یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش تصويري ديدار نماينده ولي فقيه با هنرمندان لرستان به مناسبت روز هنر- يافتهجمعی از هنرمندان به مناسبت 20 فروردین سال‌روز شهادت شهید سید‌مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در لرستان ديدار كردند.

به گزارش يافته، در اين مراسم نماينده ولي فقيه در استان‌، هنر را يكي از تاثيرگذارترين عواملي برشمرد كه بر عمق جان انسان‌ها اثر مي‌گذارد و بيان داشت‌: هنري كه داراي پيام و عمق باشد بر روي روح و روان انسان‌ها تاثير مي‌گذارد‌.

حجت‌الاسلام "سيداحمد ميرعمادي" اظهار داشت: شهيد آويني با خلق روايت فتح در دوران دفاع مقدس اثري ماندگار از خود بر جاي گذاشت و نقش بسيار ملموسي در زنده نگه داشتن فرهنگ جبهه و جنگ داشت‌.

وي در خصوص آيات آفاقي و انفسي بيان نمود: آيات آفاقي در وصف طبيعت و هنرنمايي خداوند در عالم هستي را نشان مي‌دهد و آيات انفسي خلق يك اثر ماندگار از طرف انسان را بيان مي‌كند‌، خلق يك اثر زيبا مي‌تواند به تصوير كشيدن يك پرنده با هزار رنگ باشد‌.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد با اشاره به شاخصه‌هاي هنر مطلوب و نامطلوب افزود‌: هنري مطلوب و مورد پسند است كه داراي سه ويژگي از جمله اين كه شخص هنرمند متعهد‌، دين‌دار و پاك دامن و ديگر اين كه اثر هنري قوي و باتكنيك بر جاي بگذارد.

حجت الااسلام والمسلمين ميرعمادي افزود: سومين ويژگي هنر مطلوب اين است كه هنرش داراي پيام و نتيجه‌اي اخلاقي و فرهنگي باشد  و هنر نامطلوب هنري است كه برخي افراد سطح آن را بسيار پايين مي‌آورند و آن را تبديل به خنده و مسخره‌بازي مي‌نمايند‌.

وي تصريح كرد: اين افراد جايگاه و تاثير واقعي هنر را به خوبي درك نكرده‌اند‌، در حالي كه هنر هدفي مقدس به دنبال دارد‌.

نماينده ولي فقيه در استان لرستان ظرفيت هنرمندان لرستاني را بالا دانست و گفت: در استان لرستان ظرفيت‌هاي هنري بالايي وجود دارد كه متاسفانه تا به حال از اين ظرفيت‌ها به نحو شايسته استفاده نشده است.

حجت‌الاسلام ميرعمادي در خصوص هنر اسلامي انقلابي بيان داشت‌: هنر انقلابي برگرفته از معرفت و بصيرت است، هنر  انقلاب فقط تخيلات نيست بلكه ريشه در معرفت و بصيرت دارد؛ ديگر ويژگي آن زمان شناسي است كه بر اساس اقتضاي زمان پيش مي‌رود و هنر مقاومت به شمار مي‌رود‌.

وي بيان داشت: هنر انقلابي‌، اسلامي با شجاعت‌، ايثار، گذشت و فداكاري مانوس شده است‌.

امام جمعه شهرستان خرم آباد با تمجيد از خلق آثار ماندگار اساتيدي چون فرشچيان و شهريار‌، هنرمندان را به سمت مطالب پرمحتوا‌، عميق و فاخر تشويق نمود‌.

در اين مراسم از فیلم مستند و پژوهشی تاریخ انقلاب اسلامی به کارگردانی سید‌محمد سیف‌زاده و تهیه‌کنندگی حوزه هنری لرستان رونمایی شد.

در پايان اين مراسم از "محمدرضا روزبه" محقق و استاد دانشگاه و منتقد ادبي، "سيدمحمد سيف‌زاده" کارگردان فيلم مستند انقلاب اسلامي، "سيف‌الدين آشتياني"، "حامد فيضيان" و "حجت‌الله رشنو" به‌ عنوان هنرمنداني که در زمينه انقلاب آثاري را ارائه داده‌اند با اهداي لوح سپاس و هدايايي تجليل شد.

گزارش تصويري ديدار نماينده ولي فقيه با هنرمندان لرستان به مناسبت روز هنر- يافته

گزارش تصويري ديدار نماينده ولي فقيه با با هنرمندان لرستان به مناسبت روز هنر- يافته

گزارش تصويري ديدار نماينده ولي فقيه با هنرمندان لرستان به مناسبت روز هنر- يافته

گزارش تصويري ديدار نماينده ولي فقيه با با هنرمندان لرستان به مناسبت روز هنر- يافته

گزارش تصويري ديدار نماينده ولي فقيه با هنرمندان لرستان به مناسبت روز هنر- يافته

براي مشاهده تصاوير در اندازه بزرگ‌تر، آن‌ها را در رايانه خود ذخيره كنيد

 

خبر و عكس: رضا  طولابي / يافته

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا