یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در هشتمین سال متوالی، لرستانی‌های مقیم مرکز در روز عاشورا با برگزاري "آیین گِل" در سوگ اباعبدالله حسین (ع) و اهل‌بیت مطهرش به سوگ نشستند.
به گزارش خبرنگار يافته، صبح روز سه‌شنبه 19 شهریورماه 98 و مصادف با عاشورای حسینی، خیابان‌های بلوار فردوس تهران تحت تأثیر عزاداری لرستانی‌های مقیم مرکز‌، چهره‌اي خاص به خود گرفته بود.
لرستانی‌های ساکن تهران شامل جمعی از مقامات و مسوولان لشگری و کشوری از جمله شهردار تهران، مقامات نظامی و انتظامی، نمایندگان ادوار گذشته و فعلی لرستان در مجلس و شوراها، هنرمندان، ورزشکاران ملی کشور و جمع کثیری از محبان امام حسین (ع)، در قالب "‌هیات عشاق‌العباس‌" نشان دادند که همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی و دینی، آداب و رسوم والایی داشته و در تعالی فرهنگ ایران اسلامی سهم به‌سزایی داشته‌اند و ارادت مردم این دیار به امام حسین (ع) انکارناپذیر است.
مراسم عزاداری روز عاشورا رأس ساعت 8 صبح با نواختن ساز "چَمَر" و "آیین گل" عزاداران شروع و دقیقه‌به‌دقیقه به جمع عزاداران اضافه شد.
شایان ذکر است مراسم امسال عزادارای لرستانی های مقیم تهران چون هفت سال گذشته یکی از باشکوه‌ترین مراسم انجام شده در روز عاشورا در تهران بود‌.

 

بخش اول تصاویر عزاداری باشکوه لرستانی‌های مقیم مرکز در روز عاشورای حسینی را که توسط سعید معتمدی تهیه‌شده را تقدیم مخاطبان گرامی می‌کنیم:

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا