یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از برگزاری نخستین نشست نظارتی این کمیسیون به منظور بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان لرستان خبر داد و گفت: مجمع نمایندگان استان دغدغه‌های خود را در چندین حوزه از جمله نبود اعتبار کافی برای تکمیل پروژه‌های درمانی و جبران کسری درآمد برای پرداخت معوقات پرسنل و قدمت بالای بیمارستان‌ها مطرح کردند و رحیمی معاون توسعه قول تسریع در تأمین اعتبارات ساخت بیمارستان‌ها را داد و همچنین مقرر شد تخصیص منابع برای پرداخت معوقات پرسنل در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش یافته، سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، ۲۵ تیرماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی مشکلات بهداشت و درمان استان لرستان با حضور مجمع نمایندگان، استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی و مسئولان سازمان برنامه بودجه خبر داد و گفت: امروز نخستین نشست نظارتی و جدی کمیسیون به منظور بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان‌ها برگزار و مقرر شد این جلسات در زمان برگزاری نشست‌های کمیسیون‌ها به صورت هفتگی تداوم داشته باشد.
وی افزود: حضور استاندار لرستان در این نشست به عنوان شخص عالی دولت باعث خواهد شد که راهکار‌های اجرایی برای رفع مشکلات حوزه سلامت استان مدنظر دولت قرار گیرد و این موضوع می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم با اشاره به مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، ادامه داد: در این نشست استاندار در جریان نظرات کارشناسی شده قرار گرفت و مقرر شد از محل مولدسازی در استان لرستان نگاهی ویژه به تأمین منابع ساخت پروژه‌های نیمه تمام حوزه درمان داشته باشند.
اسحاقی یادآور شد: مجمع نمایندگان استان دغدغه‌های خود را در چندین حوزه از جمله نبود اعتبار کافی برای تکمیل پروژه‌های درمانی، بدهی دانشگاه به شرکت‌های پخش دارویی، جبران کسری درآمد برای پرداخت معوقات پرسنل، ماندگاری پزشکان درمناطق محروم و قدمت بالای بیمارستان‌ها مطرح کردند و رحیمی معاون توسعه قول تسریع در تأمین اعتبارات ساخت بیمارستان‌ها را داد و مقرر شد که طی یک ماه آینده گزارشی در مورد تأمین اعتبارات وزارت بهداشت ارائه شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد موضوع جبران کسری درآمد برای پرداخت معوقات پرسنل قرار شد که هر چه سریع‌تر نسبت به تخصیص درآمد اقدامات لازم انجام شود.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون مبارزه با فساد مجلس شورای اسلامی با یادآوری تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برای تأمین منابع به منظور تکمیل پروژه‌ها، گفت:‌ایشان مطرح کرد که در حوزه بهداشت و درمان نیاز به ساخت ۸۲ واحد شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه سلامت شهری و مرکز خدمات جامع سلامت دارند که برای معاون توسعه درمان تکلیفی ایجاد شد و‌امیدواریم این کار را عملیاتی کنند.
وی یادآور شد: بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه ذخیره دارویی استان لرستان کافی نیست بنابراین مقرر شد کمیسیون مکاتبه‌ای را برای تأمین ذخیره دارویی استان داشته باشد و به طور قطع این کار انجام خواهد شد.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: رحیمی معاون توسعه اعلام کرد خریداری ۱۲ آمبولانس، ۲۲۸ موتورسیکلت اورژانس و ۱۱ خودروی شاسی بلند برای استان لرستان را در دستور کار دارند.
اسحاقی، هدف کمیسیون بهداشت از برگزاری چنین جلساتی را ایجاد تعامل، هماهنگی و برنامه‌ریزی میان ارکان دولت در حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور دانست و گفت: استاندار به عنوان مقام عالی دولت در جریان نقطه نظرات کارشناسی شده سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و مجمع نمایندگان استان لرستان قرار گرفت و اراده و اقناع برای استفاده از ظرفیت مولدسازی را مطرح کرد همچنین معاون توسعه وزارت بهداشت در این رابطه تأکید داشت در صورتی که در مولدسازی این اقدامات انجام شود به تعهداتشان عمل خواهند کرد.



مشکلات حوزه بهداشت لرستان بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، روز یکشنبه در راستای ورود جدی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بررسی حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان‌ها، در نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مقرر شد که از این به بعد جلسات بررسی نیاز‌ها، کاستی‌ها و مشکلات مرتبط با هر استان در حوزه بهداشت و درمان آموزش پزشکی برگزار شود و در همین راستا در اولین جلسه این کمیسیون مشکلات بهداشت و درمان استان لرستان بررسی شد.

این جلسه با حضور استاندار لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، همچنین معاونان و مدیران مرتبط و مجمع نمایندگان لرستان برگزار شد.

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای جبران کسری درآمد، ۳۰۰میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دارویی و تأمین اعتبار ۳بیمارستان در حال ساخت، ساخت مراکز جامع سلامت شهری، محل زیست پزشکان به تعداد۵۰نفر، نوسازی ناوگان آمبولانس استان، نوسازی و تجهیز آزمایشگاهی بهداشت و درمان، تکمیل و تجهیز خوابگاه ۴۰۰نفری دانشجویی، خرید تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی بیمارستانی و ساخت آزمایشگاه مرجع، مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده‌ی استاندار و هیأت همراه در این جلسه بودند.

تنها یک جراح قلب در استان لرستان داریم که ماهانه ۴۰ عمل جراحی انجام می‌دهد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: مسائل کلی حوزه سلامت باید در برنامه هفتم توسعه دیده شود به عنوان مثال تنها یک جراح قلب در استان لرستان داریم که ماهانه ۴۰ عمل جراحی انجام می‌دهد اما متأسفانه حقوق مناسبی دریافت نمی‌کند و ما هم دستمان برای کمک به‌ایشان باز نیست.

به گزارش یافته، بهرام دلفان رئیس علوم پزشکی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اقدام کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان ۳۱ استان کشور، گفت: برای نخستین بار است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استانی برای تشریح مشکلات به کمیسیون دعوت می‌شود و این مایه خرسندی است؛ به طور قطع این حضور می‌تواند گامی مؤثر برای اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه‌ریزی‌ها باشد و‌امیدواریم چنین جلساتی تداوم داشته باشد و رؤسای دانشگاه‌ها به ویژه مناطق محروم در کمیسیون حاضر و نسبت به تشریح مشکلات اقدام کنند تا رفع آن‌ها در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.

وی افزود: در این نشست به اندازه کافی برای طرح چالش‌های اصلی وانتظارات وقت داده شد و توانستیم به خوبی مسائل و مشکلات را توضیح دهیم البته در سایه هم افزایی و تعامل میان وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت اقدامات زیادی انجام شده و‌امیدواریم این جلسات هم منجر به رفع بخشی از مشکلات حوزه سلامت شود.

 

درآمد‌ها کفاف مخارج را نمی‌دهد

دلفان با انتقاد از اینکه درآمد‌های ما کفاف مخارج را نمی‌دهد، گفت: تقاضا کردیم در این حوزه به ما کمک شود البته بسیاری از مسائل در تأمین منابع دخیل است و ضریب اشغال تخت یکی از عوامل و این موضوع هم منوط به حضور متخصصان و یک سری مشکلات هم در عدم ماندگاری و حضور پزشکان متخصص دخیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با تأکید بر اینکه پزشکان متخصص برای تأمین درآمد و زیست در مناطق محروم با مشکلاتی مواجه هستند، ادامه داد: این موضوع کاهش ماندگاری پزشکان را در پی دارد به گونه‌ای که پزشکان طرحی یک تا دو سال حضور دارند و سپس آنجا را ترک می‌کنند بنابراین باید به گونه‌ای اقدام کرد که ماندگاری آن‌ها افزایش یابد؛ با کمبود پزشک عمومی در روستا‌ها به دلیل نبود فرد داوطلب طرح و ناچیز بودن حقوق مواجه هستیم و به طور قطع افزایش درآمد پزشکان متخصص و کاهش مالیات و همچنین بهبود وضعیت زیست در افزایش ماندگاری آن‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

 

تنها یک جراح قلب در استان لرستان داریم که ماهانه ۴۰ عمل جراحی انجام می‌دهد

وی با بیان اینکه مسائل کلی حوزه سلامت باید در برنامه هفتم توسعه دیده شود، گفت: بخش زیادی از مشکلات را می‌توان در برنامه‌های توسعه و سالانه مدنظر قرار داد تا برطرف شوند به عنوان مثال تنها یک جراح قلب در استان لرستان داریم که ماهانه ۴۰ عمل جراحی انجام می‌دهد اما متأسفانه حقوق مناسبی دریافت نمی‌کند و بنده هم به عنوان رئیس دانشگاه دستم برای کمک به‌ایشان باز نیست بنابراین می‌طلبد چنین مسائلی در برنامه‌های توسعه گنجانده شود تا در کنار ماندگاری پزشکان متخصص به فکر افزایش تعداد آن‌ها هم باشیم.

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 بختیاری 1402-04-25 21:51
کارخانه داروسازی ازنا را دریابند
نقل قول کردن
#2 دانشجو 1402-04-26 07:58
در استان لرستان هیچگونه بیمارستان سوانح و سوختگی وجود ندارد و بیماران و حادثه دیدگان را با آمبولانس به تهران و اصفهان و کرمانشاه اعزام می‌کنند لدآ دولت لطف کند و مجوز تاسیس بیمارستان سوانح و سوختگی را به استان لرستان بدهد. تشکر
نقل قول کردن
#3 فرزاد 1402-04-26 09:56
بیمارستان سوانح وسوختگی باید در اولویت باشد ، متاسفانه استان 2 میلیون نفری لرستان هنوز فاقد بیمارستان سوانح وسوختگی می باشد و هنوز هم بیماران سوختگی به تهران ، اصفهان و اهواز اعزام می شوند ، آقای دکتر دلفان باید این موضوع را در اولویت مسائل حوزه ی بهداشت و درمان استان قرار دهند...
نقل قول کردن
#4 شهروند 1402-04-26 12:23
استخدام پرستار و کادر بیمارستان و پزشک براساس آزمون استخدامی زیر نظر سازمان سنجش باشد و بهترین ها را استخدام کنند و به بومی هر شهری هم اولویت استخدام بدهند
نقل قول کردن
#5 الواری 1402-04-26 19:49
استان‌های بزرگ و پرجمعیت مثل تهران و خراسان و آذربایجان و فارس و اصفهان و اهواز و ارومیه و کرج اکثر بودجه را به سمت خود جذب می‌کنند چون هم جمعیتشان زیاد است و هم تعداد بیشتری نماینده دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا