یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نوروز 97 به پایان رسید و مسافران و گردشگران به شهرهای خود بازگشتند.
به گزارش یافته، نوروز 97 هم با تمام خاطرات تلخ و شیرین به پایان رسید و مسافران و گردشگران به شهرهای خود برگشتند.
به گواه مردم و مسؤولین، استان لرستان در نوروز 97 میزبان شمار بسیاری از گردشگران بود، گردشگرانی که این استان را نه به قصد معبر، بلکه به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.
در این که امسال گردشگران زیادی به لرستان آمدند، شکی نیست؛ اما با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، شاهد انتشار اطلاعات آماری گردشگران، خدمات، بازدیدها و ... توسط دستگاه‌ها هستیم که بعضا" نیاز به بررسی و شفاف سازی بیشتری دارد.
بدون قضاوت قطعی در خصوص صحت و سقم اعداد اعلام شده، آمارها را منتشر می‌کنیم و انتظار داریم که مقامات ارشد استان و مراجع ذیصلاح بر آمارهای ارائه‌شده، نظارت کرده و در صورت آمار سازی، با خاطیان برخورد کنند.
 
۲۹۶۰ مأموریت توسط اورژانس استان لرستان انجام شد‌
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان لرستان گفت: ۲ هزار و ۹۶۰ مأموریت ایام نوروز توسط نیروهای اورژانس لرستان انجام گرفت.
حسینعلی رفایی در رابطه مأموریت‌های اورژانس 115 لرستان در ایام نوروز اظهار داشت: از 25 اسفندماه 96 تا صبح امروز دو هزار و 960 مأموریت توسط نیروهای اورژانس انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اورژانس لرستان در این ایام 1655 ماموریت شهری و 1305 ماموریت جاده‌ای انجام داده است افزود: 352 ماموریت اورژانس مربوط به تصادفی شهری و 317 مورد مربوط به تصادف جاده‌ای بوده است.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان لرستان با بیان اینکه از 25 اسفند تا صبح امروز به 1886 نفر خدمت رسانی شده است، عنوان کرد: در این ایام 12 پرواز توسط اورژانس هوایی لرستان انجام گرفته و 16 بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی به مراکزدرمانی منتقل شده است.
وی احیا قلبی تنفسی موفق را در این ایام هفت مورد برشمرد و گفت: در ایام نوروز 3146 ویزیت توسط پایگاههای سلامت استان انجام گرفته است.
رفایی به استقرار 64 پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس لرستان در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: در این ایام 110 دستگاه اتوبوس آمبولانس فعال، 9 پایگاه سلامت نوروزی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر درشهرهای بروجرد و خرم‌آباد، دوفروند بالگرد در شهرهای خرم‌آباد و الیگودرز، 10 دستگاه موتور آمبولانس و 430 کارشناس فوریت‌های پزشکی به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمت رسانی کردند.
 
 
اسکان ۱۱۷ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزش‌وپرورش لرستان
سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان از پذیرش ۱۱۷ هزار مسافر در مراکز این نهاد طی ایام نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: اسکان مسافران نوروزی رشد ۳۸ درصدی داشته است.
سید احمدعلی موسوی نیا عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران به اخلاق مداری و خدمت رسانی مطلوب عوامل ستادی و اجرایی در ۱۰ پایگاه اسکان آموزش و پرورش استان اشاره کرد و اظهار داشت: اسکان شایسته ۱۱۷ هزار مسافر در قالب ۳۲ هزار و ۴۴۰ خانوار حاکی از نقش بسزای آموزش و پرورش لرستان در تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری دارد.
وی تصریح کرد: در این رابطه لازم است از تلاش ۵۰۰ نفر از همکاران ستادی اعم از مدیران مدارس، سرایداران و اعضای ستاد در ارائه خدمات شایسته به مهمانان نوروزی تقدیر و تشکر کنم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان به رشد ۳۸ درصدی اسکان مسافران نوروزی در مدارس و اقامتگاه های آموزش و پرورش لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر ۵ مرکز آموزشی رفاهی خانه معلم و اردوگاه دانش آموزی آیت الله کمالوند، ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس نیز به امکانات اسکان تجهیز شد تا آموزش و پرورش لرستان روزانه ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار گردشگر نوروزی را داشته باشد.
موسوی نیا بالابردن کیفیت اسکان مدارس به منظور افزایش ضریب ماندگاری مسافران در استان را یکی از مهم ترین اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر آموزش و پرورش لرستان برشمرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای اسکان شایسته مسافران در تابستان سال جاری نیز انجام گرفته تا بیش از پیش در جهت تثبیت لرستان به مقصد گردشگری گام برداریم.

 


جابجایی ۱۴۴ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل مسافر لرستان
معاون اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از جابجایی ۱۴۴ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل مسافر این استان خبر داد.
مصطفی ملکی صادقی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: در ایام نوروز ۱۴۴ هزار و ۶۰۲ نفر با استفاده از امکانات ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری و روستایی لرستان جابجا شدند.
وی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۴ هزار و ۶۰۲ نفر در قالب ۱۶ هزار و ۴۳۹ سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری و روستایی استان لرستان سفر کردند.
معاون اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بابیان اینکه در حال حاضر ۸۷ شرکت؛ موسسه و شعبه حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری و روستایی در استان لرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: درمجموع در نوروز ۹۷، هزار و ۳۷۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای در ناوگان حمل‌ونقل مسافر لرستان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
ملکی صادقی خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوس استان با در اختیار داشتن ۲۵۱ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر ۶.۲۸ سال جزو جوان‌ترین ناوگان اتوبوس کشور است و در ایام نوروز امسال جابجایی بیش از ۵۱ هزار مسافر درون و برون‌استانی را بر عهده داشت.
وی گفت: همچنین در طول این ایام، اتوبوس‌های رزرو ناوگان استان برای جایگزینی اتوبوس‌های دارای نقص فنی کاروان‌های راهیان نور در آماده‌باش قرار داشتند.
 
 
۹۹ درصد تخلفات رانندگی لرستان در اختیار پلیس قرار گرفت
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: بیش از ۹۹ درصد تخلفات رانندگی لرستان در اختیار پلیس قرار گرفت.
عباس شرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول سفرهای نوروزی ۹۹.۱۷ درصد تخلفات رانندگی ثبت‌شده توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای لرستان برای پلیس‌راه ارسال شد.
وی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا دوازدهم فروردین، ۹ هزار و ۶۸۹ فقره تخلف رانندگی توسط ۴۲ سامانه هوشمند جاده‌ای لرستان ثبت و ۹ هزار و ۴۷۷ مورد معادل ۹۹.۱۷ درصد تخلفات ثبتی در اختیار پلیس قرارگرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: به‌طور میانگین سرانه ثبت تخلف هر سامانه ۲۰.۲۷ و سرانه ارسالی به پلیس هر سامانه ۲۰.۱۳ در هر ساعت بوده است.


 
3 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان بازدید کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۳ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۷۰۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دست‌ساز استان لرستان بازدید کردند.
سید امین قاسمی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با استقبال گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان اظهار داشت: روز گذشته یک میلیون و چهار هزار و 770 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دست ساز این استان دیدن کردند.
وی به اقامت 32 هزار و 258 گردشگر طی روز گذشته در استان اشاره کرد و افزود: از 27 اسفند ماه 96 تا 13 فروردین ماه 97 در مجموع سه میلیون و 629 هزار و 707 نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دست ساز استان بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به افزایش اقامت گردشگران در استان لرستان در نوروز 97 عنوان کرد: از 27 اسفند ماه 96 تا 13 فروردین ماه 97 در مجموع 687 هزار و 211 نفر در اماکن اقامتی استان اقامت داشته‌اند.
وی در رابطه با تعداد بازدید کنندگان قلعه تاریخی فلک الافلاک در خرم‌آباد نیز بیان کرد: از 27 اسفند ماه 96 تا 13 فروردین ماه امسال 180 هزار و 342 نفر از این قلعه تاریخی بازدید کردند.
قاسمی گفت: در حوزه گردشگری از 27 اسفند 96 تا روز گذشته هزار و 668 مورد بازدید نظارتی در استان لرستان به عمل آمده است.
 
کاهش 33 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز امسال
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، از کاهش ۳۳ درصدی تلفات جاده‌ای در راه‌های استان لرستان خبر داد.
عباس شرفی، امروز (14 فروردین) در جمع خبرنگاران، گفت: امسال آمار تصادف و تلفات جاده‌ای در استان لرستان کاهش چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه امسال در سفرهای نوروزی در راه‌های استان تعداد 12 نفر بر اثر تصادف جان باختند، افزود: تعداد 11 فقره تصادف منجر به فوت در راه‌های استان رخ داد.
شرفی، با اشاره به اینکه سال گذشته در ایام نوروز تعداد 18 نفر به علت تصادف جان خود را از دست دادند، ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال گذشته بالغ بر 33 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: از مجموع تصادف‌های منجر به فوت در استان لرستان تعداد شش مورد در راه‌های اصلی، چهار مورد در راه‌های فرعی و یک مورد در راه‌های روستایی رخ داده است.
شرفی، خاطرنشان کرد: حضور نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی در راه‌ها، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، پرهیز از رانندگی در زمان خستگی و پرهیز از سبقت غیرمجاز می‌تواند نقش مهمی در کاهش آمار تصادف داشته باشد.
وی ادامه داد: تعریض راه‌ها و توجه مسئولان به تخصیص اعتبار و تسریع در ساخت و تعریض راه‌ها هم نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای لرستان گفت: علت اکثر تصادف‌های رخ داده طی نوروز امسال عدم توجه به جلو و انحراف به چپ بوده است.
 
۱۸۰ هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد دیدن کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۱۸۰ هزار و ۳۴۲ بازدید از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد انجام گرفت.
سید امین قاسمی در رابطه با استقبال گردشگران از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد اظهار داشت: از 27 اسفند ماه 96 تا 13 فروردین ماه 97، 180 هزار و 342 بازدید از این قلعه تاریخی انجام شد.
وی تعداد بازدیدهای قلعه فلک الافلاک را در روزهای 27، 28 و 29 اسفند ماه 96، سه هزار و 576 نفر برشمرد و افزود: در یکم فروردین ماه امسال شش هزار و 415 بازدید و در دوم فروردین 11 هزار و 153 بازدید از این قلعه به عمل آمد؛ در سومین روز از بهار 97، 15 هزار و 438 بازدید و در چهارمین روز 15 هزار و 577 بازدید انجام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تعداد بازدیدهای روز پنجم فروردین ماه از قلعه فلک الافلاک را 14 هزار و 367 بازدید برشمرد و گفت: در روز ششم 15 هزار و 113 بازدید و در روز هفتم نیز 14 هزار و 154 بازدید انجام گرفت.
قاسمی با اشاره به افزایش بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خاطرنشان کرد: روز هشتم 16 هزار و 266 بازدید، روز نهم هم 16 هزار 587 بازدید، در روز دهم 16 هزار 805 نفر، روز یازدهم 15 هزار و 216 نفر، روز دوازدهم 12 هزار و 88 نفر و روز سیزدهم سه هزار و 587 نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید کردند.
 
تردد وسایل نقلیه در محورهای لرستان ۱۲.۵۴ درصد افزایش یافت
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵۴ درصد افزایش یافته است.
عارف امرایی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تردد وسایل نقلیه در محورهای استان لرستان از 23 اسفند 96 تا 12 فروردین‌ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: هشت میلیون و 394 هزار و 529 وسیله نقلیه در محورهای لرستان تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.54 درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.
وی افزود: میانگین سرعت وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان 78.6 کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 77.4 کیلومتر بر ساعت 1.55 درصد افزایش داشته است.
معاون فنی و نظارت راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: بیشترین سرعت ثبت‌شده در این ایام در محور آزادراه پل زال-خرم‌آباد با 92.2 کیلومتر بر ساعت ثبت‌شده است که سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد 12.61 درصد است.
وی بیان کرد: محورهای سه‌راهی چالان‌چولان (بروجرد)- خرم‌آباد و بروجرد- بیرانشهر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تردد را در ایام نوروز امسال داشته‌ است و پرترددترین ساعت نیز بین ساعات 18 تا 19 روز نهم فروردین‌ماه به تعداد 39 هزار و 460 وسیله نقلیه بوده است.
 
 
عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حوزه بهداشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عملکرد این دانشگاه را در حوزه بهداشت در طرح سلامت نوروزی اعلام کرد: در همین راستا دکتر ساکی نقش بازرسان بهداشت را به ویژه برای سلامت گردشگران و مسافران نوروزی بسیار مهم و حیاتی قلمداد کرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این خصوص آماری را جهت استحضار هم استانی ها از ابتدای تعطیلات نوروز تا دوازدهم فروردین ماه به شرح زیر عنوان کرد:
 تعداد کل بازرسی ها (اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سامانه های آبرسانی) ۴۶۲۲۵ مورد
 تعداد کل بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی ۹۵۶ مورد
 تعداد کل بازرسی های مشترک با دستگاههای دیگر ۱۶۶۵ مورد
 تعداد موارد معرفی مراکز و اماکن مختلف به مراجع قضایی ۱۵۹۷ مورد
 تعداد صدور اخطارهای بحرانی و غیر بحرانی ۱۷۷۱ مورد
 تعداد محل های مختلف تعطیل شده ۶۱ مورد
 تعداد موارد نمونه برداری مواد غذایی ۴۲۳ مورد
 تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل ۱۱۰۲۱ مورد
 تعداد موارد کلرسنجی آب آشامیدنی ۱۶۵۱۸ مورد
 مقدار مواد غذایی جمع آوری و معدوم شده از سطح عرضه ۹۴۲۳۰ کیلوگرم
 


بیش از ۴۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری خرم‌آباد اسکان یافتند

وحید رشیدی در گفت‌وگو با تسنیم به اقدامات شهرداری خرم‌آباد در ایام نوروز امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام بیش از 200 عدد چادر با وسایل گرمایشی، پتو  و زیرانداز به‌صورت رایگان در اختیار مسافران قرار گرفت همچنین دو چشمه‌ حمام در کمپ‌های پارک نسترن و پارک بانوان راه‌اندازی شد.

وی افزود: دو بازارچه محلی بهار مالگه در دونقطه شهر خرم‌آباد برپا شد که صنایع‌دستی و سوغات لرستان در این بازارچه‌ها عرضه شد، دو هزار و 500  نسخه نقشه راهنمای مسافر توزیع و ویژه‌نامه نوروزی جهت معرفی اماکن تاریخی  و تفریحی شهر خرم‌آباد به مهمانان چاپ شد.

شهردار خرم‌آباد به نصب چادر و کانکس‌های راهنمای مسافران در ورودی‌های شهر اشاره و عنوان کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تا روز سیزدهم فروردین‌ماه بیش از 40 هزار نفر در قالب 10 هزار خانوار در ستاد اسکان شهرداری خرم‌آباد اسکان یافتند.

وی بیان کرد: چاپ و نصب بیش از 100 بنر خوش‌آمد گویی و معرفی مکان‌های تاریخی تفریحی و راهنمایی مسافر، انجام تور خرم‌آباد گردی و آبشارهای اطراف خرم‌آباد به‌صورت رایگان و اجرای برنامه‌های طنز و مسابقات ورزشی جهت سرگرمی مهمانان در کمپ‌های ستاد نوروزی از دیگر اقدامات شهرداری خرم‌آباد در این ایام بوده است.

رشیدی تصریح کرد: جمع‌آوری زباله‌ها در سه شیفت علاوه بر شیفت‌های معمول، پخش بیش از 30 هزار کیسه پلاستیک جهت جمع‌آوری زباله‌های روز طبیعت، تلاش شبانه‌روزی تعداد 70 نفر از پرسنل و مدیران شهرداری در ستاد نوروزی، استفاده از سالن‌های ورزشی و مساجد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی و استقرار تیم‌های امدادی آتش‌نشانی در کمپ‌ها و اماکن تاریخی تفریحی در طول تعطیلات نوروزی نیز از دیگر اقدامات بوده است.

در پایان جا دارد از همه دستگاه‌های اجرایی لرستان که در طول ایام نوروز خادم مردم و گردشگران بودند تشکر و سپاسگزاری کنیم.
 
 
منبع آماری: روابط عمومی ادارات، مهر، تسنیم، یافته

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1397-01-14 22:17
باتشکر از زحمات همه اشاره به یکی دونکته بد نیست.
اول اینکه چند نفر از این بازدید کنندگان از قلعه همشهریان خودمان بودند.انهاکه این روزها به قلعه رفتن بیشتر متوجه میشوند منظورمو. دوا ودرمان هم که انگار شامل تعطیلات نوروزی بود دراین روزها. دررابطه باقی بقای شما
نقل قول کردن
#2 amir h 1397-01-14 22:26
جای پروازها خالی
نقل قول کردن
#3 همشهری 1397-01-15 12:04
حالا این تعداد بازدید نفری 5هزار تومان بلیط تهیه کردن و مبلغ هنگفتی میشه. کجا و چطور خرج میشه
نقل قول کردن
#4 حسن 1397-01-15 12:44
آمارها باهم نمی خونند تقریبا همه کسانی که به قصدگردش وارد خرم آباد می شوندازقلعه دیدن می کنند180000قلعه کجا سه میلیون کجا تازه نیمی ازدیدارکنندگان قلعه همشهریان عزیزهستند
نقل قول کردن
#5 دریکوند 1397-01-15 13:18
به نقل از همشهری:
باتشکر از زحمات همه اشاره به یکی دونکته بد نیست.
اول اینکه چند نفر از این بازدید کنندگان از قلعه همشهریان خودمان بودند.انهاکه این روزها به قلعه رفتن بیشتر متوجه میشوند منظورمو. دوا ودرمان هم که انگار شامل تعطیلات نوروزی بود دراین روزها. دررابطه باقی بقای شما

گردشگر گردشگره . این حرفو نزنید خواهشا صنعت گردشگری یعنی پول دربیاری از اثار باستانی دیگه فرقی نداره از کجا . بعضی دوستان جوری با کنایه میگن هم استانی های خودمون بودن انگار کار بدی کردن اومدن از اثار گذشتگان خودشون دیدن کردن اتفاقا اگه هم استانی باشن خیلی بهتره درد بر مسولینی که زحمت کشیدن واقعا دستشون درد منکنه اول فکر کنید بعد بحرفید
نقل قول کردن
#6 همشهری 1397-01-15 19:25
جناب دریکوند من نگفتم هم استانی عرض کردم همشهری.چرا اتفاقا خیلی خوب است منابع درآمدمان زیاد باشد. اما چرا این درآمد در طول سال ومدام نباشد را درک نمی کنم.چشم اول فکر می کنم بعد حرف میزنم.اما متوجه نشدم کجای نظرم جنبه کنایه داشت؟ شاد باشی
نقل قول کردن
#7 سالاری 1397-01-17 02:09
به نقل از همشهری:
حالا این تعداد بازدید نفری 5هزار تومان بلیط تهیه کردن و مبلغ هنگفتی میشه. کجا و چطور خرج میشه

اگر صد و هشتاد هزار نفر دیدن کردن با حساب بلیط پنج هزار تومانی میشود نهصد میلیون تومان !!! تقریبأ یک میلیارد تومان از قلعه درآمد کسب شده حالا حداقل خرج مرمت و آزادسازی قلعه شود
نقل قول کردن
#8 مجید 1397-01-17 04:36
دست همه مسعولین درد نکنه با اینکه امسال تعداد مسافران خیلی زیاد بود ولی خدمت رسانی کیفیتش بالا رفته بود ب امید پیشرفت بسشتر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا