یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم گرامیداشت ۹ دی صبح پنج‌شنبه با حضور مردم و مسئولان در شهرهای مختلف لرستان برگزار شد.

به گزارش یافته، همچنین مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی باحضور مردم ولایت مدار خرم‌آباد و جمعی از مسوولان استان روز پنجشنبه در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.
 



۹ دی روز بصیرت و مقابله با فتنه
 استاندار لرستان در این مراسم مه در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: در حماسه ۹ دی مردم ایران با هر گرایش سیاسی و صرف‌نظر از هر انتخابی که داشتند به میدان آمدند و در مقابل فتنه ایستادند و لذا یوم‌الله ۹ دی روز بصیرت و مقابله با فتنه است.
فرهاد زیویار، با بیان اینکه نهم دی‌ماه یوم‌الله است اظهار داشت: ۹ دی روز حمایت از قانون اساسی، روز عاشورایی‌ها، مقابله با تمامیت‌خواهی، روز بصیرت و مقابله با فتنه است و این روز درس‌های زیادی به ما داد.
استاندار لرستان افزود: تعبیر یوم‌الله با پیروزی انقلاب اسلامی وارد ادبیات سیاسی ایران شد و زمانی که ملت می‌خواست کاری انجام بدهد و پشت حرکت مردم اراده الهی بود یوم‌الله نام می‌گرفت.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک نقطه عطف در تاریخ تحولات ایران و نظام سازی سیاسی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است که یکی از ارکان این نظام سازی قانون اساسی است در همین راستا ۹ دی روز حمایت از قانون بود که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
 زیویار اظهار داشت: پیوستگی و همبستگی حماسه ۹ دی با عاشورا به این جهت است که انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا و محرم و صفر است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۹ دی نقطه عطف نظام اسلامی ایران است ادامه داد: دموکراسی دارای ارکانی از جمله قانون، احزاب، مجلس و رسانه است که در بین این ارکان دموکراسی و قانون مداری برجستگی بیشتری دارد و اگر قانون نباشد هیچ‌کدام از ارکان انقلاب معنا ندارد.
وی افزود: اهالی فتنه که آن روزها کور شده بودند به قرآن و عاشورا هتک حرمت کردند و همین هتک حرمت سبب شد کمتر از ۴۸ ساعت ورق برگردد و اکثر کسانی هم که در آن دعوای سیاسی حضور پیدا کرده بودند چون ریشه خودشان را در انقلاب اسلامی می‌دانستند با حضور در کف میدان در مقابل فتنه ایستادند.
 زیویار حماسه ۹ دی را روز مقابله با تمامیت‌خواهی عنوان کرد و گفت: حماسه ۹ دی به پشتوانه ظرفیت مردم، ولایت مداری را بر تمامیت‌خواهی ارجح دانست و در این روز ظرفیت مردم تجلی پیدا کرد.

 




عکس: سهیمه اسدزاده

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا