یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم تشییع و نماز بر پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی و همر‌زمانش در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار یافته، از ساعت ۸ صبح دوشنبه 16 دی‌ماه مراسم تشییع و نماز بر پیکر مطهر پیکر مطهّر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس و دیگر شهدای محور مقاومت در دانشگاه تهران آغاز شد.
بر اساس این گزارش بعد از آن که رهبری بر پیکر ایشان نماز خواندند، پیکر آن شهید از مسجد دانشگاه به سمت میدان آزادی تشییع شد.
شایان ذکر است بعد از تهران مراسم وداع با پیکر ایشان در قم برگزار و بعد از آن پیکر سپهبد شهید سلیمانی برای خاک‌سپاری به کرمان منتقل می‌شود.
سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی عراق به همراه برخی دیگر از یاران ایرانی و عراقی‌شان سحرگاه جمعه 13 دی‌ماه، در حمله تروریستی نیرو‌های آمریکا در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 



گزارش مراسم:
*نماز بر پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم و به امامت رهبر معظم انقلاب و با همراهی سران قوای سه قوه، فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و مسئولان عالی‌رتبه نظام برگزار شد. مقام معظم رهبری در حین خواندن نماز بر بالین این شهید گران‌قدر اشک ریخت. ایشان در هنگام خواندن نماز برای خود از درگاه خداوند طلب شهادت کردند.
*استقبال و حضور گسترده و میلیونی مردم به‌گونه‌ای بود که مسیرهای منتهی به خیابان انقلاب و آزادی تقریباً بسته و حرکت مردم به‌سختی انجام می‌شد.
*هم‌زمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تهران خبرنگاران و رسانه‌های داخلی و خارجی در حال انتشار اخبار مربوط به حضور میلیونی مردم در این مراسم هستند.
*زینب سلیمانی دختر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در این مراسم در سخنانی گفت: پدرم بیش از 40 سال در کشتی عاشورا و با چراغ ولایت در تلاشی خستگی‌ناپذیر با شوق شهادت درنبرد با دشمنان اسلام و انسانیت شجاعانه پیکار کرد. او پدری دلسوز برای فرزندانش و تمام فرزندان شهدا بود. او مهربان‌ترین همسر و پدری مجاهد و بی‌باک و سربازی فداکار برای ولایت بود و اطاعت از ولایت را شرط ایمان می‌دانست.
*در حاشیه مراسم تشییع و وداع با پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مردم تهران پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
* مداحان و ذاکران زیادی ازجمله میثم مطیعی و صادق آهنگران در این مراسم به مصیبت‌خوانی و نوحه‌خوانی خواهند پرداختند.
* جمعی از سفرای مقیم تهران ازجمله «سعد عبدالوهاب جواد قندیل» سفیر عراق، «عدنان حسن محمود»، «صلاح زواوی» سفیر فلسطین، «دریا اورس» سفیر ترکیه، «عبدالغفور لیوال» سفیر افغانستان، سفیر سوریه، کاردار عمان، سفرای ازبکستان، آذربایجان، گینه بیسائو، کنیا و ... در مراسم حضور داشتند.
*در طول مسیر تشییع، ایستگاه‌های متعدد صلواتی در حال خدمت‌رسانی به مردم بودند.
*جمعی از شرکت‌کنندگان تهرانی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، طومار خونخواهی امضا کردند.
*برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که ارزیابی‌های اولیه حاکی از حضور پنج میلیون نفر در تهران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی و دیگر همراهانش شهیدش است.
*بسیاری از شبکه تلویزیونی از جمله سی‌ان‌ان، مراسم تشییع را به طور زنده پوشش خبری داد.
* این مراسم یکی از بی‌نظیرترین و بزرگ‌ترین تجمعات ایران بود که در تاریخ ثبت خواهد شد.
 
 
حضور گسترده لرستانی‌ها در وداع با سردار
بسیاری از لرستانی‌ها صبح امروز خود را به پایتخت رساندند تا در کنار سایر لرستانی‌های مقیم تهران و هموطنانشان با سردار قاسم سلیمانی وداع کنند.
در بین لرستانی‌های حاضر در این مراسم، حضور پررنگ اصحاب رسانه نیز به چشم می‌خورد.
در چند نقطه از تهران نیز "آیین گِل" توسط لرستانی بر پا بود. «"آیین گِل" ، آیینی به یادگار مانده از پیشینیان قوم لُر است که مردم لرستان در مواقع مصیبت از دست دادن عزیزترین افراد انجام می‌دهند.







حضور گسترده لرستانی‌ها در وداع با سردار


گزارش: عبدالرضا قاسمی
عکس: سعید معتمدی و برخی سایتها

دیدگاه‌ها  

#1 امین 1398-10-16 20:35
درود بر یافته با این کار زیبایش

کاش صدا و سیما لرستان با امکانات عریض و طویلش به اندازه سایت خبری یافته که جز دلبستگی و غیرت از امکانات آنچنانی بی بهره است دلبستگی ملی و دینی داشت که عرض ارادت لرستانیها به حاج قاسم را در سیمای کشوری منعکس کند
نقل قول کردن
#2 امید 1398-10-16 22:38
سپاس از یافته

احسن به شما

درود بر سردار عزیزمان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا