یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بهمن‌ماه 1382، حدود یک ماه مانده به زمان برگزاری انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، به اتفاق چند تن از شخصیت‌های سیاسی استان به دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفتیم.
نگارنده در آن سال‌ها به اقتضای سنین جوانی، سری پرشور داشته و همواره منتقد وضع موجود و به‌ویژه سال‌های ریاست جمهوری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم.
در آن برهه، امپریالیسم آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل با همکاری ضدانقلاب خارج نشین، هم چون چند دهه گذشته، بحرانی بین‌المللی را برای کشورمان ایجاد کرده بودند، به‌گونه‌ای که اکثر کشورهای اروپایی سفرای خود را از تهران فراخواندند.
در مدت کوتاهی که در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام بودیم، تعداد زیادی از شخصیت‌های مهم کشوری و لشگری به دیدار ایشان می‌آمدند، توصیه‌های لازم را می‌گرفتند و به محل کار خود می‌رفتند.
آن موقع فهمیدم که هاشمی یک شخصیت عادی و یا یک دولت‌مرد معمولی نیست، بلکه مغز متفکر و یکی از استوانه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی است. به همین دلیل از آن تاریخ تاکنون، این بزرگ‌مرد، برایم قابل احترام و ستایش بوده و هست.
تاریخ ایران و خاورمیانه، کم‌تر شخصیتی جامع شرایط نظیر این بزرگ‌مردِ از تبار لرستان و کرمان را به خود دیده است.
این شخصیت کم‌نظیر سیاسی مذهبی و مفسر قرآن، از سال 1337 تا لحظه فوت، در کوران حوادث و تحولات سیاسی قبل و پس از انقلاب اسلامی، نقش بسزایی در عبور کشور از بحران‌های مختلف ایفا کرد.
با درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی یکی از مؤثرترین و کارآمدترین شخصیت‌های خود را از دست داد و ملت ایران اسلامی به سوگ نشست.
متأسفانه در کشور ما خیلی از فعالان سیاسی، قواعد بازی سیاسی را رعایت نمی‌کنند و جناح و طیف مقابل خود را نه در قامت یک رقیب که هم چون دشمن می‌پندارند و این مسئله باعث تندروی‌های زیادی در فضای سیاسی کشور شده و می‌شود.
این شخصیت بزرگ در طی این سال‌ها، همواره آماج تهمت‌ها و هجمه‌های زیادی قرار داشت و این در حالی ست که آقای هاشمی یارغارِ امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.
نقل است که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی که در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به عنوان رئیس مجلس خبرگان برگزیده شده بود، بعد از انتخاب به این سمت، به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رود و از معظم له می‌خواهد که توصیه‌ای به وی بنمایند.
حضرت آبت الله خامنه‌ای در این دیدار یک توصیه مهم به آیت‌الله مهدوی می‌کنند و از او و سایر اعضای خبرگان می‌خواهند که احترام آیت‌الله هاشمی را داشته و شأن و منزلت آن مرحوم را مراعات کنند.
در سال‌های اخیر خیلی‌ها تلاش کردند که بین هاشمی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، این دو یار دیرین امام خمینی (ره) جدایی بیندازند، خوشبختانه آن‌ها موفق نشدند نقشه خود را عملی کنند و آیت‌الله هاشمی تا لحظه رحلت از این دنیای فانی، در کنار رهبر فرزانه انقلاب ماندند.
در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، معظم له به این موضوع اشاره‌کرده‌اند. در بخشی از این پیام آمده است " اختلاف‌نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هایی از این دوران طولانی، هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود، به‌کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسان در سال‌های اخیر با شدّت و جدیت در پی بهره‌برداری از این تفاوت‌های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.
او نمونه‌ی کم‌نظیری از نسل اوّل مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود."
به هر حال این مبارز نستوه، عصر روز یکشنبه 19 دی 1395 به دیدار معبود شتافت.سراسر دوران زندگی شخصی، سیاسی و مبارزاتی آیت‌الله هاشمی برای آحاد جامعه، درس و عبرت است.
اما مهم‌ترین ویژگی این شخصیت مبرز و برجسته، خط و مشی معتدل و دوری وی از افراط‌وتفریط است.
می‌توان گفت؛ طوفان‌ها و امواج سیاسی و تنش‌های موجود در جامعه، نشات گرفته از افراط و تفریط برخی سیاسیون و بازیگران عرصه سیاست در کشور است.
رسیدن به آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه در گرو پرهیز از افراط و تفریط و تندروی‌هاست. دین مبین اسلام هم دین اعتدال بوده و همواره از افراط و تفریط نهی می‌کند.
به نظر می‌رسد مشی معتدل و پرهیز از افراط و تفریط که در لحظه به لحظه زندگی سیاسی و اجتماعی آیت‌الله هاشمی قابل مشاهده است، نیاز امروز جامعه ما به‌ویژه در میان فعالان عرصه سیاست است.
در پایان یادآور می‌شود که آیت‌الله هاشمی شخصیتی فرا جناح بوده و در قالب یک جناح یا طیف سیاسی خاص نمی‌گنجد. هاشمی متعلق به ‌کل نظام و کشور بوده و هیچ جریان یا گروه سیاسی نمی‌تواند ادعا کند که هاشمی منتسب به آن‌هاست.
هاشمی هاشمی بود؛ مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

مصطفی رباطی/ پایگاه خبری یافته
 
توضیح: هرگونه باز نشر این مطلب منوط به ذکر نام نویسنده و عنوان سایت می‌باشد.












مصطفی رباطی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 بختیاری 1395-10-21 10:58
سلام

خدایش در جوار رحمت واسعه خویش قرار دهد
نقل قول کردن
#2 وحيد 1395-10-21 19:18
سلام ، بسيار عالى ولى عكس العمل نشان ندادن در اتفاقات و قضاياى مربوط به فرزندانش ب نظر من در وجهه خود خدشه وارد كرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا