یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد گفت: کسانی که منافع‌شان به خطر افتاده، با جنجال‌آفرینی قصد زیر سؤال بردن خدمات شهرداری را دارند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "یحیی عیدی‌بیرانوند" در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی لرستان در گفتگوی اختصاصی با یافته گفت: پرداخت عوارض شهرداری، حداقل کاری است که http://yaftenews.ir/images/93/93-12/eydi.jpgشهروندان باید انجام دهند، اما بسیاری از مردم از پرداخت این عوارض خودداری می‌کنند.
وی در پاسخ به این ابهام که طی روزهای اخیر چند آتش‌سوزی در کوه‌های داخل شهر و به خصوص بام خرم‌آباد اتفاق افتاد و شکایاتی مطرح شد که نیروهای آتش‌نشانی به موقع اقدام نکرده‌اند، گفت: در آتش‌سوزی‌ها، وجود علف‌های خشک در سطح تپه‌ها و کوه‌های اطراف خرم‌آباد باعث شده که حریق به سرعت گسترش یافته، لذا فرصت واکنش کم است، نکته مهم در این آتش‌سوزی‌ها اطلاع‌رسانی سریع به عوامل آتش‌نشانی است، در مورد بام خرم‌آباد، عوامل آتش‌نشانی اعلام کردند که دسترسی و مهار کانون آتش فقط از طریق نیرو و کپسول امکان‌پذیر بود، ولی به علت حجم زیاد آتش و سرعت انتشار، عملاً مهار آن سخت بود.
به شهردار خرم‌آباد یادآور شدیم که نیروهای مردمی، مدعی هستند که ماشین‌های آتش‌نشانی اقدام عاجلی نکرده‌اند؟
وی پاسخ داد: شاید کوتاهی‌ها در برخی موارد هم باشد، اما در مورد بام خرم‌آباد کانون آتش در وسط کوه بود و با امکانات ما امکانات مقابله با آتش وجود نداشت.
عیدی‌‌بیرانوند ادامه داد: متأسفانه شهروندان ما خیلی از کارهای خوب را نمی‌بینند، من از شهروندان خوب خرم‌آباد سؤال دارم، در این شهر و در کل عمر شهرداری‌ها فقط 110 هکتار فضای سبز و پارک وجود داشته است، اما در حال حاضر 118 هکتار پارک ساخته‌ایم!
عیدی بیرانوند افزود: آیا مردم پل شاپوری را نمی‌بینند که 17 میلیارد پول فقط بابت زمین پرداخت کردیم؟ آیا آبشار طلایی را نمی‌بینند که ما از مجموع 44 هکتار 10 هکتار را انجام داده‌ایم، آیا مردم ورودی شهر را از سمت بروجرد یا 4 کیلومتر ورودی شهر از سمت الشتر را نمی‌بینند؟ آیا مردم بهسازی بلوار از سمت پل‌دختر را ملاحظه نمی‌کنند؟
شهردار ادامه داد: چرا شهروندان 200 پروژه شهری را نمی‌بینند؟ تغییرات در وضعیت آسفالت شهر یا پیاده‌رو در مرکز شهر مشهود نیست؟ آیا نورپردازی در مرکز شهر را نمی‌بینند آیا بهبود زباله‌ی شهر حدود 300 رفتگر اضافه‌ شده را نمی‌بینند. متأسفانه بسیاری از شهروندان ما علیرغم این خدمات، با ما مشارکت ندارند.
وی در پاسخ به این سؤال که مشارکت مردم را در چه می‌بینید؟ گفت: پرداخت عوارض قانونی شهرداری، حداقل کاری است که شهروندان باید انجام دهند، اما بسیاری از مردم از پرداخت این عوارض خودداری می‌کنند. ما بر اساس قانون عوارض شهرداری را خواهیم گرفت، زیرا شهروندان باید حق‌وحقوق استفاده از خدمات شهری را پرداخت کنند.
خبرنگار یافته توضیح داد که شاید یکی از دلایل عدم مشارکت شهروندان، انتشار برخی اخباری است که در حوزه شهرداری به گوش می‌رسد. به‌طور مثال برخی شهروندان در بحث مشاوران شما ابهام دارند.
شهردار خرم‌آباد پاسخ داد: این‌ها توجیهاتی است که مردم ما در راستای عدم مشارکت خود می‌آورند، هر مشاوری که ما آورده‌ایم در جهت بهبود امور و ارائه خدمات بهتر بوده و بیشتر از هزینه‌ای که برایش کرده‌ایم برای ما درآمد داشته است. به طور مثال یکی از این مشاوران ما فقط در یک پروژه که مبلغ يك میلیارد و 200 میلیون صورت‌وضعیت را به 450 میلیون کاهش داده است. همین مشاور رأی قطعی 70 میلیون تومانی را که علیه شهرداری صادر شده بر می‌گرداند. این حسن است یا ضعف؟ حالا به فرض 5 یا 6 میلیون هم حقوق دریافت کند.
وی ادامه داد: متأسفانه این مطالب از طرف کسانی مطرح می‌شود که منافع‌شان به خطر افتاده است و با جنجال‌آفرینی قصد زیر سؤال بردن خدمات را دارند.
شهردار خرم‌آباد در پاسخ به این سؤال که در رابطه با اصلاح ساختار اداری شهرداری چه اقداماتی کرده‌اید؟ گفت: 130 نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شدند که به‌جای آن‌ها تعدادی نیروی شرکتی که وابستگی به شهرداری ندارد جای‌گزین کردیم، شهرداری در این حوزه اقداماتش را ادامه خواهد و ساختار بیمارگونه شهرداری، با قوت در حال اصلاح هست و شهرداری یک مسیر با موفقیت را طی می‌کند.
وی گفت توقع دارم که رسانه‌ها اخبار اقدامات خوب شهرداری را مطرح کنند.
شهردار خرم‌آباد در خصوص برخی اقدامات در سطح شهر گفت: برای اولین بار 23 هزار متر پیاده‌روسازی در خرم‌آباد با استاندار لازم و رعایت ضوابط را اجرا کرده‌ایم.
بیرانوند ادامه داد: برای اولین بار راست‌گرد شهدا و چپ‌گرد پل دارایی زاده را بازگشایی کردیم و در خیابان شهدا 2 میلیارد و 200 میلیون تومان فقط ملک خریداری و تملیک شد، بیشتر از 2 هکتار ملک در کوی علی‌آباد خریداری‌ و بازگشایی‌شده است؛ 2 هکتار دره‌ی اسدآبادی در حال بازگشایی است. پل جهاد گران و پل شهید صارمی به بهره‌برداری رسید.
وی دیگر اقدامات شهرداری را عملیات پل هاشم زاده با مشارکت بخش خصوصی، خریداری بیش از 60 ملک در کوی علی‌آباد برای سامان‌دهی ورودی‌های شهر و خرید تجهیزات برای آتش‌نشانی قید کرد و گفت: همه این اقدامات با مشارکت 8 درصدی مردم در پرداخت عوارض انجام می‌شود.
خبرنگار ما از وضعیت "بام دوم خرم‌آباد" در محله پشت بازار پرسید و این که 3 ماه از وعده استاندار برای شروع عملیات تکمیل این مجموعه گذشته است. شهردار گفت: طرح بام دوم خرم‌آباد پیشنهاد بنده بود، به استاندار محترم عرض کردم این منطقه زیرساختش آماده است و شهرداری می‌تواند جاده آن را آسفالت کند، منابع طبیعی درختان و گاردریل را ترمیم کند، اداره‌ی برق روشنایی‌اش و آب و فاضلاب آب شرب را تأمین کند.
وی با اعلام این که در روزهای اخیر در این خصوص جلسه‌ای با استاندار خواهیم داشت، افزود: این یک پروژه مشارکتی است که در جلسه تقسیم وظایف خواهد شد زیرا شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند آب، برق، جاده، درخت و گارد ریل را تجهیز و آماده کند. متأسفانه در این پروژه همه ادارات رها شده‌اند و نوک پیکان حملات به سمت شهرداری است.
شهردار خرم‌آباد افزود: برخی جوسازی‌ها منصفانه نیست، بودجه جاری و عمرانی شهرداری در سال گذشته 90 میلیارد تومان بود، اما با همکاری شورا قرارداد 200 میلیارد تومانی منعقد کرده‌ایم و 44 پروژه را شروع خواهیم کرد. این موارد حاصل شهامت شهرداری است که متأسفانه کسی به آن نمی‌پردازد.
گفتگو: عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 دد 1395-05-31 12:20
این مشاور واقعا با شناختی که ازش دارم کارش درسته
نقل قول کردن
#2 کارمند شهرداری 1395-05-31 12:44
شهردار خرم‌آباد در پاسخ به این سؤال که در رابطه با اصلاح ساختار اداری شهرداری چه اقداماتی کرده‌اید؟ گفت: 130 نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شدند که به‌جای آن‌ها تعدادی نیروی شرکتی که وابستگی به شهرداری ندارد جایگزین کردیم.
آقای شهردار استخدام های صورت گرفته از بین برخی نزدیگان مدیران می باشد.لطفا به شعور مردم توهین نفرمایید.با انتصاب مدیران سفارشی و استخدام های غیرقانونی نمی توان مسند و مدیریت را حفظ کرد،که اگر میشد الان به بعدبی ها نمیرسید.مدیران پاکدست و متخصص در شهرداری خرم اباد منزوی شده اند. اصل شایسته سالاری ضامن بقای هر دستگاه و عاملی جهت ایجاد رضایت در شهروندان است.مدیر وکارمند سفارشی باعث ناکارآمدی دستگاه و بی انگیزه شدن کارکنان میشود.
نقل قول کردن
#3 دریکوند 1395-05-31 13:12
جناب آقای شهردار محترم، با عرض سلام و احترام
این که ما می‌گوییم برای ماسور هیچ کاری نکردید و میخواهیم ما را هم مثل بقیه نقاط شهر ببینید، آیا منافعمان در خطر است؟؟ اینکه ما اهالی ماسور سطل زباله میخوایم، اتوبوس خط واحد میخوایم، آسفالت مثل بقیه نقاط شهر میخوایم، مکان ورزشی و مکان تفریحی میخوایم،پارک و فضای سبز میخوایم، آیا اینا خواسته‌های غیر معقولیه؟؟ آقای شهردار خیلی مشتاقیم یه روز بیاید و بگید برای ماسور چه اقداماتی انجام داده‌اید.... تا اینجاش که ما چیزی از شما ندیدیم.
نقل قول کردن
#4 همشهری 1395-05-31 14:37
واقعا که زحمت زیادی برا مبلمان شهری و فضای سبز و زیباسازی کشیده شده است و جای تشکر دارد
نقل قول کردن
#5 امین ساکی 1395-05-31 14:38
اقای شهردار،برنامه برگزار میکنید برای جذب سرمایه گذار حال اینکه سرمایه گذار بومی با خروار خروار کاغذ و نامه به دفتر شما مراجعه می کند و شما فقط از این اتاق به آن اتاق روانه اش می کنید. پیشنهاد می کنم کمی منصف باشید که حرف برای گفتن زیاد است. هر طرحی ارائه می شود شما و شورا مسکوتش می گذارید و بعد که اب از اسیاب افتاد با دوستان و اقوام و ... اجرایش می کنید. در کشورهایی که من رفته ام و از نزدیک دیده ام یا حتی استان های توسعه یافته کشور خودمان، مسئولین منت سرمایه گذار را می کشند اما شما آنقدر آدم را خسته می کنید تا سر به بیابان بگذارد.
نقل قول کردن
#6 امین ساکی 1395-05-31 14:41
ادامه مطلب...
برای شما سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری اهمیتی ندارد که اگر داشت علیرغم پیگیری های شبانه روزی بنده و با توجه به اینکه گفتیم نیازی به اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی هم نداریم پای کار می آمدید نه اینکه چند نامه صادر کنید و دست آخر نامه های صادره را هم به باد فراموشی بسپارید. هر طرحی که دادیم چند ماه بعد به تاراج رفت و دوستان شما ان را اجرا کردند. این انصاف نیست و بدانید که تضییع حقوق دیگران تاوان دارد و مجازات کننده خداست و چوب خدا هم بی صدا اما گزنده است. امین ساکی/ سرمایه گذار لرستانی/ خرم آباد
نقل قول کردن
#7 عباس 1395-05-31 14:47
درود بر شرف شهردار عزیز
نقل قول کردن
#8 شهرسازی 1395-05-31 17:38
از اول انقلاب تا الان در شهرداری خرم آباد کسی به اندازه آقای عیدی موفق عمل نکرده است. کافیست منصف باشیم و مقایسه کنیم.البته ضعف و عقب ماندگی زیاد است و شهر ما هم درآمدی ندارد پس ایده آلی فکر نمیکنیم در مورد شهرداری. برخی اعضای شورای شهر در دوره تصدی شهردار قبلی هرگز اعتراضی نمیکردند و الان فقط اعتراض میکنند به خاطر...اما شهروند ان و من جمله آقای دریکوند حق دارند. فقط منصف باشیم که کارهای زیادی توسط شهردار در مقایسه با قبل صورت گرفته گرچه تا ایده آل فاصله است
نقل قول کردن
#9 رادین دالوند 1395-05-31 17:47
جناب شهردار اینکه فرموده اید.مردم نمی بینند مطمئن باشید هزار دلیل دارد. اینکه عوارض پرداخت نمی کنند. ریشه در خدمات و شهرداری های شما دارد. با شعار و رقم نمی توانید خدمات دهید. در عمل خودتون را اثبات کنید. تا حالا شنیدید که مردم خرم آباد می گویند حاضریم زندان بیفتیم یا بیمارستان بستری بشن ولی سر و کارشان با شهرداری های محترم نواحی نیفتد. دوصد گفتار چو نیم کردار نیست...?
نقل قول کردن
#10 امین ساکی 1395-05-31 19:22
جناب اقای عیدی بیرانوند چرا شما و عوامل شما در شهرداری منطقه 2 علیرغم رای قطعی صادره از سوی دیوان عدالت مبنی بر برخورداری مالکین محله مطهری،حدفاصل دو خیابان مسجد دولتیاری و پارک سرچشمه، از انجام وظایف قانونی سرباز می زنید. چرا با توجه وجود دو خیابان عریض و ساخت و سازهای مجاورین و قوانین موجود کارشکنی میکنید؟؟؟ چرا بر قانون سختگیرانه معاون عمرانی که اعلام کرده 5 طبقه روی پایلوت هم عمل نمی کنید؟؟؟خنده دار است که شهردار منطقه 2 اعلام کرده مجوز دو طبقه برای مالکین صادر خواهد کرد. بی شک حقوق تضییع شده را از طرق قانونی پیگیری می کنیم.
نقل قول کردن
#11 امین ساکی 1395-05-31 19:28
به نقل از شهرسازی:
از اول انقلاب تا الان در شهرداری خرم آباد کسی به اندازه آقای عیدی موفق عمل نکرده است. کافیست منصف باشیم و مقایسه کنیم.البته ضعف و عقب ماندگی زیاد است و شهر ما هم درآمدی ندارد پس ایده آلی فکر نمیکنیم در مورد شهرداری. برخی اعضای شورای شهر در دوره تصدی شهردار قبلی هرگز اعتراضی نمیکردند و الان فقط اعتراض میکنند به خاطر...اما شهروند ان و من جمله آقای دریکوند حق دارند. فقط منصف باشیم که کارهای زیادی توسط شهردار در مقایسه با قبل صورت گرفته گرچه تا ایده آل فاصله است

برادر عزیز کارهای ظاهری چه فایده دارد؟؟؟ چرا مشکل مالکین مطهری که همه از مسئولین و رجال و نسوان خوش نام شهر هستند را مرتفع نمی کنند؟؟؟ آیا فقط کارهایی که وجه تبلیغاتی دارد در اولویت است. نزدیک به 70 مالک اسیر نظر شخصی اند که به زودی در سطح وسیع گلایه مندی عزیزان را در رسانه های مطرح کشور منتشر خواهم کرد. منصف باشید و دفاع جانب دارانه نکنید !
نقل قول کردن
#12 پایتخت نشین 1395-05-31 22:08
با سلام.. من مصاحبه شهردار محترم را خواندم... آقای شهردار محترم ضعف اعمال شیوه های مدیریتی کسب درآمد پایدار و ناپایدار را تنها بر عهده مردم نیندازید؟آیا شما از استانی دیگر در این استان پست گرفته ايد؟ همانطور که می دانید سطح درآمد خرم آبادیها پایین تر از سطح تمام کشور است....با علم به این موضوع شما شهردار شهر شده ايد....شعار اصلی شما مقصد گردشگری هست..استراتژی بازاریابی شما از این شعار چیست؟بعنوان مثال درآمد های ناشی از ورود به پارک کیو را چرا رها نموده اید.... آیا نمی شود با استفاده از مشاورین و متخصص حوزه مارکتینگ و بازار این حوزه را مدیریت نمود و درآمد های پایدار یا نیمه پایدار کسب نمود..می شود.... خواهش میکنم همه چیز را بر دوش مردم قرار ندهید.... مردم شهر ما اگر واقعا درآمد داشته باشند عوارض را هم بصورت مکفی پرداخت می نمایند..البته از اقدامات صورت گرفته هم تشکر میکنم.
نقل قول کردن
#13 همشهری 1395-06-01 00:34
به نقل از امین ساکی:
اقای شهردار،برنامه برگزار میکنید برای جذب سرمایه گذار حال اینکه سرمایه گذار بومی با خروار خروار کاغذ و نامه به دفتر شما مراجعه می کند و شما فقط از این اتاق به آن اتاق روانه اش می کنید. پیشنهاد می کنم کمی منصف باشید که حرف برای گفتن زیاد است. هر طرحی ارائه می شود شما و شورا مسکوتش می گذارید و بعد که اب از اسیاب افتاد با دوستان و اقوام و ... اجرایش می کنید. در کشورهایی که من رفته ام و از نزدیک دیده ام یا حتی استان های توسعه یافته کشور خودمان، مسئولین منت سرمایه گذار را می کشند اما شما آنقدر آدم را خسته می کنید تا سر به بیابان بگذارد.

آقای ساکی میشه بفرمایید حضرتعالی کی سرمایه گذار شده اید؟ میشه بفرمایید چقدر سرمایه دارید؟! شما ادعای خوانندگی، نوازندگی مجری گری، تهیه کنندگی ، جهانگرد دارید‌ اینا را میشه پذیرفت، ولی سرمایه‌گذاری شما را خیر!
خرم آباد شهر کوچیکیه و همه همدیگر را میشناسیم! خواهشا در حد توانتان ادعا بفرمایید!.//
نقل قول کردن
#14 سجاد قاسمي 1395-06-01 10:49
جناب عيدي بيرانوند از حرکات نمادين دم ميزنند و لباس رفتگران ميپوشند و در خيابان هاي اصلي شهر زباله ايي را به سطل مي اندازند
البته بسيار حرکت خوبي است
ولي آيا منظور ايشان از کساني که منافعشان در خطر است کساني است که چند سال است با وجود پرداخت عوارض از داشتن سطل زباله هم محرومند
نقل قول کردن
#15 کارمند عمران شهرداری 1395-06-01 11:56
بخشی از خدمات شهرداری در محله ماسور برای آنها که می گویند شهرداری هیچ کاری نکرده است...تکمیل آسفالت خیابان اصلی ماسور به نام بهاران...اجرای جدول سنگی در کوچه نیلوفر شش...اجرای جدول بتنی در کوچه های نیلوفر پنج و کوچه چاه و پردیس نه و ده و یازده و پاسارگاد شش و هفت و هشت و نه و گلستان ده....اجرای پارک تپه ماسور...اجرای زیرسازی کوچه های نسترن و پاسارگاد...احدا ث پارک گلستان ماسور...اینها فقط مواردی بود که من الان حافظه ام یاری کرد...اما برای قاضی آباد یا علوی کمتر کار شده...مهمترین نکته این است که عوارض پرداختی توسط مردم ماسور دربرابر مردم قاضی آباد علوی تقریبا هیچ است.
نقل قول کردن
#16 باهم آبادت میکنیم 1395-06-01 14:35
بحثهای فرساینده ومجادلات بیحاصل منتج به عقب ماندن از دور توسعه میشود.شهرداری که پنجاه سال خاک یک شهر را خورده مشکلات شهرش را بهترمیشناسد.خرم آباد تنها مرکزاستانی است که فاقدترمینال برون استانی است.بجای تسطیح تپه کهریز وساخت ترمینال درآنجا,ترمینال را به منطقه مسکونی کرگانه بردند.سالن انتظارش خیلی کوچک است و خیابان کم عرضش توان پذیرش اتوبوسهای پهن پیکر را ندارد و از بلوار اصلی فاصله دارد.تقاطع گلدشت۲سال است که بلاتکلیف رهاشده و درختان بلوار خلیج فارس حدفاصل ماسور تا فرودگاه خشک شدند.تقاطع کوی بسیج معلوم نیست کی عملیاتی میشود و راه دسترسی به مسکن مهرکمالوند همچنان نا ایمن است.آسفالت خیابان زیرپل انقلاب خرم آباد جنب پارک صخره ای کنده شده و محتاج آسفالت است.قانون آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی سال۸۹در هیعت دولت تصویب شد ولی تابحال اجرایی نشده.شهدا و مطهری و انقلاب فاقد پارکینگ طبقاتی است.خیابان حافظ هنوز تعریض نشده.
نقل قول کردن
#17 امین ساکی 1395-06-01 14:55
آقای ساکی میشه بفرمایید حضرتعالی کی سرمایه گذار شده اید؟ میشه بفرمایید چقدر سرمایه دارید؟! شما ادعای خوانندگی، نوازندگی مجری گری، تهیه کنندگی ، جهانگرد دارید‌ اینا را میشه پذیرفت، ولی سرمایه‌گذاری شما را خیر!
خرم آباد شهر کوچیکیه و همه همدیگر را میشناسیم! خواهشا در حد توانتان ادعا بفرمایید!.//
سالهاست که در این عرصه مشغول خدمت به مردم کشور هستم . پس لطف کنید و عنوان سرمایه گذار را نیز به موارد مورد اشاره تان اضافه کنید.
نقل قول کردن
#18 محمد فیضی 1395-06-05 10:33
باسلام وتشکر از شهردارمحترم
من برای اینکه ازاول متهم به مخالفت با شهردارعیدی نشوم. درهمان شماره اول بعداز معارفه تیتر زدم"عیدی ناخدای کشتی طوفان زده شهرداری خرم آباد" درسخن سرپرست قدس لرستان هم27 توصیه به شهردارکردم تاخرم آباد" خرم و آباد" شود .
یکی ازآن توصیه ها،ساماندهی نیروهای مازادبود که هنوز هم شهردای ازاین همه نیروی اضافه رنج میبرد/یکی ساماندهی سطل های زباله بود که شهرداری سالانه بیش ازچندمیلیارهزین ه خریدسطل میکند/ یکی نصب پل اتصال کوچه ها به خیابانهاست / یکی پارک بیش ازدوهزارخودرو بلاستفاده کارکنان بانکها ودولت درمحلهای مجازازساعت7/30ص بح الی14/30وعصرها محل پارک مغازه داران است/یکی سدمعبرهای مختلف درنقاط مختلف شهر است.و.... گویاشهردارمحترم این چندمورد را نمی بیندو اصلا به حساب نمی آورد.بعد از16ماه آیانباید این شهردار را نقدکرد؟ مردم از این همه بی تفاوتی شهرداررنج میبرند.حالانظاف ت وپاکیزگی شهربماند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا