یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین رونمایی از تندیس ۴ نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی‌بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) و قیصر امین پور برگزار شد.
به گزارش یافته، آیین فرهنگی رونمایی از تندیس ۴ نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری عصر روز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۸ در گذر فرهنگی تاراز واقع در ضلع شمالی دریاچه خلیج‌فارس منطقه بیست‌ودو تهران برگزار شد.
شایان ذکر است پس از احداث «گذر فرهنگی تاراز» در ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس منطقه ۲۲ تهران، آیین رونمایی از تندیس ۴ نفر از مشاهیر و نامداران بختیاری شامل علیمردان خان، بی‌بی مریم، مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) و قیصر امین پور که به همت علی نوذر پور شهردار سابق منطقه ۲۲ شهرداری و مشاور کنونی شهردار تهران و با تائید شورای شهر تهران و به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران ساخته و در محل مذکور نصب شده است، با حضور علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ بختیاری برگزار شد.
شایان ذکر است تندیس علیمردان خان و مسعود بختیاری (بهمن علاءالدین) توسط مرتضی آرین، تندیس قیصر امین پور توسط ملک دادیار گروسیان و تندیس بی‌بی مریم توسط قدرت الله معماریان ساخته شده است.
با وجود لغو مراسم رسمی رونمایی از تندیس ۴ چهره مشهور و نامدار بختیاری به دلیل شرایط کرونا، برخی همتباران با حضور در محل گذرگاه تاراز نسبت به رونمایی غیر رسمی از تندیس مشاهیر خود و تجلیل از آنها اقدام کردند.



دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1400-04-20 22:55
درود بر شما کار بسیار عالی و در خور ستایشی بود ممنون از سایت یافته بخاطر نشر این موضوع
نقل قول کردن
#2 علی 1400-04-20 23:27
یافته عزیز ندیدیم بگویند لر و تاکید داشتند بر
قوم بختیاری. حالا یک سری میخواهند بگویند لر
میل خودشان است. درستش مشاهیر بختیاری
است.
نقل قول کردن
#3 رضا 1400-04-21 10:06
دورود بر مرتضی آرین هنرمند خوش ذوق وخوش سلیقه
نقل قول کردن
#4 لورسو فره گپ_ لرستان بزرگ 1400-04-26 00:09
هنی مر بختیاریا.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا