یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش كامل سفر دو روزه‌ سفیر اندونزی به لرستان + عكس‌دیان ویرنجوریت سفیر اندونزی در ایران و هیأت همراه که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به این شهر سفر کرده بود، در مدت اقامت دو روزه‌ی خود در لرستان، با رییس اتاق خرم‌آباد، فعالان اقتصادی، امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد، استاندار لرستان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان دیدار و گفتگو کرد.

اولین دیدار وی و هیأت همراه با نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد بود.

 

لرستان در «گردشگری» و «حوزه‌ی سنگ» توانمند است

به گزارش يافته به نقل از روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در دیدار با سفیر اندونزی گفت: خدا را شکر می‌کنیم روابط دو کشور ایران و اندونزی از قدیم نزدیک و صمیمی بوده است؛ این سفرها زمینه‌ی ارتقای مشترکات دو کشور را فراهم می‌آورد.

وی به وجوه مشترک مردم لرستان و اندونزی اشاره و تصریح کرد: مردم استانِ ما با اندونزی از نظر اخلاقیاتی چون مهمان‌نوازی، حلم و بردباری شباهت دارند.

امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد با بیان این که سفرهای سفرای کشورها به لرستان برای آشنایی فرهنگ و آداب و رسوم و توانمندی‌های موجود استان مفید است، ادامه داد: لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد، اگر امکان برقراری روابط با اندونزی فراهم گردد یقیناً موجب ارتقاس روابط می‌شود.

حجت‌الاسلام میرعمادی به توانمندی‌های لرستان اشاره و اضافه کرد: لرستان در گردشگری و مسائل اقتصادی و معادن سنگ توانمند است که به خوبی می‌تواند نیازهای کشور اندونزی را برآورده سازد.

وی به قدمت میراث فرهنگی لرستان اشاره کرد و بیان داشت: بناهای تاریخی لرستان با توجه به سابقه‌ی اسلام در اندونزی می‌تواند در تقویت روابط مؤثر واقع شود.

گزارش كامل سفر دو روزه‌ سفیر اندونزی به لرستان + عكس‌

نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان پیشنهاد داد زمینه‌ی ارتباط علمای استان با مجمع علمای اندونزی فراهم شود.

حجت‌الاسلام میرعمادی نقش علما و روحانیت را در تقویت روابط و باورهای دینی دو کشور مهم تلقی و اظهار امیدواری کرد سفر سفیر اندونزی به لرستان مقدمات این روابط را میسر کند.

وی از استعمارگران و گروه‌های تکفیری و تندرو به عنوان دو گروه مانع برقراری روابط صمیمانه بین کشورهای اسلامی نام برد و یادآوری کرد: این گروه‌ها دوست دارند همواره مسلمانان در فقر و فلاکت به سر برند و به همین دلیل است که کشور اندونزی با منابع و ظرفیت‌هایی که دارد، مردم‌اش دچار فقر هستند که این امر ناشی از روحیه‌ی استعمارگری استعمارگران است.

امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لرستان یک منطقه‌ی کوهستانی است و درون این استان آب‌های فراوانی وجود دارد؛ وجود آب‌ها و آبشارهای فراوان بسترهای بسیار خوبی برای جذب توریست است.

میرعمادی افزود: امروز وقت آن رسیده است که علاوه بر روابط دولت‌ها با یکدیگر، روابط ملت‌ها با هم نیز تقویت شود که در این راستا نقش بخش خصوصی و اتاق‌ خرم‌آباد پررنگ خواهد بود.

وی از رییس اتاق خرم‌آباد به خاطر فراهم‌سازی اسباب سفر سفرای کشورهای مختلف به لرستان به منظور آشنایی با توانمندی‌های استان و جذب سرمایه‌گذاران خارجی تشکر و قدردانی کرد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان با ابراز خرسندی از این که کشور اندونزی دارای رتبه‌ی اول جمعیت مسلمان در جهان است، گفت: امیدوارم روابط اندونزی با جمهوری اسلامی ایران تقویت شود و یقین دارم آینده از آن اسلام و مسلمانان خواهد بود.

سفیر اندونزی: در لرستان زندگی جاری است

سفیر اندونزی گفت: در لرستان زندگی جاری است.

دیان ویرنجوریت نیز در این دیدار گفت: با سفر به لرستان دریافتم که این استان با آن‌چیزی که در موردش می‌گویند، متفاوت است و در زمینه‌های اقتصادی می‌شود در اینجا سرمایه‌گذاری کرد.

وی با تصدیق سخنان نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان مبنی بر وجوه مشترک بسیار این استان با کشور اندونزی گفت: این‌گونه روابط می‌تواند شناخت درستی از دو ملت فراهم کند و زمینه‌ی روابط تنگاتنگ همدیگر را به وجود آورد.

سفیر اندونزی بیان داشت: کشاورزی کشور اندونزی جوابگوی جمعیت زیادش نیست و لازم است از تکنولوژی و توانمندی‌های لرستان بهره گیرد.

ویرنجوریت ادامه داد: ایران توانسته است در صحرا و کویر به وسیله‌ی سیستم آبیاری، زمین‌های کشاورزی ایجاد کند که ما باید در این باره از این کشور الگوبرداری کنیم.

وی بر ضرورت گسترش روابط لرستان و اندونزی تأکید کرد و بیان داشت: اندونزی می‌تواند کاغذ، روغن‌های خوراکی و لاستیک استان و کشور شما را تأمین کند.

ویرنجوریت تأکید کرد: ایران و اندونزی می‌توانند پیشرفت کنند و به خاطر فاصله‌ی زیاد بین دو کشور و تنوع آب و هوایی این تلاش باید بیش از پیش باشد و از این نظر می‌توانید روی ما حساب کنید.

گزارش كامل سفر دو روزه‌ سفیر اندونزی به لرستان + عكس‌

لرستان از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است

سفیر اندونزی در دومین برنامه‌ی سفر خود به دیدار رییس صنعت، معدن، تجارت لرستان رفت.

دیان ویرنجوریت در این دیدار با ابراز خشنودی از فراهم شدن شرایط سفر به لرستان گفت: استان لرستان از پتانسیل‌های خوبی در زمینه‌های مختلف برخوردار است.

دیان افزود: استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های مطرح در کشور ایران می‌تواند به عنوان یک زمینه‌ی مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران اندونزیایی محسوب شود.

وی تصریح کرد: کشور ایران نیز از لحاظ اقتصادی و صنعتی، زیرساخت‌ها و مشترکات زیادی با اندونزی دارد و باید با برنامه‌ریزی و توسعه‌ی مراودات تجاری، این مشترکات توسعه یابد.

ویرنجوریت ضمن انتقاد از رسانه‌های غربی در خصوص القای طرز تفکر اشتباه در مورد ایران و اندونزی اظهار داشت: رسانه‌های غربی با بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی چهره‌ی ایران را به صورت دروغین به جهانیان القا کرده‌اند که در سال‌های گذشته سفارت اندونزی در ایران برای اصلاح این موضع تلاش‌های فراوانی را داشته است.

سفیر اندونزی اضافه کرد: در کشور ایران و استان لرستان زیرساخت‌های مهم صنعتی و کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران اندونزیایی شود و در آینده‌ی نزدیک سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور برنامه‌های اقتصادی مشترکی را خواهند داشت.

دیان اظهار امیدواری کرد تا با حضور هیات های تجاری اندونزی نیز در این استان زمینه های انتقال تجارب و موفقیت های ایرانیان در همه زمینه ها به کشور اندونزی انتقال یابد.

دیان ویرنجوریت خاطر نشان کرد پس از بررسی میدانی و بازدید از زیرساختهای استان، زمینه های سرمایه گذاری و استفاده از پتانسیل های لرستان به کشور اندونزی انتقال داده می شود.

در پایان، سفیر اندونزی در ایران بر ایجاد راهکارهای مناسب تجاری برای حضور و توسعه‌ی روابط اقتصادی بین اندونزی و استان لرستان تأکید کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت لرستان: آماده‌ی پذیرش سرمایه‌گذاران در لرستان هستیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این دیدار گفت: دولت تدبیر و امید نیز با رویکرد توسعه‌ی روابط بین‌المللی با همه‌ی کشورهای منطقه و جهان روابط اجتماعی و اقتصادی خود را آغاز کرده و در این راستا نیز همه‌ی استان‌ها آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران را در همه‌ی زمینه‌ها دارند.

قدرت‌الله ولدی افزود: استان لرستان نیز از زیرساخت‌های مهمی برخوردار است و مدیریت استان نیز آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه‌گذاران را در استان دارد.

وی تصریح کرد: استان لرستان نیز با مدیریت مهندس بازوند به عنوان مدیریت ارشد استان و با حضور بخش خصوصی موفق با مدیریت دکتر سلاحورزی می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد و در این راستا نیز با مدیریت و برنامه‌ریزی انجام‌شده در آینده‌ی نزدیک سرمایه‌گذاران زیادی در استان حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد: استان لرستان به دلیل وجود مناطق نفتی در جنوب استان، می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش نفت و گاز و پتروشیمی باشد و در این راستا نیز اقداماتی در استان انجام شده است.

ولدی اظهار امیدواری کرد که با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان گام‌های مؤثری در توسعه‌ی لرستان برداشته شود.

گزارش كامل سفر دو روزه‌ سفیر اندونزی به لرستان + عكس‌

رییس اتاق خرم‌آباد: زیرساخت‌های خوبی در حال فراهم شدن است

در ادامه‌ی این دیدار؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز گفت: با رویکردهای دولت دکتر روحانی سرمایه‌گذاران مختلفی در حوزه‌های گوناگون در کشور حضور پیدا کرده‌اند که این مهم نشان‌دهنده‌ی ارتباطات وسیع دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی روابط بین‌الملل است.

حسین سلاح‌ورزی افزود: مدیریت استان نیز آمادگی ارائه‌ی خدمات به سرمایه‌گذاران را دارد و در این راستا لرستان با وجود زیرساخت‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت می‌تواند پذیرای حضور سرمایه‌گذاران باشد.

وی تصریح کرد: این استان با داشتن آب و خاک مناسب و همچنین منابع ارزشمند نفتی در حوزه‌ی جنوب استان، می‌تواند از سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی نفت‌وگاز بهره‌مند باشد.

شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در لرستان وجود دارد

سومین برنامه‌ی سفر سفیر اندونزی به لرستان، دیدار با استاندار لرستان در محل این اداره بود که بعدازظهر شنبه 10 خرداد برگزار شد.

استاندار لرستان در این دیدار، به سفیر اندونزی و هیأت همراه خوشامد گفت و بیان داشت: شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان به وجود آمده است.

هوشنگ بازوند با تأکید بر این که ظرفیت‌های گردشگری لرستان بالاست، اظهار داشت: لرستان؛ پایتخت ژئوتوریست ایران معرفی شده است و در این استان شاهد ژئوپارک و ژئوسایت‌های علمی هستیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه این استان دارای جاذبه‌های طبیعی بکری است، اضافه کرد: لرستان دارای دوهزار و 500 کیلومتر رودخانه و آبراهای مختلف است که همین امر موجب شده است در تولید ماهی‌های سردآبی حائز رتبه‌ی نخست استان‌های غیرساحلی کشور هستیم.

بازوند یادآور شد: لرستان از قدمتی تاریخی برخوردار بوده و بیشترین پل‌های تاریخی را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام این که در لرستان دو هزار و 500 اثر تاریخی ثبت شده است، تصریح کرد: با کشف مفرغ‌ها قدمت تاریخی لرستان به بیش از 40 هزار سال برمی‌گردد.

استاندار لرستان ارتباطات ایران با دنیای پیرامون را بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رو به گسترش توصیف کرد.

بازوند از رییس اتاق خرم‌آباد به خاطر همت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی تشکر و به توانمندی‌های وارداتی لرستان اشاره کرد و گفت: معادن سنگ لرستان در دنیا بی‌نظیر است و دارای برندهای معتبر می‌باشد و محصولات آن‌ها هم‌اکنون به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. به همین منظور معادن این استان می‌تواند مصالح ساختمانی مورد نیاز اندونزی را مرتفع کند.

وی به ظرفیت‌های کشاورزی لرستان نیز اشاره کرد و گفت: سالانه 500 هزار تن گندم در استان تولید می‌شود که 60 درصد آن مازاد مصرف ‌استان است.

گزارش كامل سفر دو روزه‌ سفیر اندونزی به لرستان + عكس‌

سفیر اندونزی: پذیرای هیأت تجاری لرستان در اندونزی خواهیم بود

سفیر اندونزی نیز در این دیدار از توانمندی‌های لرستان در زمینه‌ی سنگ‌های تزیینی ساختمان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را از کشور ایتالیا تأمین می‌کردیم و نمی‌دانستیم که سنگ‌های خام ایتالیا متعلق به لرستان است.

"دیان ویرنجوریت" به وظایف خود به عنوان سفیر کشور اندونزی اشاره کرد و بیان داشت: در این راه خطیر دو وظیفه‌ی سنگین به عهده دارم؛ اول کشور خود را به ایران و ایرانی بشناسانم و دوم ایران را به مردم سرزمینم به خوبی معرفی کنم.

وی ادامه داد: در معرفی و شناساندن ایران به ملتم زمانی موفق هستم که خود در جای‌جای آن حضور داشته‌ام و با چشم خود زیبایی‌ها و توانمندی‌های آن منطقه را دیده باشم.

سفیر اندونزی اظهار امیدواری کرد این سفر دو روزه بتواند پربار باشد و زمینه‌ی روابط تجاری، فرهنگی و شناخت مردم دو کشور از همدیگر را فراهم آورد.

ویرنجوریت به ظرفیت‌های کشاورزی اندونزی پرداخت و یادآور شد: برای رونق و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود به کمک ایران در زمینه‌ی تأمین کودهای شیمیایی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در مدت دو سال خدمت خود که در ایران حضور دارم تحت تأثیر تکنولوژی موجود این کشور قرار گرفته‌ام که با تکنیک و آبیاری تحت‌فشار توانسته‌اند صحرا و کویر را به زمین‌های کشاورزی مستعد تبدیل کنند که ما باید از آن الگو گیریم.

دیان ویرنجوریت گفت: همچنین ما نیازمند گندم هستیم و لرستان با توجه به مازاد 60 درصدی این محصول کمک شایانی به ما کند.

دیان؛ در ادامه به توانمندی‌های اندونزی اشاره کرد و بیان داشت: کشور من می‌تواند کاغذ، لاستیک و روغن‌های خوراکی خود را به لرستان صادر کند.

وی بر ارتقای روابط تجاری بین کشورهای ایران و اندونزی تأکید و اظهار امیدواری کرد: این امر به مرور زمان، بیشتر از گذشته تحقق یابد.

سفیر اندونزی گفت: این سفر اطلاعات مفیدی از توانمندی‌های لرستان در زمینه‌های مختلف نصیب ما کرد؛ قول می‌دهم استان لرستان در ذهن من خواهد ماند و آن‌را به هیأت‌های تجاری و اقتصادی اندونزی معرفی خواهم کرد و از آن‌ها می‌خواهم به لرستان بیایند که امیدواریم لرستان نیز هیأت تجاری خود را راهی اندونزی کند.

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری موجود دو کشور شناسایی می‌شوند

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ دومین روز سفر سفیر اندونزی به لرستان، با دیدار با رییس اتاق خرم‌آباد و فعالان اقتصادی لرستان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد آغاز شد.

سفیر کشور اندونزی در ایران در این دیدار اظهار داشت: اندونزی بزرگ‌ترین کشور مسلمان دنیا است و ایران نیز بزرگترین کشور شیعه جهان است.

دیان ویرنجوریت به ضرورت همکاری بین دو کشور تأکید کرد و افزود: تا کنون کشورهای ایران و اندونزی به خاطر برخی برداشت‌های اشتباه خیلی از فرصت‌های همکاری با یکدیگر را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما دیپلمات‌ها در سفارت جمهوری اندونزی در جهت گسترش روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بازرگانی و توریست تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

سفیر کشور اندونزی در ایران اظهار داشت: اندونزی با 245 میلیون نفر جمعیت و ایران با 80 میلیون جمعیت می‌توانند بازار بزرگی را داشته باشند و در خیلی از عرصه‌ها به مبادله کالا بپردازند.

دیان ویرنجوریت تصریح کرد: کشور ایران سرشار از منابع پتروشیمی، نفت و گاز است و همچنین تکنولوژی بالایی در زمینه‌ی ساختمان‌سازی دارد و اندونزی به عنوان کشوری که در حال توسعه است، به همه‌ی این منابع نیاز مبرم دارد.

لرستان دارای پتانسیل‌های ارزشمندی به ویژه در زمینه کشاورزی است

وی به معرفی بخشی از پتانسیل‌های کشور اندونزی پرداخت و گفت: اندونزی دارای منابع قوی کاغذ، لاستیک، پلاستیک، چای و قهوه و روغن بوده که می‌تواند با توجه به نیاز کشور ایران به خصوص در تأمین روغن صادرات خوبی را داشته باشد.

ویرنجوریت؛ لرستان را دارای پتانسیل‌های ارزشمندی به‌ویژه در زمینه‌ی کشاورزی دانست و عنوان کرد: خیلی خوشحال هستم که به لرستان سفر کردم، زیرا این استان فرصت‌های زیادی به ویژه در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: من همیشه در مورد لرستان از کتاب‌ها و گزارش‌های موجود خوانده‌ام، ولی الان از نزدیک شاهد توانمندی‌های این استان هستم و به این نتیجه رسیده‌ام که لرستان هم در زمینه‌ی صنعت و هم در زمینه‌ی کشاورزی چقدر قوی و غنی است.

سفیر کشور اندونزی در ایران ادامه داد: من به عینه دیده‌ام که لرستانی‌ها چطور توانسته‌اند زمین های خشک و بایر را به زمین‌های کشاورزی بارور تبدیل کنند و این نشان‌دهنده‌ی پشتکار و جدیت آن‌ها و همچنین تکنولوژی بالای موجود در این استان است.

وی تصریح کرد: ما در اندونزی نیز در زمینه‌ی صنعت کشاورزی بسیار غنی هستیم، ولی بخاطر جمعیت زیاد این کشور قادر به تولید همه‌ی مایحتاج خود نیستیم و خیلی از اقلام کشاورزی را مجبوریم از کشورهای دیگر وارد کنیم.

دیان ویرنجوریت تقویت تکنولوژی اندونزی را برای تقویت حوزه‌ی صنعت و کشاورزی این کشور را امری ضروری دانست و گفت: ما به تکنولوژی شما در زمینه‌ی کشاورزی نیاز داریم و همچنین محصولات کشاورزی لرستان به ویژه گندم فراوان این استان می‌تواند به اندونزی صادر شود و بخشی از نیاز اندونزی را برطرف کند.

گزارش كامل سفر دو روزه‌ سفیر اندونزی به لرستان + عكس‌

بام خرم‌آباد یکی از مکان‌های منحصر به‌فرد در ایران

سفیر کشور اندونزی در ایران  اظهار داشت: لرستان در زمینه‌ی سنگ‌های ساختمانی ظرفیت بالایی دارد و با توجه به اینکه در اندونزی ساخت و سازهای زیادی هم‌اکنون در حال اجرا است، استفاده از سنگ لرستان می‌تواند نیاز ما را در این زمینه برطرف کند.

ویرنجوریت گفت: آن‌چه در خرم‌آباد برای من خیلی جالب بود استفاده از سنگ‌های تزیینی برای نمای ساختمان‌های این شهر بود که خیلی هم گران هستند و ما نمی‌دانستیم در لرستان چنین پتانسیلی وجود دارد و همیشه این سنگ را از ایتالیا خریداری می‌کردیم.

وی لرستان را یکی از قطب‌های گردشگری قوی برشمرد و گفت: من از بناهای تاریخی و همچنین آبشار بیشه این استان دیدن کردم و به این نکته پی بردم که این استان چه منابع طبیعی قوی‌ای دارد و مردم کشور ما از این موضوع اطلاع نداشتند.

سفیر کشور اندونزی در ایران، بام خرم‌آباد را یکی از مکان‌های منحصر به‌فرد در ایران خواند و گفت: من به اماکن دیدنی زیادی در ایران سفر کرده‌ام، ولی چنین چیزی را تا به‌حال تجربه نکرده بودم و این همه جاذبه در لرستان نشان‌دهنده‌ی این است که این استان از نظر طبیعت، تاریخ و فرهنگ بسیار غنی و بالا است.

نبود اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه‌ی معرفی جاذبه‌های گردشگری دو کشور

ویرنجوریت نبود اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه‌ی معرفی جاذبه‌های گردشگری دو کشور را یک ضعف بزرگ دانست و تصریح کرد: همان‌طور که ما در کشور خود از جنبه‌های توریستی موجود در ایران بی‌اطلاع هستیم، به همان نسبت شما نیز از جاذبه‌های گردشگری اندونزی بی‌اطلاع هستید و این یک ضعف بزرگ است.

سفیر کشور اندونزی در ایران نبود اطلاعات کافی در مورد محصولات اندونزی در ایران را عامل عدم پیشرفت اقتصاد بین دو کشور خواند و اظهار داشت: ایران بسیاری از کالاهای کشور اندونزی از جمله لاستیک و روغن را از مالزی خریداری می‌کند، چرا که شناخت درستی از پتانسل‌های اندونزی ندارد.

ویرنجوریت افزود: اندونزی جزو اولین کشورهای تولیدکننده‌ی روغن در جهان است و مالزی این محصول را از اندونزی گرفته و به کشورهایی از جمله ایران صادر می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: ایران به عنوان یک کشور مصرف‌کننده‌ی دستمال کاغذی شناخته شده است، ولی این محصول را از کشورهای واسطه خریداری می‌کند که اصلاً مقرون به صرفه نیست.

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری موجود در دو کشور

سفیر کشور اندونزی در ایران به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری موجود بین دو کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری نیز دو کشور ایران و اندونزی به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستند و اندونزی جزو پنج کشور اول دنیا است که نیاز به سرمایه‌گذاری در آن به چشم می‌خورد.

وی اظهار داشت:  اندونزیایی‌ها فرآورده‌های نفتی خود را از امارات و مالزی تهیه می‌کنند که از این به بعد من ایران و قطعاً لرستان را برای تأمین این نیاز آن‌ها معرفی خواهم کرد.

ویرنجوریت به ضرورت تلاش جدی برای در دست گرفتن بازار منطقه تأکید کرد و گفت: چین کشوری بسیار فعال در حوزه‌ی تجارت و بازرگانی بوده است که بازار هند، اندونزی، ایران و... را در دست گرفته است و رمز موفقیت‌شان تلاش و پشتکار جدی آن‌ها است.

سفیر کشور اندونزی در ایران در پاسخ به سؤال یکی از فعالان اقتصادی لرستان در مورد اولویت سرمایه‌گذاری در اندونزی گفت: اندونزی در حوزه‌های مختلف از جمله پارچه، الکترونیک و صنعت حمل و نقل نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و بسیاری از برندهای معروف دنیا از جمله سامسونگ و ال‌جی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: ما برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی صنعت و معدن و مخصوصاً استخراج مس به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

دیان ویرنجوریت تصریح کرد: بازرگانان لرستانی با توجه به تحریم مبادلات کالا در ایران می‌توانند از طریق دبی، هند و ترکیه امر صادرات و واردات خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: اندونزی 245 میلیون نفر جمعیت دارد که ایرانی‌ها از این کشور، تنها مسلمان بودنش را می‌شناسند که البته این به‌دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف کشور ما است.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا