یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

صبح امروز دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت به همراه مهندس مسعود حمیدیان مشاور برنامه ریزی حوزه معاونت درمان جهت بازدید از مراکز درمانی، پروژه های توسعه ای و ارزیابی روند ارائه خدمات به استان لرستان سفر کردند.
به گزارش یافته، بازدید از بخش های مختلف بیمارستان شهید رحیمی خرم اباد و دیدار با پرسنل و عیادت از بیماران اولین برنامه این سفر بوده است.

چهار هزار پزشک متخصص در کشور توزیع می شوند
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار هزار پزشک متخصص و فوق تخصص تا پایان مهرماه جاری در نقاط مختلف کشور توزیع خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید کریمی روز شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان های خرم آباد بیان کرد: این تعداد به منظور استقرار پزشکان متخصص در سطح کشور به ویژه مناطق محروم توزیع می شوند که سهم دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز مشخص شده است.
وی با اشاره به طرح های درمانی در حال اجرای این استان بیان کرد: طی یکسال گذشته میزان پیشرفت طرح عمرانی بیمارستان نیایش ۲ برابر شده است و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا ۲ سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به لزوم ایجاد تخت های بیمارستانی در لرستان، اظهار داشت: لرستان در گذشته نسبت به میانگین کشوری عقب بود، اما با اقدامات دولت سیزدهم یک هزار و ۱۰۰ تخت جدید برای این استان تامین شده که با بهره برداری از آنها، سرانه استان به میانگین کشوری خواهد رسید.
دکتر کریمی ادامه داد: تمام بیمارستان های لرستان دارای دستگاه سی تی اسکن هستند و دسترسی به ام آر آی نیز در سطح استان خوب است ، همچنین در حوزه درمان سرطان نیز شتاب دهنده بعدی در این استان فعال خواهد شد.
وی با تاکید بر پیگیری لازم برای تامین نیازهای بهداشتی و درمانی استان، اظهار داشت: در خصوص تامین ماشین بیهوشی، تخت های دیالیز و تجهیزات اتاق عمل در لرستان هماهنگی های لازم انجام شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تجهیزات و نیازمندهای حوزه بهداشت و درمان لرستان به زودی تامین و در راستای ماندگاری پزشکان و پرستاران و پرداخت مطالبات و معوقات نیز پیگیری های لازم انجام می شود.
 
 
۱۵ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی توسط دولت سیزدهم در کشور ایجاد شد
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۵ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی توسط دولت سیزدهم در کشور ایجاد شده است و هفت هزار تخت نیز امسال به این مجموع اضافه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر "سعید کریمی" روز شنبه پس از بازدید ار بیمارستان های خرم آباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم اکنون ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور فعال می باشد که از این مجموع ۱۵ هزار و ۴۰۰ تخت در دولت سیزدهم ایجاد شده است.
وی افزود: هشت هزار تخت آماده به خدمت نیز در سطح کشور وجود دارد که با استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۸ مهرماه جاری فعال خواهند شد که جهش خیلی خوبی در تخت های بیمارستانی رخ می دهد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در زمینه تخت های آی سی یو و پی ای سی یو تعداد به ۲ برابر رسیده است، یادآور شد: چهار هزار پزشک متخصص و فوق تخصص طی ماه جاری در سطح کشور توزیع خواهد شد که حداقل ۶۰ پزشک متخصص در تمامی رشته های مورد نیاز سهم لرستان خواهد بود.
کریمی به راه اندازی تخت های بیمارستانی طی ۲ سال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: طرح های بیمارستان تعهدات دولتی هستند که منابع مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به لزوم راه اندازی و تجهیز مراکز ناباروری در سطح لرستان نیز گفت: یک مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان بروجرد بهره برداری می شود و تمام مراکز درمان ناباروری استان نیز به سطح سه ارتقا خواهند یافت.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با حمایت های دولت هزینه های بستری در حوزه ناباروری ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در حوزه درمان سرپایی نیز بیماران نشان دار ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند.
دکتر کریمی در خصوص اپیدمی سویه جدید ویروس کرونا به نام "پیرولا" اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در کشور گزارش نشده و شایع ترین سویه ویروس کرونا در ایران "ایکس بی بی" امیکرون است و تا یک هفته پیش شیوع ۳۰ درصد کرونا و هشت درصد آنفلوآنزا داشتیم که درصد ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر و ابتلا به کرونا کمتر شده است.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-07-15 22:37
در کل استان لرستان هیچ‌گونه بیمارستان سوانح و سوختگی وجود ندارد همچنین اگر بیمارستانها نیرو میخواهد آزمون برگزار کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا