگهبان به مدت ۱۴ سال باشم و حدود سی سال هم تجربه کاری بعنوان هنرمند دارم ، اما توان نگهبانی را دارم ولی کارشناس هنری نمیتوانم باشم. در حالیکه دو جانباز با درصد بالای ۳۵ درصد و سه ایثارگر در بین برادران دارم ، و از هر جهت دین خود را به نظام ایفا کرده ایم، اما تعداد ۴۰ نفر در سال ۸۹ با مدرک حداکثر دیپلم با پارتی صرف به کار گرفتند و اونا می توانند کارشناس و معاون و.... باشند . ولی من نمیتوانم. اما هیچ ظلمی پایدار نیست ، از ما گذشت ، آیندگان چه با شما کنند ، خدا میداند، من دوستان فقط می گم خدایا شکرت ، بابت تمام داشته هایش ، دگر شورای نگهبان و غیر نگهبان و مجمع و مجلس ، جواب خود را از خدا و جوانان خواهند گرفت ، بدرود
نقل قول کردن
#45 م.م 1403-01-09 15:11
کارکنان شرکتی در بدنه دولت هستند و مشغول خدمت می باشند.. قرار نیست بدنه دولت افزایش نیرو داشته باشه.. این نیروها در حال حاضردر بدنه دولت هستند و چندین سال دارند هم سطح نیروهای پیمانی و رسمی کار میکنند .. ولی بدون امتیاز و پیشرفت و امنیت و سطح شغلی..
"حق را اداکنید اگر چه از زمان آن گذشته باشد"
امیرالمؤمنین علی (ع)
نقل قول کردن
#46 مازیار 1403-01-21 16:44
آزمون هم بیرن تو قبول نمویی ....
نقل قول کردن
#47 محممدرضا 1403-01-27 22:01
به نقل از م.ن:
[quote name="اسرافیل حسین خانی"]من یک نیروی شرکتی هستم با هشت سال سابقه کار مستمر ، امسال ....با پیمانکار مبلغ هجده میلیون تومان به ازای هر نفر نیرو قرارداد بسته و بنده هم ماهیانه ده و نیم میلیون میگیرم ، هفت و نیم میلیون تومان این وسط چی میشه خدا می‌دونه ...
مافیای این کار نمیزاره کارگران به حق خودشون برسن
شما را به خدا نزارید یک عده حق کارگران را بخورند و تو سر کارگران بزنند

به نقل از اسرافیل حسین خانی:
من یک نیروی شرکتی هستم با هشت سال سابقه کار مستمر ، امسال ....با پیمانکار مبلغ هجده میلیون تومان به ازای هر نفر نیرو قرارداد بسته و بنده هم ماهیانه

تفاوت باید صرف هزینه های زیر بشه:
بیمه پایه، بیمه تکمیلی (اگه باشه)، بیمه حوادث، خرید لباس و کفش، هزینه آموزش، بالاسری شرکت که صرف حقوق و مزایای کارکنان شرکت میشه.

پس اینجور که تو میگی
پیمانکار برای رضای خدا کار میکنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا