یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سیل لرستان با اینکه تخریب‌های زیادی را در بر داشت ولی در کنار همین تخریب‌ها، اتفاقات جالبی را هم رقم زد.
از دیده شدن افراد سودجویی که بدون وجود هیچ کار مثبتی در کارنامه‌شان، سوار بر موج اخبار شده و نامی برای خود کسب کردند گرفته تا قلم‌فرسایی اهالی رسانه برای جذب مخاطب بدون حضور حتی یک ساعت در مناطق سیل‌زده!
از ساخت و تولید محتوایِ کسانی که از دسترنج افراد حاضر در منطقه فیلم و عکس مستند تهیه کردند و در جشنواره‌های مختلف خودی نشان دادند گرفته تا اداراتی که گهگاه زحمات و کمک‌های مردمی را به نام خود مصادره کردند!
از حضور کاندیدای احتمالی مجلس که کمک‌های مردمی را به سمت مناطق دلخواه سوق می‌دادند گرفته تا مدیرانی که کار گروه‌های مختلف را به نام خود برای مقامات بالاتر در پایتخت ارسال کردند.
از پست گرفتن افراد موج‌سواری که در ایام سیل در فضای مجازی کار کردند و در خواب هم جایگاهی را برای خودشان تصور نمی‌کردند و تقدیم تقدیرنامه‌های ادارات مختلف برای اشخاصی که مفیدترین کارشان در سیل، لایک مطالب مرتبط با سیل بود!
از این اتفاقات که برای جماعت موج‌سوار نان زیادی داشت و زدن عینک خوش‌بینی بر چشم، می‌شود گذشت؛ ولی گذشتن و نادیده گرفتن تلاش‌های دلسوزانه حداقل برای ما سخت و عذاب‌آور است.


سیلِ نان و نام و تصاحب خرِ مرده!

ما؛ اعضای گروه گردشگری_هیجانی «هوف» در روزهای قبل از سیل فعالیت‌های امدادی خود را شروع کردیم؛ از نجات گردشگران گرفتار در سیل که در آبشار شوی گیر افتاده بودند تا کمک در بسته‌بندی آب تصفیه‌شده به مدت ۵ شبانه‌روز!
در اولین لحظات سیل هم با حضور در پل‌دختر با تجهیزات کامل فنی امداد و نجات شامل طناب، سیم بوکسل و اجرای زیپلاین در مناطق مختلف سیل‌زده و همکاری با تیپ ۶۵ نوهِد و ارگان‌های مختلف برای عبور زیرساخت‌های اضطراری مناطق فعالیت‌های حیاتی و ضروری خود را شروع کردیم و بسیاری از تجهیزات فنی را برای استفاده مجدد در اختیار اهالی منطقه قرار دادیم.
پخش کمک‌های نقدی و غیر نقدی هم از جمله کارهای مربوط به ایام سیل بود، کمک‌هایی از سراسر کشور که توسط مردم، سمن‌ها و نهادهای مختلف به ما سپرده شده بود.
هدف از حضور اقشار مختلف جامعه در منطقه کمک‌رسانی بود ولی در این بین گهگاه بی‌اخلاقی‌هایی هم مشاهده شد که از کنار آن‌ها عبور کردیم.
با توجه به تفسیر و شان نزول آیه‌ی ۱۱۵ سوره‌ی هود که می‌فرماید: وَ اصْبرِْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین‏ (صبر پیشه کنید که خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نمی‌کند)
انتظار تقدیر از هیچ نهاد یا ارگانی را نداشتیم ولی اینکه دسترنج ماه‌ها تلاش و دوری از خانه و خانواده‌مان را مصادره کنند برایمان قابل‌قبول نیست!
در دوران سیل گروه هوف با نصب زیپلاین در روستای کیان‌آباد، کمک کرد تا گروه‌های مختلف تعمیرات برق و آب و گاز بتوانند عرض رودخانه را طی کرده و شروع به فعالیت‌های سازنده کنند! ولی در نمایشگاهی که این روزها با عنوان نمایشگاه برزگ عکس" سیل مهربانی" در خرم‌آباد در حال برگزاری است، عکس‌های همان زیپلاین به عنوان رزومه ادارات مربوطه چاپ و نشر داده شده است.
از همه این‌ها که بگذریم گروه هوف در اردیبهشت ۹۸ یک پل معلق کابلی به طول ۶۵ متر در روستای چم‌تکله الشتر برای عبور و مرور اهالی چندین روستا از محل کمک‌های مردمی طراحی و اجرای ساخت کرد. ولی اخیراً در سایت یکی از ادارات که در دوران ساخت حتی حاضر به همکاری برای استفاده‌ی یک‌ساعته از ماشین کمک دار به گروه نشد عکس همان پل به عنوان یکی از پروژه‌های مربوط به دهه فجر انتشار داده شده است.
هدف ما هیچ‌گاه دیده شدن نبود و نیست ولی ادارات مختلف بدانند:
 
" اگر دست ما را نمی‌گیرید، جلوی دستمان را هم نگیرید"
 

********************
توضیح یافته: متن فوق به همراه تصاویر زیر که دربرگیرنده بخشی از کارهای گروه " هوف" در ایام سیل لرستان است، از طرف این گروه در اختیار یافته قرار گرفته تا مورد قضاوت مردم و پیگیری مسوولین قرار گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1398-11-19 07:49
مطلب درست است ،اما چاره نیست ،مشکل اینجاست که به راحتی می شود از بی سوادی و پخمگی رده های بالاتر سو استفاده کرد و با دوز و کلک سرشان کلاه گذاشت، اما آنچه مهم است کار برای خدا و مردم انجام شده و خوشبختانه بر عکس مسئولان مردم خوب سره را از ناسره تشخیص میدهند،(گروه هوف دوستتان داریم)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا